Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

Studiu de fezabilitate de 6 milioane de euro pentru noul pod Giurgiu - Ruse II

Romania a depus un proiect in cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militara pentru realizarea podului Giurgiu - Ruse II, a afirmat, joi, comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, informeaza Agerpres.
"Romania a aplicat cu un proiect in cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militara. Eu ma asteptam sa fie in cadrul apelului de proiecte generale, dar s-a optat pentru aceasta varianta in cadrul apelului de mobilitate militara, ale carui rezultate eu le pot face publice in 15 decembrie. Deci, suntem putin in avans. Practic, fiind un apel competitiv de proiecte ai carui castigatori nu au fost anuntati - si vorbesc la nivelul intregii Uniuni Europene - nu pot sa zic astazi daca proiectul este castigator", a spus Adina Valean, intrebata de jurnalisti despre Podul Giurgiu - Ruse II.
Ea a mentionat ca Romania a aplicat pentru un pod rutier cu o optiune de feroviar. Valoarea studiului de fezabilitate pentru care a aplicat Romania este de 6 milioane de euro.
"Noi am finantat cu 570 de milioane de euro legatura feroviara Bucuresti - Giurgiu. Atentie, nu asa ca ne-a venit noua ideea, ci pentru ca acesta era un proiect al Romaniei, care facea parte dintr-un coridor si care trebuie sa aiba continuitate spre sud. Deci, este putin de neinteles in momentul de fata pentru Comisia Europeana faptul ca nu avem un proiect mai solid pentru un nou pod feroviar la Bucuresti - Giurgiu, dar avem asigurari ca exista aceasta intentie si ca acest nou pod Giurgiu Ruse va fi gandit sa aiba si o componenta feroviara. In rest, ceea ce se intampla in momentul de fata, imi dau seama ca e o presiune speciala pe punctul de trecere a frontierei. Va spun sincer ca in momentul de fata sunt presiuni pe toate punctele de trecere ale frontierei in multe locuri din Europa, in mod special pentru tarile care nu sunt in Schengen, Romania si Bulgaria, si cred ca e nevoie de o organizare foarte inteligenta si eficienta a felului in transportatorii rutieri care stau in cozi la frontiera reusesc sa treaca mai repede", a declarat Adina Valean.
La aproape doua decenii de la anuntarea proiectului, Bulgaria si Romania au inceput actiuni reale pentru construirea celui de-al treilea pod peste Dunare, a informat pe 21 septembrie serviciul de presa al Ministerului bulgar al Transporturilor si Comunicatiilor, potrivit BTA.
Cele doua tari au prezentat Comisiei Europene (CE) un proiect comun pentru un studiu de fezabilitate privind al doilea pod Ruse-Giurgiu, demarand efectiv procesul de construire a unui al doilea pod combinat, rutier si feroviar, peste Dunare, la Ruse.
Ministrul Transporturilor si Comunicatiilor, Georgi Gvozdeikov, a semnat o scrisoare de angajament comun cu ministrul roman al Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Sorin Grindeanu, confirmand pozitia ambelor tari conform careia proiectul este o prioritate si ambele guverne vor lucra in vederea implementarii lui.
Activitatile vor fi coordonate de Ministerele Transporturilor din Bulgaria si Romania. Ministerul bulgar, impreuna cu partenerii sai asociati Compania Nationala de Infrastructura Feroviara si Agentia de Infrastructura Rutiera, vor realiza studiul privind infrastructura de legatura din tara. Contributia financiara bulgara la proiect este de 1,4 milioane de euro, sau 2,73 milioane de leva, din care pana la 50% ar urma sa fie un grant in cadrul Mecanismului Conectarea Europei.
Studiile vor analiza diferitele aliniamente si punctele din care va incepe podul la Ruse, respectiv Giurgiu, pentru a facilita alegerea unei solutii tehnice.
Daca proiectul este aprobat pentru finantare, ar urma sa fie anuntat la inceputul anului 2024. Calendarul prevede semnarea unui contract cu CE pana la jumatatea lui 2024 si implementarea pana la finalul lui 2026, cand cele doua tari vor decide locatia si modalitatile de finantare a facilitatii de infrastructura.
Va fi analizata si posibilitatea utilizarii mecanismelor de parteneriat public-privat pentru constructie, intrucat astfel de mecanisme ar putea grabi implementarea integrala a podului si ar putea atrage finantare suplimentara din alte surse.

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA