Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

Grupul UMB are contractate 9 proiecte de infrastructura, pentru 155 km de drumuri

Dupa ce a semnat in 06.09.2022 contractele pe loturile 1 si 4, iar luni (19.09.2022) a fost declarat castigator pe celelalte doua sectoare din Autostrada A7 Buzau-Focsani, miercuri (21.09.2022) grupul UMB Bacau a depus oferte la toate cele trei loturi de pe autostrada Bacau-Pascani si, ulterior, a ofertat complet si segmentele de pe Focsani-Pascani. Totodata, joi, 22 septembrie, CNAIR a anuntat ca UMB este pe primul loc si in licitatia de constructie a autostrazii A1 Lugoj-Deva, lot 2, arata date centralizate de asociatia Pro Infrastructura.
Pe langa cele doua noi contracte de pe A7, UMB are inca 7 proiecte majore in executie: A0 Nord loturile 2 si 4, A3 Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului, DEx12 Slatina-Colonesti-Pitesti si DEx6 Galati-Braila.
"Cei de la UMB au acum in tolba 9 din totalul de 23 de contracte, peste 155 kilometri din cei aproape 440 de kilometri de autostrazi si drumuri expres aflati in prezent in executie in Romania, adica peste 35% cota de piata pe drumurile de viteza. Au sanse mari sa puna mana si pe tronsoanele 2 si 3 din Buzau-Focsani, dar si pe segmentul ramas din Lugoj-Deva, unde tocmai au fost dati castigatori (sa vedem daca se depun contestatii). Aproape sigur au ofertat la fel de agresiv pentru toate cele 6 sectoare din Focsani-Bacau si Bacau-Pascani", arata datele asociatiei.
 
 
 
Specialistii de la Pro Infrastructura considera ca este prea mult pentru o organizatie de dimensiunea grupului UMB.
"Daca vor primi toate cele 8 loturi de pe Autostrada A7 plus A1 Lugoj-Deva, ar adauga peste 250 de kilometri noi in portofoliu pe langa cei 155 pe care-i au acum. In mod evident, ar depasi cu mult capacitatea lor actuala, care nu poate fi dublata peste noapte, pe A7 avand executie directa cu termene foarte scurte. Chiar daca ar subcontracta masiv catre jucatori locali, mai mici, tot ar fi extrem de dificil si riscant sa treaca imediat de la 155-200 la 400 de kilometri in lucru, toti scadenti in 20-30 de luni, cu exceptia ciotului Lugoj-Deva", avertizeaza reprezentantii Pro Infrastructura.
In luna iulie 2022, UMB anunta ca are in plan sa opreasca lucrarile la toate proiectele in executie, in contextul in care Guvernul nu adoptase atunci prin OUG formula de ajustare a preturilor contractelor. Intr-un punct de vedere emis pe acest subiect, CNAIR nota, atunci, ca UMB este un partener pe care il considera serios si ii asigura pe constructori ca "compania a luat permanent masuri pentru a sprijini toti constructorii care au contracte in derulare".

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA