
"Am convingerea ca termenele de proiectare si executie vor fi respectate, iar varianta ocolitoare a municipiului Blaj va fi finalizata la inceputul anului 2026. Acesta este cel mai important proiect de infrastructura din istoria Blajului, care ne va ajuta sa asiguram o conexiune rapida a Blajului, prin intermediul viitorului Drum Expres Blaj - Teius, cu autostrada A10 (Sebes - Turda), cu beneficii majore in dezvoltarea economica si turistica a intregii zone", a declarat Gheorghe Valentin Rotar.
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea o lungime totala de 6,845 km, un viaduct spectaculos in lungime de aproximativ 300 de metri si 4 sensuri giratorii.

La licitatia pentru adjudecarea contractului de proiectare si constructii a centurii Blajului au participat treo asocieri de companii, respectiv:
1. Asocierea Far Foundation (lider) - Rostdorstroy - MBS Group, avand ca subcontractanti si terti companiile Terratest Geotehnic SA, Metaller Energy, Constructii Feroviare Mures SA, Arcada Company, Expertus, Melnytopo, NV Construct, DP Proiect, Integrated Road Solutions, Quantum Instal, Metabet CF SA, Danavi si Dianova Instal;
2. Asocierea IBB-HIB Romania (lider) - IBB Haus -und Industriebau GmbH, avand ca subcontractanti si terti companiile Euro Construct & Industrytechnik, Elektra Invest, East Water Drillings, MS Interproiect Engineering, Makimsan Asfalt Taahhüt Insaat Sanayi Ticaret AS, Con Metal CF, Studio Corona, Civil Engineering si Eckon Cei;
3. Asocierea Prenis (lider) - Infra Expert - Explan - Dacia Faber, cu subcontractantii ACI Cluj, Albaco Exim, Aspire Design, DP Cons, Electric Rail Project, Constructii Feroviare Mures SA, Pado Group Infrastructures si Urban Construct Transilvania.