Joi, 01 Mai 2025
RO EN

PIATRAONLINE: Extindere a capacitatii de productie si a retelei de distributie

Piatraonline.ro este primul magazin online de piatra naturala si cel mai mare din Romania. De peste 15 ani, firma importa piatra naturala din toate colturile lumii - India, Brazilia, Spania, China etc. pentru a oferi tuturor iubitorilor de frumos sau de design, specialisti ai domeniului sau simpli beneficiari, posibilitatea sa-si transforme viziunea in realitate. Echipa de specialisti din cadrul firmei alege materialele conform celor mai inalte standarde de calitate si tendintelor la nivel global, pentru a maximiza potentialul fiecarui proiect in parte. Piatraonline promoveaza piatra naturala nu ca pe un produs, ci ca pe un pachet de servicii care include consultanta, logistica, montaj, mentenanta si multe altele, contribuind astfel la educarea beneficiarilor cu privire la paleta larga de intrebuintari, inspirandu-i pe cei care cauta solutii smart de design. Compania a livrat, pana in prezent, produse pentru peste 40.000 de proiecte in mai mult de 21 de tari, consolidandu-si renumele de marca prestigioasa si de incredere. In cele ce urmeaza, Sergiu Constantinescu-Bradescu, Managing Partner Piatraonline, se refera la obiectivele curente de dezvoltare, punctand de asemenea principalele provocari care trebuie atent gestionate in perioada urmatoare.
- Ce asteptari aveti de la anul 2025, avand in vedere noile modificari fiscale si ce impact estimati ca vor avea asupra activitatii companiei?
- Anul 2025 vine cu o serie de provocari generate de noile modificari fiscale, dar si cu oportunitati pentru companiile capabile sa se adapteze rapid. In cazul companiei noastre, impactul acestor schimbari se va resimti mai ales in costurile operationale si in dinamica cererii pentru materiale premium. Majorarea taxelor si a costurilor de logistica va pune presiune pe preturi, dar anticipam ca piata rezidentiala va continua sa se dezvolte, mai ales in segmentele premium si de nisa. In acelasi timp, observam o tendinta tot mai accentuata spre sustenabilitate, ceea ce ne determina sa ne concentram pe solutii inovatoare si eficiente energetic - piatra sinterizata, piatra flexibila, pavaje ecologice (in special la export). Inovatia nu este doar despre ceea ce cream, ci despre cum redefinim viitorul.
- Cum au evoluat vanzarile de produse din portofoliul companiei in 2024 si ce estimati pentru noul an?
- In 2024, am inregistrat o crestere constanta a cererii pentru materiale inovative/ premium pana la finisaje speciale (cum ar fi, de exemplu, RAW Collection si FLOW Collection) atat pentru proiecte rezidentiale, cat si pentru HoReCa. De asemenea, produsele custom-made/ cut-to-size (divizia noua de mobilier pe comanda din piatra naturala pana la blaturi de bucatarie, trepte si glafuri personalizate), au fost foarte apreciate. Pentru 2025, ne asteptam ca tendintele sa continue pe acest trend ascendent, cu un accent mai mare pe sustenabilitate, materiale naturale durabile si solutii inovatoare de design. O alta directie importanta este integrarea tehnologiilor smart in proiectele rezidentiale, ceea ce va influenta inclusiv alegerea materialelor de constructie.
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in 2024, raportat la anul anterior, si cum estimati ca vor evolua acestea in 2025?
- Anul 2024 a fost unul de consolidare, cu o crestere moderata, dar stabila, comparativ cu 2023. Desi provocarile logistice si fluctuatiile economice au influentat industria, am reusit sa mentinem un ritm de dezvoltare sanatos prin diversificarea portofoliului si prin expansiunea in piete noi prin Piatraonline World. Pentru 2025, estimam o crestere sustenabila, cu un focus pe extinderea prezentei noastre internationale, mai ales in Europa.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Planurile noastre includ extinderea capacitatii de productie (Piatraonline Bulgaria) pentru a putea oferi solutii personalizate intr-un timp mai scurt, dar si dezvoltarea unei retele de showroom-uri in Europa, similare celor din Sofia - Bulgaria si Chisinau - Republica Moldova. De asemenea, ne concentram pe digitalizare, pentru a facilita accesul clientilor la portofoliul nostru de produse prin solutii inovatoare de prezentare si configurare online. O alta directie strategica este dezvoltarea de produse inovative/ premium si colectii exclusive din piatra naturala, menite sa raspunda nevoilor acestei pietei. Nu trebuie sa urmezi tendintele, ci trebuie sa le creezi, dupa cum spunem noi in echipa noastra. 
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta si ce aduc acestea pe piata?
- Designul autentic vorbeste o limba universala, astfel incat printre cele mai noi produse se numara colectiile exclusive de piatra naturala RAW si FLOW, care pun accent pe estetica organica si sustenabilitate. Aceste colectii raspund tendintelor actuale de design, oferind solutii versatile pentru amenajari interioare si exterioare. De asemenea, vom continua sa dezvoltam gama de piatra sinterizata si obiecte de design realizate din piatra naturala, alaturi de designeri/ arhitecti din Europa, care transforma spatiile rezidentiale in adevarate opere de arta.
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti la inceputul anului 2025?
- Inovatia nu este un obiectiv, ci o calatorie continua, astfel principalele provocari pentru 2025 includ pe langa adaptarea la schimbarile fiscale si economice, gestionarea eficienta a costurilor logistice si mentinerea competitivitatii intr-o piata din ce in ce mai dinamica. De asemenea, vedem oportunitati in cresterea interesului pentru materiale naturale sustenabile, digitalizarea procesului de achizitie si dezvoltarea unor parteneriate strategice la nivel international. Vom continua sa investim in inovatie si sa ramanem un jucator relevant in industrie, oferind solutii de calitate superioara pentru proiectele rezidentiale si comerciale.

Din aceeasi categorie

30 Apr 07:00 | H.B. Fuller: Sporirea livrarilor /preturilor, compensata prin costul materiilor prime
15 Apr 14:24 | Stona: Lider de piata in comercializarea pietrei naturale orientat spre inovatie
10 Apr 07:00 | ETEX obtine stabilizarea performantei financiare prin noi investitii in dezvoltare
08 Apr 07:00 | HEMPEL raporteaza pentru 2024 cel mai bun rezultat operational din istoria firmei
04 Apr 07:00 | Interconnection: Crestere globala de 3,9% pentru sistemele de pardoseala
02 Apr 16:31 | Henkel se alatura comunitatii Equilibrium 2, consolidand diversitatea complexului
01 Apr 15:55 | Lider Servicii: Cererea de termoizolatii de calitate a crescut cu 22% in ultimii 2 ani
01 Apr 07:00 | Interconnection: Revigorare a pietei europene de panouri sandwich in 2024
26 Mar 14:47 | Florin Popescu, ROCKWOOL: Noul P118 adoptat face cladirile din Romania mai sigure
14 Mar 06:00 | ARKEMA: Rezilienta si capacitate de adaptare, atuuri pentru contextul economic dificil
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA