Joi, 25 Septembrie 2025
RO EN

Vlad Vamesu, ARCA: Lipsa de resurse financiare face infrastructura mai vulnerabila

Una dintre problemele de baza ale infrastructurii de transport din Romania este lipsa de resurse financiare suficiente, a declarat Vlad Vamesu, presedintele Asociatiei Romane a Constructorilor de Autostrazi (ARCA), intr-un interviu marca #SafeInfrastructure, acordat Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
"Exista proiecte derulate in zone care sunt traversate de alunecari, documentate istoric. Realitatea este ca nu sunt bugete suficiente pentru ca acea zona sa fie gestionata prin cea mai buna varianta posibila. Sunt proiecte care presupun construirea unui drum pe o zona de deal pe care se stie ca exista o alunecare. Solutia corecta ar fi construirea unui viaduct. Dar un astfel de viaduct ar costa mai mult decat bugetul alocat intregului drum. Astfel, beneficiarii prefera a doua cea mai buna solutie, care va genera probleme in timp. Multe studii geotehnice sunt vechi, iar acest aspect este neglijat", a explicat reprezentantul ARCA.
De asemenea, o alta problema majora este usurinta cu care se dau "la pachet" proiectarea si executia lucrarilor la infrastructura de transport. 
"Sunt zone mai sensibile, in care ar fi bine ca responsabilitatea proiectului sa si-o asume beneficiarul, pe baza unei solutii alese in urma unui studiu geotehnic profesionist. De multe ori, studiul geotehnic e bun, iar solutia nu tine cont de acest studiu, pentru ca nu s-ar incadra in buget", a subliniat Vlad Vamesu.
Potrivit specialistului, podurile mai vechi de 20 de ani ar trebui expertizate de catre administratori, printr-un program masiv de evaluare si diagnosticare din punct de vedere structural, deoarece unele poduri au nevoie de investitii rapide.
"In Romania a existat mereu o problema cu lucrarile de mentenanta, care trebuie facuta ca la carte. Mentenanta este tratata superficial si asta se vede. Ajungem din nou la bani, pentru ca focusul este pe dezvoltarea infrastructurii noi. In Europa de Vest, nu sunt multe autostrazi construite in ultimii ani, dar cele vechi sunt intretinute corespunzator. Este nevoie de progrese, inclusiv pentru semnalizarea verticala si orizontala, care face parte din elementele de siguranta rutiera", a mai spus reprezentantul ARCA.
Pentru a citi interviul integral, click aici!
***
#SafeInfrastructure este un demers initat de APMGS referitor la bune practici si recomandari pentru siguranta rutiera si sanatatea structurala a infrastructurii de transport. 

Din aceeasi categorie

19 Sep 18:01 | GRAD de executie de 14% la infrastructura/terasamente pe lotul Chiribis-Biharia (A3)
19 Sep 16:39 | PORR Construct a finalizat noua etapa de modernizare cai rulare la Aeroportul Otopeni
18 Sep 14:53 | TPF si BAICONS liciteaza elaborare SF electrificare CF Ciulnita-Slobozia-Tandarei
18 Sep 07:39 | ANALIZA: Infrastructura la rascruce: provocari financiare, intarzieri si prioritati
16 Sep 16:30 | LICITATIE de 6 mil. euro pentru supervizarea constructiei DEx Bacau-Piatra Neamt
16 Sep 11:10 | Tecnic si Konsent liciteaza servicii de supervizare CF Craiova-Caransebes, Lot 1 si 2
15 Sep 15:59 | ONUR Taahut si STRACO Holding, semneaza contractul pentru DX Arad-Oradea, Lot 2
15 Sep 14:49 | LICITATIE de 5 milioane euro pentru supervizare Lot 6 din CF Craiova-Caransebes
11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA