Marți, 06 Mai 2025
RO EN

UNTRR solicita Guvernului urgentarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii

In pachetul masurilor pentru atenuarea impactului crizei COVID-19 asupra economiei si relansarea activitatilor industriei de transport rutier, alaturi de alte masuri importante, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita implicarea tuturor autoritatilor de resort pentru solutionarea problemelor acute ce afecteaza activitatea de transport rutier, respectiv eliminarea timpilor de asteptare in frontiere si urgentarea investitiilor in infrastructura rutiera.
In prezent, Romania dispune de o retea de autostrazi de numai 850 km, respectiv cel mai mic numar de kilometri de autostrada din Europa raportat la suprafata tarii, (de 3 ori mai putin decat Bulgaria si de 6 ori mai putin decat Ungaria). Constructia Autostrazii A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport care leaga Capitala Romaniei de Vestul Europei, a fost demarat in 1967, iar dupa 53 de ani are in exploatare numai 77% din intreaga lungime, lipsind cel mai important tronson din punct de vedere economic, Pitesti-Sibiu.
Este arhicunoscut faptul ca infrastructura rutiera dezvoltata conduce la cresterea mobilitatii, a transportului de bunuri si persoane intr-un timp cat mai scurt si in siguranta, si cu emisii poluante reduse, determinand atragerea investitiilor si implicit cresterea economica. Autostrazile sunt o necesitate economica vitala pentru Romania, iar criza provocata de COVID-19 nu trebuie sa impiedice recuperarea decalajelor legate de infrastructura comparativ cu restul tarilor europene, ci dimpotriva va trebui sa determine accelerarea investitiilor, ca prioritate economica zero.
Daca pentru angajarea si finalizarea lucrarilor de infrastructura Romania nu poate invinge timpul pierdut in ultimii 30 de ani, fiind necesar un urias efort financiar si material sustinut, in schimb ar putea ameliora substantial conditiile de desfasurare a transportului rutier prin diminuarea, pana la eliminare, a timpilor mari de asteptare a autocamioanelor si autocarelor la trecerea frontierelor. Acest lucru s-ar putea realiza prin demersuri diplomatice si organizationale eficiente realizabile intr-un orizont de timp scurt, odata cu ridicarea restrictiilor de circulatie generate de criza sanitara.
Inainte de inceputul crizei COVID-19, UNTRR a atras de multe ori atentia autoritatilor romane despre situatia de la punctele de trecere a frontierei, unde frecvent se inregistreaza timpi de asteptare foarte mari pentru soferii profesionisti, fapt care afecteaza si perturba serios operatiunile internationale ale transportatorilor romani.
Criza provocata de noul coronavirus a generat timpi uriasi de asteptare la frontiere, cauzati de controalele excesive. Potrivit comunicarii Comisiei Europene din data de 13.05.2020, COVID-19: Orientari privind restabilirea progresiva a serviciilor de transport si de conectivitate, transportul de marfa ar trebui sa fie in continuare protejat pentru a asigura functionarea lanturilor de aprovizionare, iar controlul la trecerea frontierelor, care in prezent ar trebui sa dureze maximum 15 minute, va trebui relaxat pentru ca in final tranzitul pentru toate vehiculele de transport marfa sa fie fluidizat cel putin la nivelul anterior crizei.
Totodata, CE mai recomanda ca in timpul tranzitiei si in urma recomandarilor autoritatilor de sanatate publica, controalele de sanatate la frontiere ar trebui sa fie reduse treptat, iar masurile de carantina sistematice (adica aplicate indiferent de simptomele afisate sau de rezultatele testelor) trebuie ridicate.
Astfel, UNTRR solicita autoritatilor responsabile implicarea in facilitarea operarii transporturilor rutiere de marfa pe teritoriul Romaniei si eliminarea restrictionarii circulatiei camioanelor numai pe culoarele de tranzit pentru transportul rutier atat in Romania, cat si in coordonare cu tarile vecine.
Daca astazi Romania ar fi fost in spatiul Schengen, s-ar fi eliminat mai multe probleme intampinate in prezent, controalele la frontiera cu Statele Membre UE vecine Romaniei, cu reducerea, semnificativa a timpului de stationare a transportatorilor romani la frontiera. In acest sens, UNTRR solicita autoritatilor romane intensificarea actiunilor pentru integrarea Romaniei in spatiul Schengen cat mai curand posibil.

Din aceeasi categorie

30 Apr 13:26 | NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice
30 Apr 13:26 | Grupul UMB si Euro-Asfalt: Contract de 540 mil. euro pentru lotul Pipirig-Leghin, A8
29 Apr 14:14 | NESS a inceput lucrarile la podurile care conecteaza Romania si Republica Moldova
29 Apr 14:10 | CNIR preia constructia lotului Chiribis-Biharia, de pe Autostrada Transilvania (A3)
25 Apr 13:58 | CNIR: Licitatie pentru constructia ultimelor trei tronsoane din autostrada A8
25 Apr 07:00 | Vanzarile SW Umwelttechnik Romania au crescut in 2024 cu 18%, la 50 mil. euro
16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA