Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

BIHOR: Indicatori tehnico-economici aprobati pentru Drumul Expres Arad-Oradea

Guvernul a aprobat hotararea privind indicatorii tehnico-economici ai Drumului Expres Arad – Oradea, pe baza documentatiei elaborate de autoritatile locale si judetene din judetele Bihor si Arad.
Materialul a vizat adaptarea proiectului la normele si legislatia in vigoare, conditiile de trafic actuale si viitoare, dar si conectarea la infrastructura rutiera din Ungaria, in zona municipiului Salonta.
"In cursul saptamanii viitoare se va promova a doua hotarare de Guvern privind exproprierea terenurilor afectate de proiect. Dupa perioada de 10 zile de transparenta decizionala, aceasta hotarare ar putea fi aprobata in prima jumatate a lunii decembrie. In paralel, se deruleaza auditul de siguranta rutiera la proiectul tehnic. La jumatatea lunii decembrie, PT-ul ar urma sa intre in Comisia Tehnico-Economica a CNAIR pentru aprobarea finala. Dupa aceasta etapa, se poate derula procedura de licitatie pentru selectarea constructorilor”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulatie, la care se adauga legaturile cu principalele orase de pe traseu. In judetul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legatura cu orasul Salonta (judetul Bihor), de 5 km, si drumul de legatura cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
Lungimea totala a noului drum, inclusiv cu legatura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri si pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta - Chisineu Cris.
Proiectant este compania Consitrans.
Lucrarile vor fi impartite in trei tronsoane: Oradea - Salonta, Salonta - Chisineu Cris si Chisineu Cris - Arad. Valoarea totala estimata a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de executie propusa este de 24 de luni.
Finantarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027 si de la bugetul de stat, conform programelor de investitii publice aprobate de lege.
 

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA