Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

MT: Sunt in etapa de constructie 35 de loturi cu 750 km de drum expres si autostrada

In acest moment se lucreaza pe 35 de loturi de autostrazi si drumuri expres, cu o lungime totala de 750 de kilometri, a declarat primul-ministru Marcel Ciolacu, cu prilejul unei vizite realizate recent pe santierul Autostrazii Lugoj - Deva (A1), Lot 2 - Margina - Holdea. "In aceasta perioada, dupa 10 ani de zile, in sfarsit se construieste acest tronson care a creat un calvar pentru toti soferii (…) si il felicit pe domnul Grindeanu ca s-a implicat si pana urma s-a gasit o o rezolvare. (…) Sunt 35 de loturi in executie, in acest moment, de drum expres si autostrada, respectiv 750 km", a declarat Marcel Ciolacu.
Constructorii, reprezentati de asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - SA & PE Construct - Euro-Asfalt doo sunt pregatiti sa inceapa constructia sectorului de 10 km, dintre Margina si Holdea, care ar urma sa intregeasca Autostrada Lugoj - Deva. Valoarea contractului este de 1,82 milioane de lei (fara TVA).
Supravegherea santierului va fi asigurata de IRD Engineering.
 
 
"Este un proiect greu, finantat prin PNRR, care presupune inclusiv constructia a doua tuneluri unidirectionale, pana in 2026. Autorizatia de construire pentru prima sectiune (E1) a acestui lot a fost emisa, iar acum constructorii sunt mobilizati in santier cu 112 muncitori si 116 utilaje, din care o parte sunt pregatite pentru inceperea lucrarilor la tunelul cu doua galerii in lungime de 2,13 km. In maximum doua saptamani, constructorul va trimite si varianta finala a Proiectului Tehnic pentru sectiunea cu tuneluri (E2) ceea ce va permite si emiterea Autorizatiei de construire si pentru acesta. Practic, aceasta abordare etapizata permite pregatirea accesului spre sectiunea cu tuneluri, abordarea eficienta a fluxurilor tehnologice si implicit respectarea termenelor asumate prin PNRR", a transmis Sorin Grindeanu, dupa vizita pe santierul Autostrazii Lugoj-Deva.
Lucrarile vor trebui finalizate pana la sfarsitul anului 2026. "In niciun caz nu se va trece peste acest termen limita", a precizat ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
La finalizare, A1 va avea o lungime de 581 km si va face legatura dintre vestul Capitalei si marile orase Pitesti, Sibiu, Deva, Timisoara si Arad, ajungand pe autostrada M43 a Ungariei, langa Nadlac.
"IRD Engineering supravegheaza proiectul, asigurandu-se ca progresul acestuia este aliniat cu toate obiectivele stabilite, chiar si in conditii dificile de teren. Eforturile noastre continue si colaborarea cu partenerii vor asigura finalizarea proiectului la standarde inalte si la timp, aducand beneficii semnificative pentru mobilitatea si conectivitatea nationala", au transmis reprezentantii IRD Engineering.

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA