Luni, 04 August 2025
RO EN

PRABUSIREA podului din Genova denota probleme de structura

Numarul victimelor a crescut la 22 de persoane ucise si 16 ranite in prabusirea podului Morandi, din Genova - Italia, aferent unei autostrazi importante ce face legatura intre Franta si Italia, incident grav care a survenit marti, 14 august 2018. Prezent la locul catastrofei, premierul italian, Giuseppe Conte, a declarat ca, in contextul prabusirii, „este socant sa vezi bucati contorsionate de metal si victimele prinse sub daramaturi”, in timp ce o serie de experti sustin ca principala cauza a dezastrului a fost reprezentata de cedarea structurii de rezistenta, in contextul unor lucrari de reabilitare (podul Morandi a fost inaugurat cu 51 de ani in urma), dar si dupa ce o furtuna extrem de puternica a lovit Genova.
Potrivit agentiei Associated Press, la numai cateva ore dupa catastrofa, societatea de inginerie civila CNR a anuntat ca, in Italia, este nevoie de un „Plan Marshall” pentru a repara zeci de mii de poduri cu durata de exploatare depasita, care au fost construite in intervalul 1950-1960 din beton armat. Expertii CNR noteaza, in acest context, ca acele poduri „au fost construite cu cea mai avansata tehnologie din acele timpuri, dar durata lor de exploatare este de 50 de ani. In foarte multe cazuri, costul reabilitarii, ce include si ranforsarea podurilor, este mai mare decat acela al demolarii si reconstruirii”. CNR sustine astfel ca podurile aflate in pericol de prabusire ar putea fi inlocuite pe scara larga cu unele noi, care - pe baza tehnologiilor actuale - ar avea o durata de exploatare de 100 de ani. Specialistii CNR au mai invocat incidente asemanatoare, inclusiv prabusirea altui pod, in aprilie 2017, in partea de nord a provinciei Cuneo (fara victime omenesti, cei surprinsi salvandu-se in ultimul moment) sau prabusirea unui segment de drum in nordul orasului Lecco, eveniment ce a dus la decesul unei persoane.
Anterior, ministrul italian al transporturilor, Danilo Toninelli, a calificat drept „inacceptabila” prabusirea podului Morandi, adaugand ca, daca se descopera vreo neglijenta din partea factorului uman, „oricine a gresit trebuie sa plateasca”. Ministrul a adaugat ca oficialii societatii concesionare a segmentului de autostrada ce include podul au aratat ca, in momentul prabusirii, nu se efectua nicio lucrare de intretinere sau reparatii, acestea fiind efectuate la termen. Dar Danilo Toninelli a explicat ca managerii societatii concesionare urmau sa lanseze o noua licitatie, in valoare de 20 milioane de euro, pentru lucrari esentiale de punere in siguranta a podului. Ministrul de resort a acuzat faptul ca „nu au fost efectuate suficiente verificari si lucrari de mentenanta pentru numeroase poduri si viaducte construite in Italia, in anii ‘60”, explicand ca, in cele doua luni de la preluarea mandatului, a solicitat situatia actualizata a acestora, aflandu-se ca majoritatea sunt operate in regim de concesiune.
In fine, dar nu in ultimul rand, fostul presedinte al Institutului International de Inginerie Structurala, Ian Firth, a subliniat ca este prea devreme pentru a sti cu exactitate cauzele prabusirii podului, dar coroziunea si conditiile meteo dificile pot fi o parte a acestor cauze.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA