Marți, 06 Mai 2025
RO EN

CRIZA ecologica, dificil de surmontat prin promovarea proiectelor de infrastructura

Desi noile proiecte de infrastructura constituie in prezent un subiect de discutie in mare voga, estimandu-se o veritabila emulatie in perioada postpandemica, o intrebare legitima care se pune este legata de gestionarea corecta a cererii in crestere de betoane, ce reprezinta o consecinta fireasca a trendului respectiv, observa editorialistii de la The Guardian. Soganul „Dig for victory” din ultima conflagratie mondiala devine din nou actual, guvernele din intreaga lume folosindu-se de pandemia actuala si de criza provocata de schimbarile climatice pentru a justifica noi cheltuieli in domeniul infrastructurii. In SUA, seful de la Casa Alba este un partizan fatis al unei asemenea strategii, despre care declara ca va ajuta economia americana sa devina mai sustenabila, mai flexibila si mai corecta. De asemenea, in Marea Britanie premierul considera ca actualul program de construire va asigura dezvoltarea tarii sub deviza unei „cresteri ecologice”. In fine, proiectele rutiere din China sunt definite ca surse prosperitate si interconectare armonioasa. Chiar daca proiectele de infrastructura sunt justificate, omenirea avand nevoie de rute imbunatatite de transport, de utilitati mai performante de tratare a apei, de centre de reciclare, de parcuri eoliene si fotovoltaice, trebuie tinut cont de cele opt probleme inerente achizitiilor de infrastructura – si anume: dificultatea asigurarii unui randament financiar pozitiv; inclinatia spre proiectele care au pretul cel mai mic; tentatia de a supraevalua beneficiile ecologice si a subevalua costurile; in statele cu o mare biodiversitate, infrastructura este o sursa majora de distrugere a habitatului natural; schemele disproportionate ale anumitor lucrari afecteaza teritoriile populatiilor indigene; o infrastructura „verde” este eficienta doar prin trecerea deliberata in conservare a celei existente; tarile dezvoltate ale lumii au tendinta sa exagereze pe anumite segmente de infrastructura; limitarea efectelor climatice negative nu se poate realiza exclusiv prin astfel de initiative. Concluzia celor de la The Guardian este simpla: daca se doreste construirea unei lumi mai ecologice, factorii de raspundere trebuie sa reziste tentatiei de suprautilizare a betoanelor! Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

30 Apr 13:26 | NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice
30 Apr 13:26 | Grupul UMB si Euro-Asfalt: Contract de 540 mil. euro pentru lotul Pipirig-Leghin, A8
29 Apr 14:14 | NESS a inceput lucrarile la podurile care conecteaza Romania si Republica Moldova
29 Apr 14:10 | CNIR preia constructia lotului Chiribis-Biharia, de pe Autostrada Transilvania (A3)
25 Apr 13:58 | CNIR: Licitatie pentru constructia ultimelor trei tronsoane din autostrada A8
25 Apr 07:00 | Vanzarile SW Umwelttechnik Romania au crescut in 2024 cu 18%, la 50 mil. euro
16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA