Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

BASF: Diversitatea portofoliului asigura flexibilitate in adaptarea la noile provocari

Vanzarile BASF din primul trimestru al acestui an s-au situat la 16,8 miliarde euro, cresterea de 7% fiind datorata in special majorarii volumelor de produse comercializate. Veniturile operationale au inregistrat insa un declin de 6% (1,6 miliarde euro), din cauza castigurilor mai mici obtinute pe segmentele de produse chimice si materiale. Conducerea colosului german a afirmat ca in trimestrul intai din 2020 conditiile de afaceri au fost departe de normalitate, iar acelasi lucru se va intampla cu certitudine inclusiv in urmatoarele trei luni. Intr-o exprimare plastica, managerul general al BASF a afirmat ca acest „coronavirus a intors lumea pe dos”. Dat fiind faptul ca mediul macroeconomic este extrem de instabil in perioada actuala, aceasta transmite un grad ridicat de incertitudine catre piete, facand planificarea strategica un deziderat aproape de neatins. Din motivul respectiv, orice previziuni cu privire la evolutia financiara din 2020 sunt imposibile. Cu toate acestea, portofoliul diversificat de produse al BASF constituie un avantaj competitiv important intr-o astfel de perioada. Nu toti partenerii grupului sunt afectati de pandemie, demonstrand niveluri diferite de flexibilitate. De exemplu, industriile farma, cele de produse de curatare sau alimentare experimenteaza o sporire puternica a cererii, care se reflecta in mod direct asupra rezultatelor diviziei de nutritie si ingrijire din cadrul BASF. Prin contrast, exista segmente extrem de afectate, mai ales din cauza prabusirii cererii pentru produsele/serviciile pe care le promoveaza, precum si pe fondul perturbarilor la nivelul lanturilor de distributie. Printre ele se numara transportul si industria auto. Toate acestea au determinat o schimbare a structurii veniturilor din cadrul grupului, pe segmentul de produse si materiale chimice acestea diminuandu-se cu 246 milioane de euro pana la 383 milioane de euro, cu toate ca pentru materialele performante s-a consemnat o majorare puternica a rezultatelor, care a fost insa compensata de evolutia din domeniul monomerilor. In ceea ce priveste divizia de solutii industriale, EBIT a sporit cu 3% pana la 273 milioane de euro, pe fondul performantelor sectiei de dispersii si pigmenti. In fine, in sectorul de tehnologii de suprafata, avansul a fost de 46%, fiind asigurat de evolutia optima a catalizatorilor. Pe piata nationala, BASF a raportat pentru 2018 o cifra de afaceri de 460 milioane de lei, cu aproape 49% mai mare fata de anul precedent.

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA