Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

ANALIZA: Circa 115 milioane de euro pe piata de placi ceramice

Piata locala de placi ceramice este in acest moment stabila, inregistrand fluctuatii anuale extrem de mici, cuprinse intre -5% si +5%. Vanzarile de gresie si faianta s-au situat pe un trend usor descrescator in ultimele 12 luni, fiind raportata o scadere valorica de la 120 milioane de euro in 2012 la circa 115 milioane de euro in 2013, corespunzatoare unor cantitati de 25 milioane de metri patrati in 2012, respectiv 24 milioane mp anul trecut. Concomitent, aceasta perioada a reprezentat un interval de reasezare a furnizorilor din domeniu, activitatea acestora fiind afectata de multe insolvente si falimente ale partenerilor sau de retragerea de pe piata a unor competitori importanti. Existenta acestora, coroborata cu lipsa proiectelor majore si inghetarea creditarii, a dus piata la un nivel minim, in care toate companiile ce activeaza in domeniu si-au redus cotele pe care le detineau anterior. Aceasta tendinta se va mentine pentru cel putin doi ani de acum inainte, potrivit opiniei lui Lucian Azoitei, directorul general al Pazo Romania, unul dintre cei mai importanti importatori din domeniu. Totodata, zona de investitii imobiliare, de care piata de placi ceramice este strans legata, reprezinta un sector in care obiectivele se realizeaza pe termen mediu. "Chiar daca aceste investitii vor demara acum, proiectele ajung la «maturitate» peste 2-3 ani, ceea ce inseamna ca si anul 2014 va fi dificil. Totusi, sesizam o tendinta pozitiva, ce vine din reasezarea perceptiilor reale, precum si una negativa, cauzata de scaderea numarului proiectelor bine executate", a explicat managerul Pazo Grup. Din punct de vedere al principalelor tendinte din domeniu, se remarca aceea de montare pe orizontala a placilor de faianta, in timp ce decorurile preferate de clienti au un aspect modern, cu motive florale si detalii geometrice, in nuante vii precum purpuriu si turquoise.
***
Analiza completa a pietei nationale de adezivi, mortare uscate, pardoseli industriale, placi ceramice si obiecte sanitare poate fi lecturata in editia ianuarie-februarie 2014 a revistei Agenda Constructiilor. Demersului publicatiei au raspuns 15 manageri ai unor companii lider pe piata, printre care se afla: Henkel Romania, Adeplast, Euro MGA, Celco, Duraziv, Tassullo, Lasselsberger Romania, Roca Obiecte Sanitare, Kuma Romania etc. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA