Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

Knauf Insulation vizeaza o cota de piata de 35%

 

Adrian Garofeanu (33 de ani)
Functie: director comercial al Knauf Insulation Romania;
Experienta profesionala: 7 ani in domeniul materialelor de constructii;
Studii: Universitatea Politehnica Bucuresti.

Knauf Insulation a intrat pe piata autohtona in luna septembrie 2008. Compania este filiala a concernului german Knauf, important producator si distribuitor de materiale pentru constructii. Grupul isi desfasoara activitatea in cadrul a 150 de fabrici, amplasate in 40 de tari, in 2007 inregistrand o cifra de afaceri de 5,5 miliarde euro. Societatea distribuie in Romania produse din vata de sticla, bazaltica si placi din lemn-beton destinate asigurarii izolarii termice/acustice, precum si protectiei la incendiu a unei diversitati de tipuri de constructii: obiective rezidentiale, spatii comerciale, parcuri industriale etc.

- Cum a evoluat in 2008 segmentul de piata specific?
- Piata autohtona a izolatiilor este, in continuare, intr- un proces de formare si evolutie. Astfel, noile reglementari din domeniu - adoptate la nivelul Uniunii Europene - Directiva Performantei Energetice a Cladirilor (EPDB) iau in considerare rentabilitatea si impun imbunatatirea performantelor energetice ale cladirilor. Acesta tendinta va fi pastrata si in urmatorii ani, datorita constructiei de imobile noi, dar si a renovarii celor vechi si a dezvoltarii sectorului de infrastructura. Inca se mai cauta variantele cele mai ieftine de realizare a produselor specifice, chiar daca aceasta nu sunt si cele mai eficiente. Insa, concomitent, se dezvolta si segmentul utilizatorilor care iau in considerare cea mai eficienta solutie din punct de vedere al raportului calitate/pret. Asadar, se poate observa o schimbare in preferintele consumatorilor, care pun accent din ce in ce mai mult pe calitatea, confortul si siguranta locuintei lor, ceea ce favorizeaza - in mod indirect - vanzarile de pe piata materialelor izolatoare. Astfel, clientii finali sunt, din ce in ce mai mult, interesati de reducerea consumului de energie.

- Care sunt obiectivele companiei pentru perioada urmatoare?
- In 2008 am intrat pe piata din Romania, iar pentru intervalul urmator ne propunem sa ne dezvoltam portofoliul de clienti si sa imbunatatim serviciile oferite. Pana in prezent, ne-am concentrat pe extinderea retelei de distributie si, in acest sens, am luat in calcul deschiderea unui centru logistic in scopul optimizarii activitatii pe care o desfasuram. Pentru perioada urmatoare avem in vedere consolidarea parteneriatelor la nivel national si a pozitiei detinute pe segmentul furnizarii de sisteme de eficienta energetica. Totodata, avem in derulare programe de perfectionarea a echipei noastre in domeniile de marketing si vanzari, ceea ce ne va permite sa desfasuram activitati din ce in ce mai complexe, adaptate la cerintele pietei. In 2008 am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, iar pentru anul 2009 vizam o majorare a veniturilor cu circa 20%. In perspectiva intentionam sa atingem o cota de piata de peste 20%, respectiv de 35% - pe termen lung.

- Cum apreciati ca va afecta criza financiara piata constructiilor?
- In 2009 specialistii din domeniul constructiilor apreciaza ca se va inregistra o incetinire a ritmului constructiilor cu 10% - 15% comparativ cu anul 2008, ca urmare a faptului ca si Romania va fi afectata de criza financiara mondiala. Se preconizeaza, de asemenea, ca efectele nu vor fi - insa - la fel de puternice si nici nu se vor resimti pe o perioada la fel de lunga ca in alte state. Se vor sista anumite constructii finantate, mai ales, din surse bancare, dar vor continua si se vor dezvolta lucrarile de infrastructura, care beneficiaza de fonduri structurale. In acest context, cumparatorii vor deveni mai precauti in realizarea unei investitii, urmarind eficientizarea consumului de energie si a costurilor aferente, ceea ce va genera - pe termen mediu si lung - mentinerea solicitarilor de renovare pentru cladirile vechi si de izolare termica a celor noi. Pentru a raspunde cerintelor actuale din cadrul pietei, avem in vedere si cooperarea cu Asociatia Auditorilor Energetici pentru Cladiri.

- Caracterizati starea concurentiala din zona de activitate.
- Competitia pe segmentul izolatiilor se desfasoara atat intre producatori de acelasi tip de material pentru izolatii, cat si intre cei de materiale diferite (cum sunt vata minerala, polistiren etc.). Piata se caracterizeaza printr-o anumita inertie la aparitia produselor noi, insa printr-o prezentare corecta a avantajelor si dezavantajelor respective, clientii vor putea opta, in cunostinta de cauza, pentru solutia optima. Informatii suplimentare, la www.knaufinsulation.ro

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA