Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

ADEPLAST: Pe piata mortarelor uscate au ramas mai putin de 15 producatori

Potrivit reprezentantilor companiei Adeplast, in luna mai 2010 industria mortarelor uscate a consemnat o situatie pozitiva, in sensul cresterii accelerate a comenzilor. “Din august 2009 am scazut preturile la produsele care au cel mai mare rulaj, pentru a stimula consumul, iar in mai 2010 am primit un raspuns pe masura”, a declarat Marcel Barbut, proprietar al companiei. In urma cu aproape un an, scaderea preturilor s-a realizat printr-o promotie care a diminuat cu o cota cuprinsa intre 25% si 30% costul produselor de rulaj ale Adeplast, mai exact Polistirol, AFI sau sapa autonivelanta. Se estimeaza ca, pana la sfarsitul lunii mai a.c., societatea va inregistra o crestere de peste 40%, fata de intervalul similar din 2009. “La inceputul lui 2010, pentru a da un nou impuls consumului, am extins promotiile la majoritatea produselor, nu doar la cele de rulaj. Concomitent, am continuat dezvoltarea capacitatilor de fabricatie, iar la sfarsitul lui aprilie a.c., la fabrica din Ploiesti a devenit functionala a treia linie de insacuire automata. Investitia s-a ridicat la aproximativ 500.000 de euro si s-a dovedit binevenita, pentru ca acum lucram la capacitate maxima. Am avut comenzi de 150 de camioane pe zi pentru cele doua fabrici Adeplast de mortare uscate”, a specificat Marcel Barbut.
Majorarea cererii pentru produsele companiei
Cele mai solicitate produse ale firmei sunt: Polistirol (adeziv pentru lipirea si armarea placilor de polistiren), AFI (adeziv pentru gresie si faianta de interior), AFN (adeziv flexibil pentru gresie si faianta), Gletul Meseriasului si Tinci. Majorari semnificative inregistreaza si produsele din gama Color System (vopsele si tencuieli decorative), iar ponderea vanzarilor este de aproximativ 16% pe conturi, 42% pe distributie, 24% livrari directe catre depozite, iar celelalte procente sunt reprezentate de vanzarile la export si de cele directe catre constructori.
Cresterile comenzilor din lunile aprilie si mai 2010 pentru companiile din industria mortarelor se datoreaza, in egala masura, redeschiderii unor santiere, precum si micsorarii drastice a numarului producatorilor autohtoni. “Reducerile de pret, promotiile sau celelalte programe de marketing practicate de mai toate firmele mari din industrie, au avut ca efect diminuarea numarului de producatori activi. Daca in perioada 2007-2008 existau aproximativ 60 de fabricanti, in prezent, din analizele noastre, au ramas pana la 15 companii in afacerea cu mortare uscate. In consecinta, preturile incep sa se aseze la cu totul alte valori”, a concluzionat proprietarul Adeplast. Informatii suplimentare, la www.adeplast.ro

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA