Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

ANALIZA: Vanzari globale de placi ceramice de 136 miliarde USD

Placile ceramice sunt materiale anorganice si non-metalice, realizate prin arderea la temperaturi foarte ridicate a unor materiale precum lutul, alumina, carburile de siliciu sau de tungsten. Potrivit unei analize de piata publicate recent de compania nord-americana specializata Technavio, cresterea semnificativa a activitatii de constructii la nivel global din ultima perioada constituie un factor ce incurajeaza o evolutie anuala constanta in domeniu. Potrivit previziunilor, piata globala de placi ceramice poate atinge, la finele anului 2020, nivelul valoric de 136 miliarde USD. Factori iminenti, cum sunt durabilitatea si usurinta in intretinere a placilor de gresie si faianta, fac ca aceste produse sa castige tot mai multa popularitate, majoritatea comenzilor urmand a proveni din dezvoltarea constructiilor de cladiri sanitare, laboratoare si imobile de locuinte. Mai mult, placile rezistente la patare si la germeni vor sustine suplimentar dezvoltarea din domeniu, fiind mai sanatoase si mai accesibile pentru acoperirea peretilor in comparatie cu vopselele traditionale.
Din punct de vedere al structurii pietei, ponderea placilor ceramice pentru pardoseala (gresie) va fi superioara cotei faiantei in urmatorii cinci ani. Disponibilitatea placilor de gresie in variate forme si nuante reprezinta un argument valabil, ce face posibila atingerea unei ponderi de 60% a cotei gresiei din totalul pietei globale de placi ceramice, pana in 2020.
Conform analistilor Technavio, cele mai multe comenzi vor proveni, in urmatorii cinci ani, din regiunea Asia-Pacific. Cheltuielile guvernamentale si investitiile anuntate de companiile private in sectorul constructiilor vor reprezenta factori decisivi pentru evolutiile estimate de specialisti. Piata este destul de fragmentata regional, numarul marilor producatori globali (cu activitati pe mai multe continente) fiind relativ redus, cu numai doi lideri incontestabili: Grespania si Iris Ceramica. Dezvoltarea de placi ceramice care pot fi personalizate in functie de design, culoare, textura si/ sau dimensiune va determina o competitie intensa intre companii cel putin pana in 2020. Furnizorii care au posibilitatea de a produce placi exclusiviste, bazate pe analize specifice ale consumatorilor din fiecare tara in parte, vor avea mai multe posibilitati de a castiga cota de piata, in detrimentul competitorilor.

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA