Joi, 14 August 2025
RO EN

FPSC reclama modul in care sunt atribuite contractele de executie a autostrazilor

Procedurile initiate de CNAIR pentru atribuirea contractelor de executie a autostrazilor stabilesc conditii limitative in ceea ce priveste experienta similara o ofertantilor, permitand depunerea de oferte numai de la operatori economici care au experienta in proiecte de autostrazi/ drumuri nationale/ drumuri expres. In conditiile in care in Romania numarul operatorilor care pot demonstra o astfel de experienta este extrem de redus, aceste licitatii sunt destinate, practic, doar societatilor mari, cu capital strain, fiind eliminate in mod nejustificat firmele romanesti cu experienta in realizarea/ reabilitarea/ modernizarea strazilor si drumurilor de interes local, conform datelor incluse intr-o adresa transmisa de Federatia Patronatelor Societatilor din Constructii (FPSC) presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), Bogdan Puscas.
"Firmele romanesti, care au derulat cu succes contracte similare, chiar daca (datorita exact acelorasi criterii de calificare perpetuate de-a lungul timpului) nu au avut posibilitatea sa se apropie de contracte de autostrazi, sunt eliminate ca urmare a modului in care sunt stabilite cerintele de calificare. Cu toate acestea, societatile au capacitatea profesionala si tehnica de a realiza aceste contracte. In fapt, lucrarile vor fi executate tot de firme locale, dar in conditii de subantreprenoriat, la sume controlate de companiile mari. De altfel, situatia autostrazilor din Romania credem ca este o dovada ca undeva ceva s-a gresit in aceste proceduri de atribuire a contractelor de executie a autostrazilor", se arata in documentul citat.
De asemenea, reprezentantii constructorilor mai reclama modul in care sunt exclusi specialistii romani din licitatii tot pe baza experientei similare, dar si la alti factori de evaluare uzuali in procedurile lansate in ultimul timp de CNAIR, cum este criteriul care se refera la "Obtinerea calificativului «buna» conform reglementarilor CD 155/ 2001 pentru capacitatea portanta, starea de degradare, planeitatea si rugozitatea drumului la receptia finala a lucrarii", in contextul in care Normativul privind determinarea starii tehnice a drumurilor moderne CD 155/2001, aprobat prin Ordinul nr. 625/2003 nu se aplica in mod obligatoriu in acest moment, daca prin documentatia initiala cerintele respective nu au fost prevazute.
Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
28 Iul 19:14 | LICITATIE de 385 mil. euro pentru modernizarea CF Predeal-Bucuresti-Constanta
28 Iul 19:28 | CNAIR achizitioneaza parapete rutiere din beton si pe rulouri de 116 milioane euro
28 Iul 18:15 | MTI: Portul Constanta are in derulare sau pregatire proiecte de 1,93 miliarde euro
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA