Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

Vlad Vamesu, ARCA: Lipsa de resurse financiare face infrastructura mai vulnerabila

Una dintre problemele de baza ale infrastructurii de transport din Romania este lipsa de resurse financiare suficiente, a declarat Vlad Vamesu, presedintele Asociatiei Romane a Constructorilor de Autostrazi (ARCA), intr-un interviu marca #SafeInfrastructure, acordat Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
"Exista proiecte derulate in zone care sunt traversate de alunecari, documentate istoric. Realitatea este ca nu sunt bugete suficiente pentru ca acea zona sa fie gestionata prin cea mai buna varianta posibila. Sunt proiecte care presupun construirea unui drum pe o zona de deal pe care se stie ca exista o alunecare. Solutia corecta ar fi construirea unui viaduct. Dar un astfel de viaduct ar costa mai mult decat bugetul alocat intregului drum. Astfel, beneficiarii prefera a doua cea mai buna solutie, care va genera probleme in timp. Multe studii geotehnice sunt vechi, iar acest aspect este neglijat", a explicat reprezentantul ARCA.
De asemenea, o alta problema majora este usurinta cu care se dau "la pachet" proiectarea si executia lucrarilor la infrastructura de transport. 
"Sunt zone mai sensibile, in care ar fi bine ca responsabilitatea proiectului sa si-o asume beneficiarul, pe baza unei solutii alese in urma unui studiu geotehnic profesionist. De multe ori, studiul geotehnic e bun, iar solutia nu tine cont de acest studiu, pentru ca nu s-ar incadra in buget", a subliniat Vlad Vamesu.
Potrivit specialistului, podurile mai vechi de 20 de ani ar trebui expertizate de catre administratori, printr-un program masiv de evaluare si diagnosticare din punct de vedere structural, deoarece unele poduri au nevoie de investitii rapide.
"In Romania a existat mereu o problema cu lucrarile de mentenanta, care trebuie facuta ca la carte. Mentenanta este tratata superficial si asta se vede. Ajungem din nou la bani, pentru ca focusul este pe dezvoltarea infrastructurii noi. In Europa de Vest, nu sunt multe autostrazi construite in ultimii ani, dar cele vechi sunt intretinute corespunzator. Este nevoie de progrese, inclusiv pentru semnalizarea verticala si orizontala, care face parte din elementele de siguranta rutiera", a mai spus reprezentantul ARCA.
Pentru a citi interviul integral, click aici!
***
#SafeInfrastructure este un demers initat de APMGS referitor la bune practici si recomandari pentru siguranta rutiera si sanatatea structurala a infrastructurii de transport. 

Din aceeasi categorie

11 Noi 17:16 | PORR Romania incepe modernizarea DJ 104D Lot 3, lucrari de 59 milioane de lei
10 Noi 18:24 | BAWI Construction liciteaza lucrari de modernizare CF Predeal-Bucuresti-Constanta
10 Noi 18:49 | OFERTARE numeroasa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii A8 (Letcani-Iasi)
10 Noi 15:15 | FCC si GULERMAK, ofertanti pentru lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
07 Noi 18:34 | COMPETITIE intensa pentru lucrari reabilitare Pasaje Obor, Lujerului si Pod Baneasa
07 Noi 18:48 | PMB: Licitatie de 31 mil. euro pentru servicii proiectare modernizare infrastructura
07 Noi 10:45 | Lucrarile la tunelurile de pe A1 (Margina-Holdea) avanseaza pe 11 fronturi de lucru
03 Noi 10:08 | Proiectul Planseului Unirii trimite CDS intre finalistii competitiei openBIM Awards
31 Oct 13:15 | APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare
31 Oct 13:43 | DANLIN XXL si GROMA Hold vor construi lotul 1, Targu Neamt - Targu Frumos al A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA