Miercuri, 07 Mai 2025
RO EN

MT: Proiect feroviar, in cuantum de peste 8,4 miliarde lei

Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) au elaborat - si vor supune dezbaterii publice, pana la data de 16 decembrie 2017 - un proiect de hotarare de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii denumit „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, tronsonul Brasov - Sighisoara”. Potrivit anexei ce face parte integranta din proiectul hotararii de guvern, lucrarile - cu o valoare totala de peste 8,44 miliarde lei (din care circa 7,01 miliarde lei pentru operatiunile propriu-zise de constructii-montaj) - au ca beneficiar Compania Nationala de Cai Ferate CFR - SA si se vor derula timp de patru ani, pe raza judetelor Brasov, Harghita, Covasna si Mures. Valoarea se va actualiza, insa, potrivit evolutiei ulterioare a preturilor, fiind stabilita initial la un curs de 1 euro = 4,5539 lei si in preturi la data de 30 iunie 2017. Conform oficialilor MT, finantarea investitiei este asigurata prin contractele de finantare CEF (Grant Agreement Under The Connecting Europe Facility CEF - Transport Sector - Agreement No INEA/CEF/TRAN/M2014/1042049) si CEF (Grant Agreement Under The Connecting Europe Facility - Transport Sector - Agreement No INEA/CEF/TRAN/M2015/1131642) si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, in limita sumelor prevazute anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
In expunerea de motive aferenta proiectului de hotarare de guvern, se arata, printre altele, ca „proiectul de reabilitare a sectiunii de cale ferata Brasov - Sighisoara isi propune sa realizeze interoperabilitatea infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin - Dunare si sa imbunatateasca calitatea serviciilor feroviare prin modernizarea infrastructurii feroviare, prin cresterea vitezei maxime operationale la 160 km/h pentru trenurile de calatori si la 120 km/h pentru trenurile de marfa”. Pentru a descarca proiectul de act normativ, expunerea de motive si anexa cu indicatorii tehnico-economici, click aici, aici si aici!

Din aceeasi categorie

30 Apr 13:26 | NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice
30 Apr 13:26 | Grupul UMB si Euro-Asfalt: Contract de 540 mil. euro pentru lotul Pipirig-Leghin, A8
29 Apr 14:14 | NESS a inceput lucrarile la podurile care conecteaza Romania si Republica Moldova
29 Apr 14:10 | CNIR preia constructia lotului Chiribis-Biharia, de pe Autostrada Transilvania (A3)
25 Apr 13:58 | CNIR: Licitatie pentru constructia ultimelor trei tronsoane din autostrada A8
25 Apr 07:00 | Vanzarile SW Umwelttechnik Romania au crescut in 2024 cu 18%, la 50 mil. euro
16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA