Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

Grupul UMB si Euro-Asfalt construiesc cu 1,4 miliarde euro lotul Grinties-Pipirig, A8

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a atribuit asocierii SA&PE Construct (lider) - Euro-Asfalt doo - Tehnostrade - Spedition contractul pentru proiectarea si executia lotului 2B Grinties - Pipirig al Autostrazii Unirii (A8), cu o lungime de 31,5 km. Contractul are valoarea de 5,97 miliarde lei (fara TVA) si poate fi semnat daca in 10 zile nu se depun contestatii. Din asocierea de proiect mai face parte compania Pirotehnic OSB, dar si Muzeul Olteniei Craiova, ca subcontractanti.
"Odata cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrazii Unirii se finalizeaza o etapa foarte importanta, aceea a atribuirii contractelor pe sectiunea de munte a Autostrazii A8. Rezultatul de astazi reconfirma angajamentul si determinarea echipei CNIR de a dezvolta infrastructura moderna si sustenabila pentru a asigura conectivitatea intre regiunile istorice ale Romaniei, cresterea sigurantei rutiere si atragerea de noi investitii. Proiectul reprezinta o provocare tehnica pentru constructor, un consortiu cu experienta solida in executia proiectelor majore de infrastructura", a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Contractul are o durata de 54 de luni (14 luni proiectare si 40 pentru executie).
Lotul 2B, Grinties - Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrazii Unirii, este un proiect de o complexitate tehnica ridicata, incluzand numeroase structuri, dar si volume semnificative de lucrari de consolidari si excavari. Astfel, pe traseu vor fi construite 16 tuneluri (cel mai lung avand 940 de metri), 60 de poduri si viaducte, doua dintre acestea cu peste 1.000 de metri lungime (cel mai lung pod este cel peste raul Bistrita cu 1.275 metri).
Pasajele si tunelurile de pe acest lot au o lungime cumulata de circa 20 km si reprezinta aproape 70% din lungimea intregului lot. Potrivit datelor CNIR, vor fi necesare 12,7 milioane mc de excavari, iar materialul evacuat din santier, care devine surplus, poate fi pus la dispozitia autoritatilor publice locale sau a oricaror alte autoritati publice, cu titlu gratuit.
Lotul 2B se desfasoara in judetul Neamt si va include un nod rutier langa Tulghes (UAT Grinties), conexiune cu lotul 2A si o descarcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig - Vanatori Neamt/ Leghin) pentru a asigura functionalitatea independenta.
Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, si din fonduri de la bugetul de stat.
 
 
10 oferte depuse pentru supervizarea lucrarilor pe Lotul 2B
In paralel, CNIR SA organizeaza licitatie si pentru atribuirea serviciilor de supervizare si consultanta pentru Lotul 2B Grinties - Pipirig al Autostrazii Unirii. Contractul are o valoare estimata de 66 milioane de lei si o durata de 118 luni, din care 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni pentru supervizarea executiei si 60 de luni durata garantiei.
Cele 10 oferte au intrat in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 10 septembrie 2025, ora 18:00. Acestea au fost depuse de:
1. Mega Mühendislik Müsavirlik AS, cu subcontractantii Total Business Land Proiect, Urban Scope si CCAT Solution Grup;
2. IRD Engineering;
3. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractant compania Smart Infrastructure Solutions;
4. Tecnic Consulting Engineering Romania;
5. Intecsa Engineering Group, SAU, avand ca tert sustinator Compañia Asesora de Construccion e Ingenieria si ca subcontractant Search Corporation;
6. Asocierea MGGP (lider) - MGGP Engineering - Konsent;
 
 
7. Asocierea Viadif Consult (lider) - M Install, avand ca tert sustinator compania Consitrans;
8. Asocierea Venturo Investment (lider) - AE Dozoring;
9. Asocierea K-Box Construction Design (lider) - Initiative Exclusiv Consulting Management - Dohwa Engineering;
10. Asocierea Peyco Proyectos - Estudios Y Construcciones, SA (lider) - Bureau Veritas, cu subcontractantii Ad Astra IPP si Cinfra Development EU.
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA