Marți, 17 Iunie 2025
RO EN

PROMOD: Peste 10 milioane de unitati livrate anul trecut

In pofida evolutiei nefavorabile a pietei de echipamente electrice in 2010 (-20% fata de anul precedent), compania Promod a reusit sa-si mentina rezultatele financiare 2010 in limite apropiate de cele din 2009, cu o usoara scadere de 3,7%, ca urmare a orientarii activitatii de promovare si vanzare spre noi segmente de utilizatori. Totodata, in primele 5 luni 2011, vanzarile companiei au urmat un trend crescator, fiind inregistrata o majorare cu 8% comparativ cu acelasi interval din 2010. Pentru conturarea perspectivelor de extindere in intervalul urmator, este prezentata, in continuare, opinia directorului executiv al Promod, Karoly Nagy.
Cum a evoluat piata de echipamente electrice in 2010?
Anul trecut, valoarea pietei autohtone de produse electrice destinate cladirilor - cu exceptia echipamentelor de iluminat si a cablurilor - s-a situat la circa 120 milioane de euro. Involutia acesteia s-a datorat in special scaderii vanzarilor inregistrate pe piata autohtona a constructiilor, precum si a scaderii puterii de cumparare a consumatorilor finali, acestia avand o contributie importanta la volumul anual al vanzarilor de produse pentru instalatii electrice. Pentru anul in curs, estimam o mentinere a pietei din punct de vedere valoric la acelasi nivel din 2010, efectele recesiunii fiind inca resimtite, cu toate ca s-a constatat o usoara majorare a PIB. Pe fondul evolutiei macroeconomice, odata cu depasirea perioadei dificile si redresarea sectorului constructiilor, previziunile pentru anul 2012 pot lua in calcul o majorare de 2% a valorii totale a pietei in raport cu 2011.
Prezentati structura retelei de distributie a companiei.
Consolidarea retelei proprii de distributie a facut posibila stabilirea relatiilor de afaceri cu peste 1.000 de parteneri din intreaga tara, printre care se afla si marile retele autohtone de retail. Avem dimensionate stocuri de siguranta - in special pentru produsele strategice - asigurate prin aprovizionari constante, astfel incat sa evitam rupturile de stoc si sa putem asigura livrarile la nivel national cu maximum de promptitudine (48 ore la nivel national). Acest fapt este posibil si datorita dotarilor centrului nostru logistic din Apahida, judetul Cluj.
Conturati strategia de dezvoltare a companiei.
Adoptarea unei politici investitionale bazata pe alocarea judicioasa a resurselor si eliminarea investitiilor fara impact direct in vanzari au reprezentat punctele-cheie ale strategiei abordate in conjunctura economica actuala. Am continuat insa programele de pregatire si motivare a echipei de vanzari, precum si investitiile destinate cresterii cotei de piata atat pe plan intern, cat si extern.
Ce dificultati intampinati in derularea activitatii?
In prezent, ne confruntam cu unele constrangeri din partea pietei, fiind cauzate in principal de blocajul financiar generat de recuperarea dificila a creantelor, mai ales din partea companiilor din categoria IMM ce se confrunta cu mari probleme la nivelul fluxului de lichiditati. La acestea se adauga stagnarea/blocarea proiectelor mari de constructii, cumulata cu scaderea puterii de cumparare a populatiei, cu implicatii negative asupra deciziei de achizitionare a produselor electrice. O alta dificultate este determinata de predictibilitatea scazuta, cererea de pe piata osciland de la o perioada la alta in mod neprevazut.

Din aceeasi categorie

11 Iun 07:29 | FOCUS Security: Crestere de 30% a cererii de automatizari integrate, pana in 2030
11 Iun 07:00 | EATON raporteaza afaceri de 6,4 miliarde USD in primele trei luni ale anului 2025
10 Iun 07:18 | SECUNET: Stabilitatea financiara a companiei, principalul obiectiv pe termen scurt
03 Iun 15:26 | ELBI: Afaceri de 556 mil. lei in 2024 si noi investitii in extindere si digitalizare
29 Mai 12:30 | E-INFRA a finantat dotarea Laboratorului de Compatibilitate Electromagnetica al UTCN
15 Mai 11:34 | Baterii solare de 200 milioane euro, pot fi instalate in 2025 in sectorul rezidential
14 Mai 07:00 | SCHNEIDER: Crestere de 7,4% a cifrei de afaceri si prognoze optimiste pentru 2025
12 Mai 07:00 | SIGNIFY raporteaza vanzari de 1,4 miliarde de euro pentru primul trimestru din 2025
08 Mai 07:00 | 3M anunta vanzari de 6 miliarde USD si o rata de profitabilitate peste asteptari
07 Mai 11:25 | Smart Lighting devine Ambito si isi largeste aria de expertiza in instalatii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA