Joi, 08 Mai 2025
RO EN

LICITATIE de 4,7 miliarde lei pentru constructia Autostrazii Targu Neamt - Iasi

Dupa cum au aratat anterior guvernantii, Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP), in calitate de autoritate contractanta, a lansat mult-asteptata licitatie (prin procedura competitiva cu negociere) ce vizeaza atribuirea unui contract in vederea executiei lucrarilor de constructii pentru realizarea obiectivului denumit Autostrada Targu Neamt - Iasi. Prin acest contract, cu o valoare estimata 4.764.860.100  lei, se va avea astfel in vedere executia unor lucrari de proiectare, constructie si operare/exploatare pentru realizarea obiectivului Autostrada Targu Neamt - Iasi, in conformitate cu OUG nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat.
Potrivit CNSP, proiectul prevede, pentru sectorul Targu Neamt - Iasi, lucrari de o complexitate deosebita. Astfel, „autostrada Targu Neamt - Iasi se desfasoara pe teritoriul judetului Iasi si are o lungime de 61 km la care se adauga 7 km reprezentand bretelele nodurilor DN28 si km 61+000, bretele ce vor fi, de asemenea, la profil de autostrada. Lungimea totala a traseului construit la profil de autostrada va fi de 68 km. Relieful apartine in intregime Podisului Moldovei, are un caracter pregnant sculptural, fiind alcatuit din platouri si dealuri prelungi, usor inclinate catre SE, cu inaltimi ce variaza intre 200 si 593 m, din campii colinare cu altitudini medii de 150 m si din vai largi cu sesuri aluviale extinse. Autostrada Targu Neamt - Iasi se dezvolta pe un coridor de la Vest spre Est. Dupa ce traverseaza albia majora a raului Moldova, traverseaza o cale ferata industriala (aparent neutilizata) si drumul national DN2 (km 0+412) dupa care continua traseul intre Sud-Estul localitatii Soci si Nordul localitatii Bureni. In continuare, in zona km 7+246 traseul ocoleste localitatea Sodomeni pe la Sud, dupa care se inscrie intre municipiul Pascani (la sud) si localitatea Stolniceni – Prajescu (la nord). La km 14+873 se realizeaza traversarea raului Siret, dupa care traseul isi continua dezvoltarea Vest-Est intre localitatile Ruginoasa (prin Sud) si Harmaneasa, Helesteni, Movileni (prin nordul acestora). Pana in zona km 23+020 autostrada are o alura paralela cu partea stanga a DN28A, distanta fata de acesta variind in jurul a 3 km. In zona km 27+271 pe autostrada, km 4 – km 5 pe DN28A, se face trecerea pe dreapta DN28A, pentru a ocoli pe la Nord orasul Targu Frumos. Tot in nordul orasului Targu Frumos este intersectat DN28B (E58). Din aceasta zona, autostrada se dezvolta paralel cu DN28 pana dincolo de orasul Podu Iloaiei, in zona km 53+292, incadrand pe partea dreapta localitatile Razboieni, Baltati, Sarca, Budai, Podu Iloaiei, iar in stanga Valea Oilor, Spranceana si Sesul Targului. Intre km 58+753 se face o trecere a autostrazii de pe stanga pe dreapta si revine iar pe stanga drumului national DN28 (E58) pentru a ocoli localitatea Letcani pe la Nord-Vest”, dupa cum informeaza autoritatea contractanta.
Criteriul de atribuire il reprezinta cel mai bun raport calitate-pret, astfel: sursa de finantare a proiectului va primi un punctaj maxim de 30% (se acorda 30 de puncte daca ofertantul demonstreaza prin documente specifice finantarea integrala proprie sau 20 de puncte in cazul in care finantarea se asigura din surse proprii si credit), pretul ofertei conteaza in proportie de 6%, capacitatea economica aduce un punctaj de cel mult 19%, iar pentru capacitatea tehnica se acorda 45%. Durata contractului este de 360 de luni, iar acesta nu poate fi subcontractat si nu se va reinnoi, modalitatea de atribuire fiind procedura competitiva cu negociere. Termenul-limita pentru primirea ofertelor a fost stabilit la 3 iulie 2019, ora 11:00, iar data estimata a expedierii invitatiilor de prezentare a ofertelor sau de participare catre candidatii selectati s-a stabilit la 26 iulie 2019, ora 0:00.
Oficialii CNSP mai informeaza ca „in cazul in care in urma aplicarii algoritmului de calcul exista doua sau mai multe oferte cu punctaj egal, autoritatea contractanta va atribui contractul ofertantului a carui propunere financiara a obtinut cel mai mare punctaj. Ofertantul poate participa la deschiderea candidaturilor (in etapa intai) doar personal, insotit de o persoana sau daca imputerniceste maximum doua persoane (inclusiv interpret, daca este cazul), iar acestea trebuie sa prezinte imputernicirea la data si ora stabilita pentru deschiderea solicitarilor de participare/candidaturilor, respectiv la 3 iulie 2019, ora 11:00. Pentru participarea la sedinta de deschidere a ofertelor, imputernicitul/ofertantul va transmite o solicitare prin e-mail autoritatii contractante cu minimum cinci zile inainte de data stabilita pentru deschiderea candidaturilor, in vederea organizarii si desfasurarii in conditii optime a sedintei”. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

30 Apr 13:26 | NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice
30 Apr 13:26 | Grupul UMB si Euro-Asfalt: Contract de 540 mil. euro pentru lotul Pipirig-Leghin, A8
29 Apr 14:14 | NESS a inceput lucrarile la podurile care conecteaza Romania si Republica Moldova
29 Apr 14:10 | CNIR preia constructia lotului Chiribis-Biharia, de pe Autostrada Transilvania (A3)
25 Apr 13:58 | CNIR: Licitatie pentru constructia ultimelor trei tronsoane din autostrada A8
25 Apr 07:00 | Vanzarile SW Umwelttechnik Romania au crescut in 2024 cu 18%, la 50 mil. euro
16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA