Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

CRIZA ecologica, dificil de surmontat prin promovarea proiectelor de infrastructura

Desi noile proiecte de infrastructura constituie in prezent un subiect de discutie in mare voga, estimandu-se o veritabila emulatie in perioada postpandemica, o intrebare legitima care se pune este legata de gestionarea corecta a cererii in crestere de betoane, ce reprezinta o consecinta fireasca a trendului respectiv, observa editorialistii de la The Guardian. Soganul „Dig for victory” din ultima conflagratie mondiala devine din nou actual, guvernele din intreaga lume folosindu-se de pandemia actuala si de criza provocata de schimbarile climatice pentru a justifica noi cheltuieli in domeniul infrastructurii. In SUA, seful de la Casa Alba este un partizan fatis al unei asemenea strategii, despre care declara ca va ajuta economia americana sa devina mai sustenabila, mai flexibila si mai corecta. De asemenea, in Marea Britanie premierul considera ca actualul program de construire va asigura dezvoltarea tarii sub deviza unei „cresteri ecologice”. In fine, proiectele rutiere din China sunt definite ca surse prosperitate si interconectare armonioasa. Chiar daca proiectele de infrastructura sunt justificate, omenirea avand nevoie de rute imbunatatite de transport, de utilitati mai performante de tratare a apei, de centre de reciclare, de parcuri eoliene si fotovoltaice, trebuie tinut cont de cele opt probleme inerente achizitiilor de infrastructura – si anume: dificultatea asigurarii unui randament financiar pozitiv; inclinatia spre proiectele care au pretul cel mai mic; tentatia de a supraevalua beneficiile ecologice si a subevalua costurile; in statele cu o mare biodiversitate, infrastructura este o sursa majora de distrugere a habitatului natural; schemele disproportionate ale anumitor lucrari afecteaza teritoriile populatiilor indigene; o infrastructura „verde” este eficienta doar prin trecerea deliberata in conservare a celei existente; tarile dezvoltate ale lumii au tendinta sa exagereze pe anumite segmente de infrastructura; limitarea efectelor climatice negative nu se poate realiza exclusiv prin astfel de initiative. Concluzia celor de la The Guardian este simpla: daca se doreste construirea unei lumi mai ecologice, factorii de raspundere trebuie sa reziste tentatiei de suprautilizare a betoanelor! Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
08 Sep 15:02 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari de 27 mil. euro, reabilitare de drumuri in Giurgiu
08 Sep 07:16 | MTI: Investitii si digitalizare in infrastructura feroviara, pana in 2030
04 Sep 14:41 | TPF INGINERIE va superviza lucrari de executie la Autostrada A8, Sectiunea II, Lot 2A
03 Sep 18:08 | BAICONS si TQM liciteaza servicii de elaborare SF pentru electrificarea de cai ferate
03 Sep 13:54 | TPF INGINERIE va superviza lucrarile pentru A1 Sectiunea 3 (Cornetu-Tigveni)
02 Sep 07:00 | EFCA: Inginerii consultanti, preocupati de rezilienta Sistemului European de Transport
01 Sep 13:25 | LICITATIE de 1,23 miliarde euro lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
28 Aug 16:33 | PORR semneaza contract de 428 mil. euro de reabilitare CF Craiova-Caransebes, lot 5
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA