Miercuri, 02 Iulie 2025
RO EN

ADEPLAST: Pe piata mortarelor uscate au ramas mai putin de 15 producatori

Potrivit reprezentantilor companiei Adeplast, in luna mai 2010 industria mortarelor uscate a consemnat o situatie pozitiva, in sensul cresterii accelerate a comenzilor. “Din august 2009 am scazut preturile la produsele care au cel mai mare rulaj, pentru a stimula consumul, iar in mai 2010 am primit un raspuns pe masura”, a declarat Marcel Barbut, proprietar al companiei. In urma cu aproape un an, scaderea preturilor s-a realizat printr-o promotie care a diminuat cu o cota cuprinsa intre 25% si 30% costul produselor de rulaj ale Adeplast, mai exact Polistirol, AFI sau sapa autonivelanta. Se estimeaza ca, pana la sfarsitul lunii mai a.c., societatea va inregistra o crestere de peste 40%, fata de intervalul similar din 2009. “La inceputul lui 2010, pentru a da un nou impuls consumului, am extins promotiile la majoritatea produselor, nu doar la cele de rulaj. Concomitent, am continuat dezvoltarea capacitatilor de fabricatie, iar la sfarsitul lui aprilie a.c., la fabrica din Ploiesti a devenit functionala a treia linie de insacuire automata. Investitia s-a ridicat la aproximativ 500.000 de euro si s-a dovedit binevenita, pentru ca acum lucram la capacitate maxima. Am avut comenzi de 150 de camioane pe zi pentru cele doua fabrici Adeplast de mortare uscate”, a specificat Marcel Barbut.
Majorarea cererii pentru produsele companiei
Cele mai solicitate produse ale firmei sunt: Polistirol (adeziv pentru lipirea si armarea placilor de polistiren), AFI (adeziv pentru gresie si faianta de interior), AFN (adeziv flexibil pentru gresie si faianta), Gletul Meseriasului si Tinci. Majorari semnificative inregistreaza si produsele din gama Color System (vopsele si tencuieli decorative), iar ponderea vanzarilor este de aproximativ 16% pe conturi, 42% pe distributie, 24% livrari directe catre depozite, iar celelalte procente sunt reprezentate de vanzarile la export si de cele directe catre constructori.
Cresterile comenzilor din lunile aprilie si mai 2010 pentru companiile din industria mortarelor se datoreaza, in egala masura, redeschiderii unor santiere, precum si micsorarii drastice a numarului producatorilor autohtoni. “Reducerile de pret, promotiile sau celelalte programe de marketing practicate de mai toate firmele mari din industrie, au avut ca efect diminuarea numarului de producatori activi. Daca in perioada 2007-2008 existau aproximativ 60 de fabricanti, in prezent, din analizele noastre, au ramas pana la 15 companii in afacerea cu mortare uscate. In consecinta, preturile incep sa se aseze la cu totul alte valori”, a concluzionat proprietarul Adeplast. Informatii suplimentare, la www.adeplast.ro

Din aceeasi categorie

18 Iun 07:00 | ARKEMA consemneaza livrari si performantele financiare bune in trimestrul intai 2025
04 Iun 10:47 | ROCKWOOL: Adoptarea normativului P-118 si consecintele pentru piata constructiilor
03 Iun 15:29 | Neakaisa.ro: Afaceri de 7,1 mil. euro in 2024 si crestere de 20% in primul trimestru
03 Iun 08:39 | ANALIZA: Estetica, functionalitatea si securitatea, noua triada a locuintei romanilor
27 Mai 06:28 | THEDA MAR - MARMOSIM: "Fiecare proiect realizat devine o poveste de succes"
23 Mai 07:00 | ARMSTRONG raporteaza o crestere puternica a vanzarilor nete si a profitului in 2025
21 Mai 07:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Rezultate bune sustinute de cresterea marjei /controlul costurilor
20 Mai 07:00 | PPG anunta rezultate bune, beneficii directe ale implementarii strategiei de crestere
15 Mai 07:00 | TARKETT: Ajustare tactica a preturilor pentru sustinerea vanzarilor din anul 2025
07 Mai 07:00 | AKZONOBEL consemneaza un prim trimestru solid, datorita reducerii costurilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA