
Grupul german Henkel a raportat pentru trimestrul al doilea al anului curent o crestere organica a vanzarilor situata la 3,5%, in aceste conditii profitul operational inregistrand noi performante, ca urmare a imbunatatirii cuantumului sau cu 1,8%, pana la 926 milioane de euro (corespunzator unei marje de 18%). In pofida unor efecte negative generate de cursul de schimb valutar, la care s-au adaugat presiunile generate de cresterea preturilor la materiile prime, rezultatele financiare au ajuns la 5,14 miliarde euro in perioada aprilie - iunie a.c., ceea ce reprezinta un veritabil record in ceea ce priveste realizarile trimestriale. Trebuie mentionat faptul ca divizia de adezivi pentru constructii a inregistrat progrese remarcabile (+5,2%), iar cresterile au fost consemnate in toate regiunile in care Henkel desfasoara operatiuni comerciale, cu toate ca in zonele emergente dinamica a fost mai buna decat in economiile dezvoltate. De exemplu, avansul din regiunea Europei de Est s-a situat la 8,2%, net superior celui din vestul continentului, care a fost de numai 0,1%. Pe segmentul adezivilor pentru constructii, sporul nominal a fost de 2,6%, volumul vanzarilor cumuland 2,43 miliarde euro. Datele aferente primelor sase luni ale lui 2018 releva incasari de 9,97 miliarde euro, livrarile de adezivi imbunatatindu-se cu 5% din punct de vedere organic. Prognozele pentru intregul an indica perspective de ajustare pozitiva a cifrei de afaceri cu 2% - 4%, sectorul mentionat anterior remarcandu-se printr-o dinamica superioara (4% - 5%). Atentia va fi focalizata in continuare pe o crestere profitabila si sustenabila in acelasi timp, care va fi posibila in conditiile implementarii corecte a prioritatilor strategice. Pe plan local, divizia Henkel Romania a raportat pentru 2017 o cifra de afaceri de 754,37 milioane de lei, situata la aproximativ acelasi nivel ca in intervalul precedent de raportare.