Joi, 15 Mai 2025
RO EN

PAZO GRUP estimeaza o crestere de 20% a afacerilor

 
Raspunzand unor intrebari referitoare la piata autohtona de placi ceramice si la activitatea firmei Pazo Grup, Lucian Azoitei, director general al companiei, a precizat ca sectorul specific a inregistrat o contractie de 20% in 2010. Pentru acest an se estimeaza o stabilizare a domeniului. In acest context, Pazo Grup a realizat o cifra de afaceri de 7,5 milioane de euro anul trecut, pentru 2011 fiind previzionata o majorare de pana la 20% a incasarilor.
 
Lucian Azoitei, director general al Pazo Grup: "Piata de placi ceramice (gresie si faianta) si-a continuat trendul descendent in 2010, contractia fiind evaluata la 15% - 20% fata de anul anterior. In 2011 credem ca segmentul specific se va stabiliza, iar in cazul in care anumite politici macroeconomice (precum reluarea consumului) vor avea succes sau daca investitorii straini vor reveni in Romania, putem asista la o revenire destul de rapida a domeniului, deoarece prezinta, inca, potential de dezvoltare. Totusi, nici in cel mai optimist scenariu, piata de profil nu va depasi o crestere de 5% in al doilea semestru al acestui an, primele rezultate ale unei eventuale reveniri a investitorilor urmand a fi cuantificate de furnizorii de gresie si faianta cu 2-3 ani mai tarziu. La nivel de grup, anul trecut am realizat o cifra de afaceri de 7,5 milioane de euro, in scadere cu 20% fata de nivelul din 2009. Pentru acest an estimam o majorare de 20% a veniturilor, respectiv pana la 9,5 milioane de euro, datorita castigarii unor cote de piata de la competitorii care au intrat in insolventa sau au diverse probleme financiare. In perioada urmatoare ne propunem monitorizarea mai atenta a zonelor active din piata, prin deschiderea unui centru de vanzari de tip outlet, destinat clientilor ce prefera produse din categoria economica. Totodata, vom spori calitatea serviciilor si vom diversifica gama de placi ceramice premium. In ceea ce priveste comenzile, piata este, in prezent, polarizata, cererea specifica fiind concentrata pe segmentul economic (bazat strict pe pret) si in zona de «high-end». In continuare, Capitala ramane principala piata de desfacere a firmei. Chiar daca s-au inregistrat vanzari importante si in alte regiuni, cererea provine, majoritar, din Bucuresti, de la dezvoltatorii de proiecte. Principalele dificultati intampinate in 2009 s-au mentinut si anul trecut, insa impactul acestora a fost mai putin semnificativ, deoarece am reusit sa gestionam eficient fiecare situatie: lipsa investitiilor, a marilor dezvoltatori, a finantarilor bancare, cresterea riscului de neplata /faliment /insolventa (chiar si voluntara), inexistenta unor reglementari in domeniu, evaziunea fiscala etc."

Din aceeasi categorie

15 Mai 07:00 | TARKETT: Ajustare tactica a preturilor pentru sustinerea vanzarilor din anul 2025
07 Mai 07:00 | AKZONOBEL consemneaza un prim trimestru solid, datorita reducerii costurilor
30 Apr 07:00 | H.B. Fuller: Sporirea livrarilor /preturilor, compensata prin costul materiilor prime
30 Apr 07:00 | SIKA: Strategia ”local for local” isi arata acum roadele intr-un context protectionist
24 Apr 10:03 | INVESTITIE de 20 mil. euro pentru constructie fabrica vata minerala la Miercurea-Ciuc
15 Apr 14:24 | Stona: Lider de piata in comercializarea pietrei naturale orientat spre inovatie
10 Apr 07:00 | ETEX obtine stabilizarea performantei financiare prin noi investitii in dezvoltare
08 Apr 07:00 | HEMPEL raporteaza pentru 2024 cel mai bun rezultat operational din istoria firmei
04 Apr 07:00 | Interconnection: Crestere globala de 3,9% pentru sistemele de pardoseala
02 Apr 16:31 | Henkel se alatura comunitatii Equilibrium 2, consolidand diversitatea complexului
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA