Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

DECORATOR: Potential de crestere pe piata de vopsele, in pofida noilor dificultati

Piata de lacuri si vopsele din Romania are o valoare de circa 1,5 miliarde lei, respectiv 300 de milioane de euro anual, potrivit estimarii realizate de Andor Todor, directorul general al companiei Decorator, pe baza datelor existente pe piata. Raportat la numarul de locuitori ai tarii, ar rezulta aproximativ 16 euro/ persoana capacitatea actuala de absorbtie a pietei, nivel pe care managerul il considera sub potentialul real din domeniu.
"Este greu de avansat o cifra exacta cu privire la dimensiunea pietei romanesti de lacuri si vopsele, deoarece rezultatul estimarii depinde de categoriile incluse (pot fi luate in calcul si tencuielile decorative sau vopselele creative hobby). In baza datelor din presa economica, credem ca piata de vopsele din Romania are o valoare de aproximativ 1,5 miliarde lei, adica in jur de 300 milioane de euro. Impartind cu 19 milioane, numarul de locuitori din tara noastra, ajungem la circa 16 euro/ persoana, bani cheltuiti de un roman pe achizitia de vopsele intr-un an. Cred ca este loc si de mai bine", a declarat Andor Todor.
Decorator este furnizor de vopsele decorative speciale, de nisa, cu sediul in Brasov si magazine si depozite in Brasov, Timisoara, Targu Mures si Cluj-Napoca. Compania comercializeaza marcile Helios-Kansai, Monto, Pentrilo, Hagmans Nordic, Cedria, Lepanto, Oikos, Neuce, Coprabel si Tec7 si a incheiat anul 2021 cu vanzari de aproximativ un milion de euro, apropiate de cele din anul precedent. In 2022, Andor Todor estimeaza ca cifra de afaceri va depinde atat de actiunile intreprinse de societate, cat si de evolutia pandemiei si de situatia geopolitica din Europa.
 
 
"In 2021, am resimtit atat efectele pandemiei legate de cresterea preturilor, cat si dificultatile din lanturile de aprovizionare. Am vazut cum clientii isi schimba prioritatile in functie de situatia epidemiologica: atunci cand s-a putut, au plecat in vacanta, proiectele de amenajari nemaifiind prioritatea lor, ca in anul precedent. Pe de alta parte, lipsurile (si cresterile de pret) la materia prima i-au afectat pe majoritatea partenerilor nostri producatori si s-au resimtit si in oferta noastra. Credem ca acest trend va continua si in 2022. Activitatea noastra cotidiana este afectata si de lipsa fortei de munca, cresterea costurilor cu energia, inflatia si incertitudinea cauzata de Covid. In plus, evolutia situatiei politice de pe continent poate avea efecte impredictibile asupra mediului de afaceri", a precizat directorul general al Decorator.
 
Best-of-West - parteneriate strategice pentru marci premium
Potrivit lui Andor Todor, prioritatea cea mai importanta pentru compania Decorator este dezvoltarea proiectului Best-of-West, bazat pe parteneriate strategice cu producatori foarte buni din Europa Centrala si de Vest.
 
 
"Creatiile cele mai reusite ale acestor fabricanti includ solutii inovatoare si consacrate pe piata lor «de acasa», dar insuficient cunoscute in Romania. Helios-Kansai, Monto, Pentrilo, Hagmans Nordic, Cedria, Lepanto, Oikos, Neuce, Coprabel si Tec7 sunt branduri foarte cunoscute in tarile lor de origine. Noi punem la dispozitia consumatorilor din tara noastra cele mai bune produse ale lor. Prin acest proiect contribuim la spatii construite mai frumoase, mai colorate si mai prietenoase", a explicat managerul companiei brasovene.
***
Decorator SRL este o afacere de familie, cu acelasi obiect de activitate de la infiintare. Din 1995, obiectivul declarat al companiei a fost facilitarea accesului persoanelor si firmelor din Romania la materialele de finisare cele mai moderne. Compania livreaza vopsele speciale pentru societati comerciale - magazine specializate, executanti de lucrari -, dar si catre persoane fizice.

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA