
Valoarea lucrarilor autorizate este de 368,4 milioane lei (76 milioane de euro), fara TVA, iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
"Aceasta VO devine foarte necesara si in contextul in care, la solicitarea autoritatilor locale din Giurgiu, demaram procedurile pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare construirii Autostrazii Bucuresti - Giurgiu si a unui nou pod peste Dunare, pentru care deja am obtinut recent finantare prin CEF.

Licitatia pentru atribuirea lucrarilor de constructii este in desfasurare, fiind depuse 3 oferte de participare, care se afla in etapa de evaluare financiara, ce are termen-limita stabilit la 31 decembrie 2024. Evaluarea tehnica, ce are acelasi termen-limita, s-a incheiat la 18 iulie 2024.
Cele trei asocieri interesate de adjudecarea acestui contract sunt:
- Asocierea Bog'Art (lider) - Trace Group Hold, avand ca subcontractanti companiile Elektra Invest, Eckon Cei, Freyrom, Danavi, Muzeul Judetean de Istorie si Arheologie Prahova si EPC - Consultanta de Mediu;
- Asocierea En Electric Proiect Office (lider) - Infra Expert - "Patstroy VDH" EAD - Bitumina GmbH - Bulgaria Eood, cu subcontractantii Vertatel International, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan", Alpenside si Danavi;
- Asocierea IBB-HIB Romania (lider) - Coni - IBB Haus -und Industriebau GmbH - Euro Construct & Industrytechnik - General Trust Arges, avand ca subcontractanti companiile Argif, Pesit Rom, Sanel, Con Metal CF, Muzeul National al Unirii Alba Iulia, Danavi si Manro.
Studiul de fezabilitate, proiectul tehnic si detaliile de executie au fost elaborate de asocierea Eurocerad International - 3TI Progetti Italia Ingegneria Integrata SpA.