Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

TRANSGAZ va investi 500 milioane euro in constructia conductei Tuzla-Podisor

Ieri, 16 martie 2023, la sediul Guvernului Romaniei, in prezenta domnului Nicolae-Ionel Ciuca, Prim-Ministrul Romaniei, SNTGN TRANSGAZ SA, in calitate de operator national de transport si sistem al gazelor naturale, OMV PETROM SA si SNGN ROMGAZ SA au semnat Declaratia ceremoniala privind incheierea contractelor de transport al gazelor naturale incheiate in urma procedurii de rezervare de capacitate pentru punctul de intrare/iesire in/din SNTTuzla - al gazelor naturale din Marea Neagra.
Din partea SNTGN TRANSGAZ SA, Declaratia ceremoniala a fost semnata de domnul Ion Sterian, Director General, din partea OMV PETROM SA de doamna Christine Verchere - Director General Executiv si Presedinte al Directoratului iar din partea SNGN ROMGAZ SA de domnul Razvan Popescu, Director General.
La acest eveniment au fost de asemenea prezenti, domnul Marian Neacsu, Secretar General al Guvernului, domnul Alfred Stern-CEO-al grupului austriac OMV si alti oficiali guvernamentali.
Crearea unei infrastructuri de transport care sa faca legatura intre gazele naturale disponibile la tarmul Marii Negre si coridorul BRUA, reprezinta un proiect de importanta deosebita pentru Romania in ceea ce priveste securitatea energetica, iar semnarea acestor contracte reprezinta conditia principala pentru dezvoltarea acestei infrastructuri.
Cu o valoare estimata in prezent la aproximativ 478 milioane euro (cu TVA), proiectul consta in construirea unei conducte de transport gaze naturale Tuzla- Podisor, in lungime de 308,3 km, care va face legatura intre resursele de gaze naturale disponibile la tarmul Marii Negre si coridorul BRUA, astfel asigurandu-se posibilitatea transportului gazelor naturale prin interconectarile existente. Aceasta conducta se va interconecta cu actuala conducta internationala de transport gaze naturale T1. Conducta este telescopica, formata din doua tronsoane: tronsonul I, Tarmul Marii Negre-Amzacea, in lungime de 32,4 km, cu o capacitate tehnica de 12 mld. mc/an si tronsonul II, Amzacea-Podisor, in lungime de 275,9 km, cu o capacitate tehnica de 9 mld. mc/an.

Finantari majoritare din PNRR
Proiectul ”Conducta de transport gaze naturale Marea Neagra-Podisor” este cuprins in Planul de dezvoltare al Transgaz pe urmatorii 10 ani, este inclus pe lista de proiecte de interes comun ale UE si a fost depus pentru finantare prin Fondul de Modernizare.
Operatorul tehnic si de sistem, SNTGN Transgaz SA, s-a pregatit din timp pentru acest proiect si a semnat contractul de executie, lucrarile urmand a fi demarate dupa luarea deciziei finale de investitie de catre concesionarii de perimetre off-shore din Marea Neagra, anuntata pentru jumatatea acestui an.
Transgaz a derulat si finalizat cu succes procesul de capacitate incrementala pentru punctul de intrare/iesire in/din SNT, ce urmeaza a fi creat in zona localitatii Tuzla, acolo unde gazele din Marea Neagra vor ajunge la tarm, alocand o capacitate de 1.323.920.520 MWh pentru perioada 01.05.2026-01.10.2042, iar cele doua companii, OMV Petrom SA si Romgaz SA au ofertat cereri angajante de capacitate incrementala. Valoarea cumulata a angajamentelor solicitantilor desemnati castigatori este de 2,82 miliarde lei.
OMV Petrom si Romgaz, parteneri in proiectul Neptun Deep, si-au exprimat dorinta de a rezerva capacitate de transport al gazelor naturale extrase din Marea Neagra in cadrul etapei angajante a procesului de capacitate incrementala pentru punctul de intrare/iesire in/din SNT, derulata de Transgaz si au constituit o garantie bancara de 88 milioane euro (cate 44 milioane euro fiecare) pentru a-si rezerva capacitate pe conducta de transport gaze naturale pe care o va construi Transgaz in zona Tuzla.

Gazoductul Tuzla-Podisor, de importanta strategica pentru viitorul energetic
Proiectul gazoductului Tuzla-Podisor este un proiect de dezvoltare nationala cu multiple beneficii pentru Romania, printre care: intarirea capacitatii de transport a SNT prin crearea unei portiuni importante din viitorul sistem de transport gaze naturale; oferirea unei solutii pentru transportul prin SNT a gazelor naturale ce urmeaza a fi exploatate din Marea Neagra; cresterea securitatii in aprovizionare cu gaze naturale a Romaniei si Europei; diversificarea surselor de aprovizionare cu gaze naturale.
Domnul Ion Sterian, Director General al SNTGN Transgaz SA, a declarat: “ Vreau sa subliniez faptul ca ne aflam, pentru a patra oara in tot atatia ani in fata unui moment istoric pentru securitatea energetica regionala si pentru cea a Romaniei. Dupa finalizarea cu succes a gazoductului BRUA-faza 1, dupa finalizarea cu succes a gazoductului Ungheni-Chisinau, dupa finalizarea lucrarilor care permit transportul international al gazelor naturale in regim de reverse-flow la toate punctele de interconectare si dupa inceperea exploatarii gazelor de la Marea Neagra din perimetrele de mica adancime, acum suntem la linia de start a gazoductului TuzlaPodisor, gazoduct care va permite ca, gazele naturale exploatate de catre OMV Petrom si Romgaz din Marea Neagra, sa ajunga in Sistemul National de Transport si, implicit, in fiecare localitate din Romania care are acces la reteaua de gaze naturale.
Transgaz este pregatita sa construiasca acest gazoduct in aceleasi conditii de siguranta, eficienta si performanta, pe care le indeplineste de fiecare data, cu fiecare investitie. Suntem pregatiti ca incepand cu data de 27 martie 2023 sa predam amplasamentul catre castigatorul licitatiei pentru executia lucrarilor de constructie a gazoductului, care va dura pana la 20-25 aprilie 2023, in functie de conditiile meterorologice, sa ne derulam misiunea in ceea ce priveste asigurarea independentei energetice a Romaniei si ne vom achita de obligatiile asumate in fata autoritatilor statului roman, precum si de obligatiile asumate la nivel international cu profesionalism si devotament. Transgaz are in plan investitii ambitioase, tocmai pentru a putea sa ne indeplinim obiectivele pe care le-am enumerat.
Suntem conectati si suntem atenti la toate oportunitatile de finantare nerambursabila pentru a nu creste tarifele de transport al gazelor naturale, care implicit se regasesc in pretul final al gazelor, pentru ca aceste investitii sa aiba cel mai potrivit mix de finantare posibil. Pentru aceasta investitie strategica, Transgaz a depus o aplicatie de finantare din Fondul de Modernizare. Astfel, demonstram ca niciun instrument de finantare nerambursabila nu ramane nevalorificat, fiind atenti cu capitalurile proprii ale companiei. Asteptam cu interes anuntul privind luarea deciziei finale de investitii de catre concesionarii perimetrelor off-shore din Marea Neagra pentru a putea semna ordinul de incepere a lucrarilor la gazoductul Tuzla-Podisor.”.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA