Luni, 05 Mai 2025
RO EN

McKinsey: Solutie pentru gestionarea penuriei de materiale si de muncitori calificati

Expertii McKinsey au subliniat recent ca lucrarile complexe de infrastructura presupunand operatiuni vaste de sapare pot genera perturbari pentru publicul larg, fapt ce diminueaza avantajele generate de astfel de proiecte. Coordonarea lor ar putea minimiza insa impactul negativ si ar putea ajuta companiile sa gestioneze mai bine lantul de aprovizionare si penuria de forta de munca. Un scenariu in care un traseu intens circulat este inchis de doua ori doar intr-un singur an pentru a face lucrari de excavare poate genera plangeri justificate din partea persoanelor care il utilizeaza. Solutia este simpla si rezida in eliminarea necesitatii unor sapaturi repetate, printr-o coordonare precisa a executantilor de lucrari de infrastructura. De pilda, in SUA adaugarea unor benzi pe o autostrada necesita excavare, la fel ca si instalarea de noi cabluri de banda larga pentru a aduce servicii de internet de mare viteza unei comunitati rurale nedeservite inca. Coordonarea celor doua lucrari ar genera economii uriase de timp si bani, disconfortul pentru oamenii din zona fiind minimizat. Limitarea perturbarilor nu este singurul beneficiu potential al unei astfel de strategii integrate, mai subliniaza expertii McLKinsey. Bugete de sute de miliarde USD reinvestiti in SUA in temeiul Legii Infrastructurii (BIL) ar putea fi economisite prin armonizarea proiectelor. Daca ar fi realizata prin intermediul unor instrumente digitale sofisticate, abordarea ar putea ajuta, de asemenea, autoritatile locale sa gestioneze mai bine lipsa de materiale pentru constructii si de muncitori in constructii. In plus, o asemenea initiativa ar putea deschide calea pentru sisteme de infrastructura mai integrate, care ar servi mai bine gospodariile si intreprinderile si ar promova obiectivele de politica publica. Desigur, coordonarea proiectelor majore de infrastructura intre mai multe agentii, entitati si parti interesate nu este un proces lipsit de provocari, insa exista strategii care ar putea ajuta la solutionarea celor mai multe dintre acestea. Un avantaj major este acela al unei mai bune utilizari a resurselor publice, care se adauga altor beneficii precum atenuarea daunelor aduse proprietatii private, intreruperile de servicii, accidentele de trafic etc. Un studiu al Oficiului pentru Responsabilitate Guvernamentala din SUA a constatat ca prin coordonarea proiectelor de banda larga si celor de autostrazi federale s-ar putea genera economii de costuri cuprinse intre 25% si 33%. Alte analize estimeaza ca excavatiile pentru infrastructura de transport sunt de aproximativ de zece ori mai ieftine decat sapaturile de sine statatoare efectuate pentru alte lucrari punctuale, la care instalarea subterana este singura optiune. In prezent, exista o serie de bariere in calea unui proces integrat de lucru – si anume: rigiditatea bugetelor si a sistemelor de finantare, ordonarea prioritara a succesiunii proiectelor, respectiv coordonarea si implementarea pe diferite orizonturi de timp si agentii guvernamentale. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA