Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

Interconnection: Crestere de 5,6% in industria europeana de pardoseli, in 2022

Piata europeana de pardoseli a inregistrat o crestere valorica de 5,6% in 2022, insa aceasta a fost generata exclusiv de inflatie. Astfel, estimarile ce vizau o redresare pe termen mai lung, cu vanzari in crestere dupa scaderea generata de restrictiile din perioada pandemiei, nu s-au indeplinit, potrivit unui studiu al Interconnection Consulting. Cantitativ, vanzarile pe piata europeana de pardoseli au stagnat anul trecut (-0,2%) si este putin probabil sa revina pe un trend de crestere sustenabila in urmatorii cativa ani. In 2023, analistii de la Interconnection se asteapta la o noua contractie de 0,3%. Piata europeana a pardoselilor va continua sa fie grav afectata, in special, de deficitul de materii prime, cresterea preturilor si a costurilor de transport, ceea ce mentine intr-o perspectiva negativa prognoza pentru piata. "O dezvoltare in sens pozitiv poate aparea daca sectorul constructiilor arata mai mult dinamism decat se asteapta in acest moment. Totusi, acest lucru va necesita investitii in proiecte de locuinte, rate mai mici ale dobanzilor imobiliare si o politica monetara mai putin stricta in general", a declarat Monika Pan, autorul studiului Interconnection.
In continuare, piata germana este cea mai mare din Europa, cu un volum de 381,3 milioane de metri patrati, urmata de Turcia si Rusia. Germania este, de asemenea, lider si in ceea ce priveste valoarea pietei, care ajunge la 8,1 miliarde euro, inaintea Frantei si Marii Britanii, piete evaluate la 3,8 miliarde euro, respectiv 3,3 miliarde euro. Cu toate acestea, estimarile pentru piata germana de pardoseli sunt negative pentru urmatorii cativa ani, fiind asteptata o rata anuala de scadere de -0,2% pana in 2025. In total, la nivelul intregii Europe, o crestere semnificativa a volumului de vanzari de pardoseli nu este asteptata pana in 2025.
Placile ceramice raman cel mai puternic segment de produse din Europa, cu o cota de 26,6%, urmate de produsele laminate (23%) si pardoseala elastica (12,4%). In comparatie cu anii trecuti, ponderea placilor ceramice a crescut, in timp ce parchetul laminat a pierdut din cota de piata. O contractie puternica anul trecut a fost inregistrata pe grupa de produse de parchet, care a pierdut aproximativ 4,5% si ajunge acum la o cota de piata de 8,7%. Cauzele acestei scaderi au fost penuria de materie prima lemnoasa, intarzierile in livrari si cresterea brusca a preturilor. Cu toate acestea, parchetul si-a mentinut pozitia de lider ca valoare. Principalii producatori europeni sunt: Altro, Amorim, Beauflor, Forbo, Gerflor, Nora (Interface), Tarkett, Kährs, Windmöller, Parador si Junckers.
Studiul a analizat urmatoarele tari din Europa: Austria, Belgia, Republica Ceha, Franta, Germania, Ungaria, Italia, Tarile de Jos, Polonia, Romania, Slovacia, Spania, Suedia, Elvetia, Marea Britanie, Turcia si Rusia.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:00 | ARKEMA raporteaza cresteri pe pietele-cheie, in pofida contractiei vanzarilor din 2025
10 Dec 10:36 | EUROZID a deschis noua fabrica de adezivi si mortare uscate din Barcanesti, Prahova
03 Dec 12:12 | BAUMIT Romania aniverseaza trei decenii de activitate si anunta noi investitii
03 Dec 11:42 | Fabrica de Profile l-a numit pe Valentin Ivanescu in functia de CEO
27 Noi 10:32 | SOMFY: Investitiile in eficienta energetica reprezinta o prioritate pe termen lung
26 Noi 12:48 | KNAUF Insulation: Masurile de stabilizare bugetara deschid noi directii de dezvoltare
24 Noi 06:10 | ROCKWOOL aloca 150 milioane de euro pentru cresterea productiei locale
21 Noi 11:20 | Lider Servicii: Cererea de termoizolatie performanta a crescut cu 12% in 2025
21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
20 Noi 11:41 | AkzoNobel si Axalta fuzioneaza intr-un grup cu valoare enterprise de 25 miliarde USD
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA