Sâmbătă, 02 August 2025
RO EN

BEI: Finantari de 600 milioane euro pentru modernizarea de cai ferate

Doua contracte importante, in valoare de 600 milioane euro, au fost semnate cu Banca Europeana de Investitii, acestea vizand modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad si electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, a anuntat ministrul Finantelor, Marcel Bolos, citat de Agerpres.
"Responsabilitatea inseamna sa intelegem ca dezvoltarea tarii este un proces continuu si ca, indiferent de context, trebuie sa punem mereu pe primul loc nevoile si viitorul oamenilor. Va anunt ca am semnat doua contracte importante de finantare cu Banca Europeana de Investitii (BEI), esentiale pentru sectorul transporturilor, in valoare de 600 milioane euro, pentru: modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad; electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea- Episcopia Bihor. Sunt proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care trebuie sa acoperim partea de cofinantare", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat ca, pentru proiectul de electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) finantarea de la BEI este de 300 milioane euro.
"Vorbim despre un proiect ce are o valoare totala de 1,97 miliarde euro, pentru 166 km. Dupa aceasta investitie, viteza maxima cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel ca distanta intre Cluj Napoca si frontiera va putea fi parcursa in aproximativ 2 ore", a explicat Bolos.
In ceea ce priveste proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad, a adaugat ministrul Finantelor, contractul de finantare cu BEI este in valoare tot de 300 milioane euro. Valoarea totala a proiectului este de 1,75 miliarde euro, care inseamna modernizarea a 162 km cale ferata ca linie dubla, electrificata.
"Investitiile in modernizarea infrastructurii feroviare nu se opresc la reducerea timpilor de calatorie. Ele genereaza o serie de beneficii tangibile pentru economie, pentru ca reduc costurile de transport si fac legatura intre regiunile Romaniei si pietele europene mai rapida si eficienta, fapt ce atrage investitori si sprijina afacerile locale", a punctat Marcel Bolos.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA