Vineri, 02 Mai 2025
RO EN

AKZO NOBEL: Revigorare a profitului, dar si ajustarea negativa a incasarilor

Datele raportate de concernul Akzo Nobel pentru primele trei luni din 2020 indica o contractie de 6% a incasarilor pana la 2,05 miliarde euro (scaderea fiind de 5% la rate constante ale cursului de schimb valutar). Mixul de pret a avut un impact pozitiv asupra rezultatelor (+2%), dar a fost compensat de diminuarea cu 7% a volumelor comercializate, cauzata in principal de epidemia Covid-19. Veniturile operationale s-au plasat la 187 milioane de euro, incluzand impactul negativ de 27 milioane de euro dat de elementele identificabile legate de costurile de transformare (cifrate in 2019 la 113 milioane de euro). In ceea ce priveste profitul net, acesta a insumat 114 milioane de euro, in crestere clara de la nivelul de 65 milioane de euro raportat in anul precedent. Analiza structurala a vanzarilor indica pe segmentul de vopsele decorative livrari in valoare de 754 milioane de euro (-8%), iar pe cel al sistemelor performante de acoperire de 1,29 miliarde euro (-3%). Impactul achizitiilor a fost de 1%, fiind generat de preluarea operatiunilor Mapaero. De asemenea, procesul de integrare a Mauvilac Industries s-a incheiat la 1 aprilie a.c. Din punct de vedere geografic, cea mai mare parte a livrarilor (35%) au vizat economiile „mature” din Europa, statele din zona emergenta a continentului avand o cota de 10% din totalul vanzarilor Akzo Nobel. In perioada urmatoare, pe fondul tulburarilor actuale, vor fi stopate elemente-cheie ale procesului de transformare a grupului si se va renunta la ambitiile financiare exprimate anterior pentru 2020, in vederea gestionarii optime a crizei Covid-19. Trendul cererii difera de la o regiune la alta si de la un segment la altul, ca expresie a incertitudinii ce marcheaza economia globala. Pe termen scurt, costurile cu materiile prime vor exercita un usor impact favorabil asupra rezultatelor din semestrul intai. Dupa normalizarea situatiei, Akzo Nobel intentioneaza sa reia strategia de crestere si sa se situeze in continuare printre liderii din industrie. Pe plan local, grupul este lider al sectorului de vopsele decorative, activand prin intermediul Akzo Nobel Coatings (cu vanzari de 42,8 milioane de lei in 2018) si Akzo Nobel Powder Coatings (7,6 milioane de lei). De asemenea, grupul a preluat compania Fabryo, ceea ce a contribuit la consolidarea pozitiei competitive detinute pe plan national.
 

Din aceeasi categorie

30 Apr 07:00 | H.B. Fuller: Sporirea livrarilor /preturilor, compensata prin costul materiilor prime
15 Apr 14:24 | Stona: Lider de piata in comercializarea pietrei naturale orientat spre inovatie
10 Apr 07:00 | ETEX obtine stabilizarea performantei financiare prin noi investitii in dezvoltare
08 Apr 07:00 | HEMPEL raporteaza pentru 2024 cel mai bun rezultat operational din istoria firmei
04 Apr 07:00 | Interconnection: Crestere globala de 3,9% pentru sistemele de pardoseala
02 Apr 16:31 | Henkel se alatura comunitatii Equilibrium 2, consolidand diversitatea complexului
01 Apr 15:55 | Lider Servicii: Cererea de termoizolatii de calitate a crescut cu 22% in ultimii 2 ani
01 Apr 07:00 | Interconnection: Revigorare a pietei europene de panouri sandwich in 2024
26 Mar 14:47 | Florin Popescu, ROCKWOOL: Noul P118 adoptat face cladirile din Romania mai sigure
14 Mar 06:00 | ARKEMA: Rezilienta si capacitate de adaptare, atuuri pentru contextul economic dificil
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA