Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

UMB si Euro Asfalt au semnat contract de executie pentru A8, lot 2A Ditrau-Grinties

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a semnat, in prezenta ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul pentru proiectarea si executia lotului 2A Ditrau - Grinties, cel mai lung lot al Autostrazii Unirii (A8). Contractul pentru construirea lotului cu o lungime de 37,9 km are o valoare de 6,14 miliarde lei (circa 1,2 miliarde euro), fara TVA, si a fost semnat cu asocierea SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Euro Asfalt Doo - Spedition UMB, fiind primul contract de proiectare si executie al CNIR. Din asocierea castigatoare mai fac parte, ca subcontractanti, Muzeul Olteniei Craiova si compania Pirotehnic OSB, ca subcontractanti. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transporturi 2021-2027, si din fonduri de la bugetul de stat.
"CNIR e la inceput de drum, dar echipa este una cu experienta, iar acest lucru se vede in promovarea si implementarea proiectelor. Realizarea documentatiei pentru licitatie, evaluarea ofertei si semnarea contractului pentru construirea unuia dintre cele mai grele loturi de autostrada din Romania, intr-un timp atat de scurt, este o dovada concreta de profesionalism si eficienta. Constructorul este in fata unei provocari tehnice, ii uram succes si il asiguram ca ii vom oferi tot sprijinul necesar in derularea proiectului", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
 
 
Durata de realizare a proiectului este de 54 de luni (14 pentru proiectare si 40 pentru executie).
Proiectul lotului 2A Ditrau - Grinties (37,9 km) are o complexitate tehnica ridicata, deoarece include constructia a 19 tuneluri si a 63 de poduri si viaducte. Lungimea totala a tunelurilor si a viaductelor (21 km) reprezinta 57% din lungimea intregului lot. Pe traseu este prevazut un nod rutier la Ditrau (conexiune cu DN 12 in judetul Harghita), iar la est, in judetul Neamt, o conexiune cu Lotul 2B Grinties - Pipirig, o descarcare provizorie pentru a asigura functionarea independenta a acestui lot.
CNIR a atribuit asocierii SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB - Euro Asfalt si contractul pentru proiectarea si executia lotului 1C Sarateni - Joseni, al Autostrazii Unirii.
 
Sase oferte depuse la licitatia pentru atribuirea serviciilor de supraveghere
In paralel, CNIR are in desfasurare si licitatia pentru atribuirea serviciilor de supervizare a lucrarilor de proiectare si executie pe lotul 2A al Autostrazii Unirii (A8), Ditrau - Grinties. Contractul are o valoare cuprinsa intre 64 si 75 milioane lei (fara TVA), finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, iar durata este de 118 luni si include 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni durata de executie si 60 de luni perioada de garantie.
 
 
Cele 6 oferte au fost depuse de:
1. Viadif Consult, avand ca terti compania Consitrans si Societatea de Constructii Napoca SA;
2. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractant compania Smart Infrastructure Solutions;
3. TPF Inginerie, avand ca tert grupul TPF Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia;
4. IRD Engineering;
5. Asocierea MGGP (lider) - Konsent - MGGP Engineering;
6. Asocierea Intecsa-Inarsa, SAU (lider) - Electroproiect, avand ca tert Compañia Asesora de Construccion e Ingenieria si ca subcontractant compania Search Corporation.
Cele 6 oferte se afla in etapa de evaluare, ce are termen-limita stabilit la data de 18 august 2025, ora 18:00.
Lotul 2A Ditrau - Grinties face parte din Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, fiind parte a Autostrazii Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA