Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

CRIZA ecologica, dificil de surmontat prin promovarea proiectelor de infrastructura

Desi noile proiecte de infrastructura constituie in prezent un subiect de discutie in mare voga, estimandu-se o veritabila emulatie in perioada postpandemica, o intrebare legitima care se pune este legata de gestionarea corecta a cererii in crestere de betoane, ce reprezinta o consecinta fireasca a trendului respectiv, observa editorialistii de la The Guardian. Soganul „Dig for victory” din ultima conflagratie mondiala devine din nou actual, guvernele din intreaga lume folosindu-se de pandemia actuala si de criza provocata de schimbarile climatice pentru a justifica noi cheltuieli in domeniul infrastructurii. In SUA, seful de la Casa Alba este un partizan fatis al unei asemenea strategii, despre care declara ca va ajuta economia americana sa devina mai sustenabila, mai flexibila si mai corecta. De asemenea, in Marea Britanie premierul considera ca actualul program de construire va asigura dezvoltarea tarii sub deviza unei „cresteri ecologice”. In fine, proiectele rutiere din China sunt definite ca surse prosperitate si interconectare armonioasa. Chiar daca proiectele de infrastructura sunt justificate, omenirea avand nevoie de rute imbunatatite de transport, de utilitati mai performante de tratare a apei, de centre de reciclare, de parcuri eoliene si fotovoltaice, trebuie tinut cont de cele opt probleme inerente achizitiilor de infrastructura – si anume: dificultatea asigurarii unui randament financiar pozitiv; inclinatia spre proiectele care au pretul cel mai mic; tentatia de a supraevalua beneficiile ecologice si a subevalua costurile; in statele cu o mare biodiversitate, infrastructura este o sursa majora de distrugere a habitatului natural; schemele disproportionate ale anumitor lucrari afecteaza teritoriile populatiilor indigene; o infrastructura „verde” este eficienta doar prin trecerea deliberata in conservare a celei existente; tarile dezvoltate ale lumii au tendinta sa exagereze pe anumite segmente de infrastructura; limitarea efectelor climatice negative nu se poate realiza exclusiv prin astfel de initiative. Concluzia celor de la The Guardian este simpla: daca se doreste construirea unei lumi mai ecologice, factorii de raspundere trebuie sa reziste tentatiei de suprautilizare a betoanelor! Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA