
Incepand din a doua jumatate a lui 2014, CCCC s-a aratat interesata sa investeasca in Romania, in special in sectorul de infrastructura. Inscrisa initial in cursa pentru constructia prin concesiune a autostrazilor Comarnic-Brasov si Craiova-Pitesti, compania a renuntat la prima lucrare, insa urmareste, in continuare, executia de autostrazi in Romania. In cadrul unei intalniri ce a avut loc in luna septembrie 2014 intre reprezentantii Guvernului Romaniei si cei ai investitorilor chinezi, Hu Bin, directorul de dezvoltare al CCCC, a mentionat ca asteapta decizia Executivului de la Bucuresti pentru a incepe dialogul pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti. Guvernul nu a inclus acest sector pe lista proiectelor prioritare din 2015, insa proiectul figureaza in Master Planul General de Transport publicat de autoritati la inceputul lunii octombrie 2014. Potrivit documentului, tronsonul de 115 km este evaluat la 870 milioane de euro, fara TVA. In cadrul intalnirii, Hu Bin a afirmat ca o parte a fondurilor necesare executiei va fi asigurata de compania pe care o reprezinta, insa o parte va trebui obtinuta de la institutii internationale. Totusi, este important de mentionat ca societatea chineza si toate filialele acesteia au fost excluse, in urma implicarii intr-un scandal privind practici frauduloase, in cadrul unui proiect de infrastructura rutiera in Filipine, de la participarea la orice lucrare de infrastructura rutiera finantata de Banca Mondiala, pana in luna ianuarie 2017.
In ceea ce priveste constructia de autostrazi, prezenta companiilor chineze in Europa este aproape inexistenta, remarcandu-se numai printr-un esec al unei firme chineze la construirea unei autostrazi in Polonia si cateva contracte, care nu au fost inca incepute, in Muntenegru si Macedonia.