Luni, 05 Mai 2025
RO EN

Intretinerea si repararea drumurilor trebuie realizata de CNAIR, nu cu firme private

Sindicatul Drumarilor "Elie Radu" solicita ca lucrarile de intretinere si reparare a drumurilor nationale si autostrazilor sa fie realizate de propriii angajati, in regie proprie, nu in baza unor contracte, cu firme private, a caror angajati sunt uneori neexperimentati.
"Speram ca ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, va solutiona favorabil solicitarile sindicatului si va angaja muncitori, deserventi de utilaje, respectiv va aloca va aloca buget pentru achizitionarea de utilaje pentru a face in regie proprie lucrarile de reparatii suprafete degradate (plombari), colmatari, reparatii ziduri de sprijin, intretinere podete, decolmatari si desfundari santuri si camere de cadere, intretinerea mijloacelor pentru siguranta circulatiei, semnalizare rutiera verticala si orizontala si a parapetelor directionali etc. Fata de investitii de alta natura, infrastructura rutiera trebuie sa primeasca periodic lucrari ce au menirea de a consolida structurile proiectate initial (din cauza depasirii duratei de exploatare luata in calcul, cat si a influentei agentilor atmosferici)", se arata intr-un comunicat al sindicatului "Elie Radu", citat de Agerpres.
Sindicatul Drumarilor subliniaza ca lucrarile de intretinere curenta fac obiectul de activitate al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar acestea se fac cu muncitori. Numarul muncitorilor de la Districtele de drumuri a scazut foarte mult in ultimii ani, ajungand la 42% din totalul personalului companiei. Acest lucru s-a intamplat in detrimentul drumurilor care nu pot fi intretinute cu un numar mic de muncitori si fara uneltele si utilajele necesare. De suferit au inclusiv participantii la trafic care isi strica masina pe drumurile din Romania.
Spre exemplu, Transfagarasanul, care pe sectorul cuprins intre Balea Lac si Vidraru are patru tunele, 394 de podete, peste 30 de poduri si mai mult de 20.000 de metri de ziduri de sprijin, a ajuns sa fie intretinut de opt muncitori, un deservent de utilaj si doi sefi de district, atrag atentia sindicalistii.
"In trecut se faceau toate lucrarile de intretinere in regie proprie, cu propriii salariati si cu utilajele din dotare. De asemenea, Districtele erau dotate cu buldoexcavator sau incarcator, tractor, cilindru compactor, topitor de bitum, betoniera, iar fiecare judet, respectiv sectie de drumuri, avea 2-3 statii pentru prepararea mixturilor asfaltice, trusa pentru tratamente asfaltice si masina de marcaj. Mai toate acestea au fost externalizate, mai exact predate pe nimic, firmelor desprinse din Administratia Drumurilor, ca mai apoi compania sa realizeze ca tot mai bine si mai ieftin se executa lucrarile in regie proprie. Timid, au inceput sa achizitioneze utilaje specifice lucrarilor de drumuri si angajatii CNAIR vad pe ici, pe colo, cum mai apare cate un utilaj, dar nu este de ajuns! Este necesar sa se stabileasca o egalitate intre cerinte si resurse", se spune in document.
Sindicatul considera ca trebuie facut un program sustenabil, atat in ceea ce priveste politica de personal, prin angajarea de muncitori la nivelul necesar, cat si pentru dotarea tuturor districtelor cu minimul utilajelor specifice lucrarilor de intretinere curenta.
"Este pacat sa incheiem contracte de intretinere cu firme private care au salariati neexperimentati si sa platim sume mari acestora din bugetul companiei cand toate aceste activitati de intretinere si reparatii pot fi facute cu salariatii proprii si cu utilajele noastre", sustin sindicalistii.
In plus, acestia semnaleaza ca un motiv in plus pentru a face intretinerea in regie proprie este si calitatea slaba a lucrarilor executate cu terti, respectiv sumele exorbitante platite.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA