Marți, 13 Mai 2025
RO EN

CCCC: Compania din China este interesata de proiecte de autostrazi din Romania

China Communications Construction Company Ltd (CCCC), liderul pietei de infrastructura din China si companie interesata de constructia prin concesiune a autostrazii Craiova-Pitesti, a realizat in primele noua luni din 2014 in curs o cifra de afaceri totala de 252,4 miliarde yuan (RMB), echivalentul a 40,7 miliarde USD, in crestere cu 10,8% fata de aceeasi perioada din 2013. Potrivit celui mai recent raport financiar al firmei, valoarea contractelor de constructii incheiate de grup in intervalul analizat s-a situat la 358 miliarde RMB (56,5 miliarde USD), fiind cu aproape 9% superioara nivelului raportat la finele lunii septembrie 2013. Compania chineza este una dintre cele mai mari societati de constructii din lume, fiind clasata pe pozitia a patra in clasamentul celor mai mari antreprenori mondiali, cu afaceri de 54,2 miliarde USD realizate in 2013.
Incepand din a doua jumatate a lui 2014, CCCC s-a aratat interesata sa investeasca in Romania, in special in sectorul de infrastructura. Inscrisa initial in cursa pentru constructia prin concesiune a autostrazilor Comarnic-Brasov si Craiova-Pitesti, compania a renuntat la prima lucrare, insa urmareste, in continuare, executia de autostrazi in Romania. In cadrul unei intalniri ce a avut loc in luna septembrie 2014 intre reprezentantii Guvernului Romaniei si cei ai investitorilor chinezi, Hu Bin, directorul de dezvoltare al CCCC, a mentionat ca asteapta decizia Executivului de la Bucuresti pentru a incepe dialogul pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti. Guvernul nu a inclus acest sector pe lista proiectelor prioritare din 2015, insa proiectul figureaza in Master Planul General de Transport publicat de autoritati la inceputul lunii octombrie 2014. Potrivit documentului, tronsonul de 115 km este evaluat la 870 milioane de euro, fara TVA. In cadrul intalnirii, Hu Bin a afirmat ca o parte a fondurilor necesare executiei va fi asigurata de compania pe care o reprezinta, insa o parte va trebui obtinuta de la institutii internationale. Totusi, este important de mentionat ca societatea chineza si toate filialele acesteia au fost excluse, in urma implicarii intr-un scandal privind practici frauduloase, in cadrul unui proiect de infrastructura rutiera in Filipine, de la participarea la orice lucrare de infrastructura rutiera finantata de Banca Mondiala, pana in luna ianuarie 2017.
In ceea ce priveste constructia de autostrazi, prezenta companiilor chineze in Europa este aproape inexistenta, remarcandu-se numai printr-un esec al unei firme chineze la construirea unei autostrazi in Polonia si cateva contracte, care nu au fost inca incepute, in Muntenegru si Macedonia.

Din aceeasi categorie

30 Apr 13:26 | NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice
30 Apr 13:26 | Grupul UMB si Euro-Asfalt: Contract de 540 mil. euro pentru lotul Pipirig-Leghin, A8
29 Apr 14:14 | NESS a inceput lucrarile la podurile care conecteaza Romania si Republica Moldova
29 Apr 14:10 | CNIR preia constructia lotului Chiribis-Biharia, de pe Autostrada Transilvania (A3)
25 Apr 13:58 | CNIR: Licitatie pentru constructia ultimelor trei tronsoane din autostrada A8
25 Apr 07:00 | Vanzarile SW Umwelttechnik Romania au crescut in 2024 cu 18%, la 50 mil. euro
16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA