Luni, 16 Iunie 2025
RO EN

MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau

Asocierea Makyol - Ozaltin a semnat, alaturi de reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, contractul de proiectare si executie a tronsonului de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau, parte a Autostrazii Transilvania (A3). Sectorul de 41 km de autostrada va trebui construit intr-un termen de 78 de luni (18 luni proiectare si 60 de luni executie).
In cadrul contractului este prevazuta si construirea celui mai lung tunel rutier din Romania (Tunelul Meses) care va avea o lungime de 2,89 km. Proiectul, in valoare de 6,62 miliarde de lei (fara TVA), mai include constructia a 65 de viaducte, poduri si pasaje, cu o lungime totala de 13 km.
"Vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 de miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzand acest tunel de aproape 3 km, tunelul Meses. Putem spune, in acest moment, ca de la Nadaselu pana la Nusfalau s-a intrat in ultima faza cea de executie. De asemenea pot sa spun ca si de la Suplacu de Barcau pana la Biharia am intrat in faza de executie. Aceste tronsoane cu diferiti constructori, mai ales in prima parte, de la Nadaselu pana la Poarta Salajului, cele doua loturi ale UMB-ului ar trebui sa fie finalizate anul acesta. Si sunt monitorizati foarte atent, sunt convins, asa cum ne-a invatat UMB-ul, ca se va tine de termene", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
 
 
Din asocierea castigatoare fac parte, ca subcontractanti, companiile Mega Mühendislik Müsavirlik AS, Eckon Cei, Elektra Invest, EPC - Consultanta De Mediu, General Survey Corporation, Pirotehnic OSB, Prospect Technical Studies, Terra Silva, Microcip Electronics, Visio Construction Works si Muzeul Olteniei Craiova.
Intregul tronson de autostrada Poarta Salajului - Nusfalau este compus din doua sectiuni: Poarta Salajului - Zalau (15,14 km), care include tunelul Meses, si Zalau - Nusfalau (25,86 km).
Proiectul beneficiaza de finantare prin Programul Transport 2021-2027.
Studiul de fezabilitate pentru executia tunelului Meses a fost elaborat de compania TECNIC Consulting Engineering Romania, manager de proiect Remus Mocanu. Proiectarea tehnica a sectiunii 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau, ce include si subsectiunile Poarta Salajului - Zalau si Zalau - Nusfalau, a fost revizuit de IPTANA SA.

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA