Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

Henkel Romania, in topul furnizorilor de spuma poliuretanica


Andrei Dumitrescu (33 de ani)
Functia/firma: director de vanzari si marketing al Diviziei Adezivi Henkel Romania;
Studii: Facultatea de Management, Academia de Studii Economice - Bucuresti; MBA in cadrul ASEBUSS - Bucuresti;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul adezivilor si materialelor de etansare;
Hobby: motociclism, fotbal.
Compania Henkel Romania a fost infiintata in 1994, ca subsidiara a concernului international Henkel CEE, din Viena. In anul 2000, a fost inaugurata unitatea de productie locala, specializata in fabricarea de adezivi pentru constructii, comercializati sub marcile Ceresit si Thomsit. In perioada urmatoare, fabrica a fost extinsa si modernizata din punct de vedere tehnologic, dispunand, in prezent, de linii automate de ultima generatie. In prezent, divizia de adezivi din cadrul firmei are 300 de angajati. Pe segmentul sistemelor destinate utilizarii in domeniul tamplariei termoizolante, societatea comercializeaza o gama diversa de spume poliuretanice (PU), destinate atat utilizatorilor casnici, cat si celor profesionisti.

- Care sunt rezultatele financiare inregistrate in ultimul an?
- Din acest punct de vedere, situatia consemnata este satisfacatoare, in 2007 realizandu-se, la nivelul intregii companii Henkel Romania, o cifra de afaceri totala de 140 de milioane de euro. Pentru exercitiul financiar curent, ne propunem o evolutie similara a vanzarilor diviziei de adezivi, astfel incat sa se consemneze o crestere a veniturilor de circa 30%. Evident, trendurile au fost diferite, in functie de caracteristicile fiecarei grupe de produse. Se poate afirma faptul ca majorari semnificative au fost inregistrate la livrarile de adezivi pentru placari si sisteme de termoizolatii.

- Prezentati situatia actuala, in domeniul spumelor poliuretanice.
- Conform estimarilor proprii si in urma analizelor realizate pe baza unor studii de piata recente, Henkel Romania detine o cota de piata de 15% in acest domeniu, situandu-se pe pozitia a treia in topul furnizorilor, dupa firmele Den Braven Romania si Selena Romania. Aceasta situatie este remarcabila, avand in vedere ca vanzarile de spume poliuretanice (PU) au o pondere destul de redusa in cadrul cifrei de afaceri. Acest lucru este oarecum atipic si caracterizeaza piata din Romania, intrucat compania-mama este lider mondial in domeniu. O explicatie posibila ar fi aceea ca s-a pus un accent mai puternic pe promovarea celorlalte categorii de produse. In orice caz, strategia de marketing pe termen scurt/mediu prevede o imbunatatire semnificativa a activitatii pe aceasta piata.

- Cum intentionati sa atingeti acest obiectiv?
- Cel mai important instrument este - din punctul nostru de vedere - imbunatatirea permanenta a ofertei. Astfel, recent, am lansat sistemul Winteq Ceresit, care constituie o solutie profesionala completa pentru montajul ansamblurilor de tamplarie termoizolanta. Sistemul include benzi de sigilare precomprimate, folii pentru etansari la interior/exterior si spuma PU cu expandare controlata sau ridicata. Pana in acest moment, am inregistrat, deja, o reactie pozitiva a pietei, venita - in special - din partea comunitatii de arhitecti si proiectanti. Pentru intervalul urmator, principalul obiectiv il constituie continuarea promovarii acestui produs cu denumirea care ne-a consacrat, sustinuta de alocarea unor bugete de marketing cu o pondere superioara contributiei pe care sistemul Winteq Ceresit o are la cifra de afaceri a Henkel Romania.

- Ati intampinat dificultati deosebite in desfasurarea activitatii?
- Am incercat sa ne detasam, oarecum, de disputele care au loc pe acest segment de piata, concentrandu-ne atentia pe comunicarea avantajelor folosirii produselor proprii. De asemenea, ne axam pe implementarea rapida a exigentelor prevazute de legislatia europeana, in acest sens fiind relevant faptul ca am renuntat deja la utilizarea freonului si am demarat productia de tuburi cu gaz propulsor pe baza de propan/butan. Consideram ca problemele de concurenta neloiala nu pot fi depasite in alt fel decat prin sustinerea respectarii standardelor comunitare. In prezent, in decizia de cumparare a materialelor din categoria spumelor poliuretanice pretul are cel mai important rol si acest fapt determina o crestere a livrarilor/vanzarii de produse slabe calitativ.

- Cum estimati evolutia acestei piete, pe termen mediu?
- Activitatea noastra se afla in dependenta directa de gradul de solvabilitate a cererii. Cu alte cuvinte, in perioada urmatoare se vor concretiza doar acele solicitari care sunt sustinute de fondurile necesare, estimarile realizate pe baza cererii totale fiind nerealiste. Astfel, este putin probabil ca piata constructiilor sa creasca in ritmul comunicat de majoritatea analistilor (30% pe an), deoarece lipsa lichiditatilor determina intarzieri la definitivarea a numeroase proiecte. Este adevarat faptul ca anumite segmente ale sectorului materialelor de constructii, cum ar fi cel de productie a spumelor poliuretanice, sunt mai dificil de accesat, avand in vedere complexitatea tehnologiilor de fabricatie si nivelul ridicat al investitiilor. Insa, consider ca piata producatorilor de tamplarie termoizolanta va inregistra transformari profunde, pe fondul acutizarii competitiei, iar gradul de segmentare se va diminua.

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA