Joi, 18 Septembrie 2025
RO EN

PIATRAONLINE: "Nu mai livram materiale, ci semnaturi arhitecturale"

De peste un deceniu si jumatate, Piatraonline nu doar comercializeaza piatra naturala, ci rescrie modul in care aceasta este perceputa - de la material brut la limbaj al designului. Brand construit pe autenticitate, sustenabilitate si inovatie, compania transforma blocurile de marmura, travertin sau granit in experiente curatoriale, prin showroom-uri cu aer muzeal, colectii exclusive si un atelier propriu de prelucrare unde piatra capata forma, caracter si poveste. In 2025, odata cu extinderea Piatraonline World, viziunea se amplifica dincolo de granite, in proiecte internationale sustinute de logistica integrata, echipe cu experienta globala si o crestere constanta: +18% in volume si +22% in valoare in primele sase luni ale anului 2025. Cele mai solicitate materiale - de la Opium Red la Calacatta Viola - definesc un "smart luxury" bazat pe imperfectiuni autentice si durabilitate. Intr-o piata locala marcata de presiunea pretului, Piatraonline a ales sa ridice standardele, mizand pe educatie vizuala, sustenabilitate si libertatea arhitectilor de a crea fara compromisuri.
Interviu cu Mariana Constantinescu Bradescu si Sergiu Constantinescu Bradescu, Managing Partners Piatraonline.

- Cum a evoluat activitatea companiei in primele sase luni din 2025 din punct de vedere al cifrei de afaceri si volumelor comercializate? Care au fost cele mai solicitate produse?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - 2025 este anul in care piatra naturala a devenit limbaj. Primele sase luni au fost marcate de o accelerare semnificativa a proiectelor internationale si de un apetit crescut pentru produse personalizate, create in cadrul Atelierului Piatraonline. Cresterea a fost organica, dar constanta: +18% in volume si +22% in valoare, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Nu mai livram materiale, ci semnaturi arhitecturale. Cifra de afaceri pe 2024 a fost de peste 8 milioane de euro, iar estimarea pentru 2025 depaseste 10 milioane de euro, sustinuta de export, design si know-how integrat.
Mariana Constantinescu Bradescu: - Daca ne referim la cele mai cerute produse, nu mai vorbim doar despre o piatra frumoasa, ci despre povesti sculptate in marmura. Ceppo di Gré periat, Opium Red, lastrele de Calacatta Viola si travertinul brut cu texturi naturale sunt in top. Materialele cu memorie, cu imperfectiuni autentice, sunt noul "smart luxury". In design nu se mai cauta perfectiune, ci caracter.

 
- Ce investitii majore ati realizat recent sau aveti in plan pe termen scurt si mediu?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Investim in control. Logistic, operational, estetic. Am marit productia si depozitul Piatraonline Bulgaria si Turcia, pregatim lansarea unei platforme logistice si am crescut flota proprie de TIR-uri 40t pentru a scurta distantele intre cariere, fabrici si clienti. Investim in echipe. Am adus oameni noi, cu experienta internationala, specialisti care inteleg nu doar volumul, ci si vibratia materialului.
Mariana Constantinescu Bradescu: - Cel mai valoros spatiu ramane Atelierul Piatraonline, unde piatra nu este doar taiata, ci interpretata. Aici am achizitionat noi utilaje, noi finisaje, dezvoltam noi libertati creative. Tot ce construim are ca scop un singur lucru: sa dam arhitectilor libertatea de a crea fara compromisuri.

- Cum a evoluat cererea pentru produsele din piatra naturala in sectorul rezidential si comercial?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - La nivel global, vedem o maturizare clara a pietei: clientul final cere produse gata de montaj, arhitectul cere piese unice, iar constructorul cere eficienta. In Romania, insa, exista inca o ruptura intre estetic si pret. Piata locala e blocata in ideea de "ieftin, oferta, discount", in timp ce pe pietele internationale designul este prioritate, iar costul e justificat prin impact si durabilitate.
Mariana Constantinescu Bradescu: - Diferenta o face constiinta. In Europa, un arhitect cauta piatra naturala cu o poveste, cu o sursa etica, cu o forma vie, iar schimbarea vine prin educatie, prin spatii inspirationale, prin showroom-uri care nu arata ca depozite, ci ca muzee. Asta facem noi.

- Care sunt principalele provocari in Romania?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Romania sufera de lipsa oamenilor cu viziune operationala, nu doar creativa. Avem materiale, dar pierdem timp. Avem idei, dar putina organizare. Provocarea reala nu este pretul, ci mentalitatea: se cere rapid, ieftin, fara viziune pe termen lung. Noi am ales sa nu mai ajustam standardele la piata, ci sa ridicam piata la standardele noastre.

 
- Cum se pozitioneaza piatra naturala din punct de vedere al sustenabilitatii?
Mariana Constantinescu Bradescu: - Piatra naturala nu trebuie sa se "repozitioneze". Ea este si va ramane cel mai sustenabil material - pentru ca nu se fabrica, ci se descopera. Cand folosesti o marmura din cariera, nu creezi poluare suplimentara. Nu e nevoie sa o "imprimi" in 3D. Ea este, pur si simplu, acolo - perfecta, sedimentata in timp.
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Sustenabilitatea inseamna durabilitate. O placare de granit poate dura 200 de ani. Care alt material poate face asta? Vedem o crestere reala a interesului pentru materiale naturale, fara plastic, fara imitatii. Piatraonline a fost mereu in acest registru: autentic, durabil, estetic.

- Ce trenduri identificati in designul interior si cel exterior?
Sergiu Constantinescu Bradescu: - Tendintele nu mai sunt despre culoare, ci despre sens. In designul interior, se cere piatra cu textura: periata, sablata, patinata. Se cauta nuante minerale, tonuri calde, autentice: Peach Travertin, Nero Marquina cu venaturi aurii, Verde Alpi satinat. In exterior, creste cererea pentru piatra cubica reinterpretata modern, pentru suprafete mari tip slab, pentru pardoseli suspendate cu ploturi BERA si fatade ventilate cu piatra sinterizata L'ALTRA PIETRA. Designul bun nu mai este doar frumos. Este si eficient, si sustenabil.

 
- Cum estimati ca va evolua piata de piatra naturala in anii urmatori?
Mariana Constantinescu Bradescu: - Piata va creste acolo unde se cere calitate-pret, unde se investeste in brand, in experienta si in oameni. Principalul factor determinant va fi automatizarea.

Din aceeasi categorie

18 Sep 07:00 | ROCKWOOL anunta performante bune pentru semestrul intai si isi mentine estimarile
11 Sep 07:00 | KINGSPAN: Vanzari si profituri record pe piete inca afectate de diverse crize
05 Sep 10:20 | Henkel Romania isi muta toti angajatii intr-un nou sediu central, in Bucuresti
29 Aug 17:37 | Grupul Policolor s-a confruntat cu cerere scazuta in primul semestru al anului 2025
25 Aug 07:00 | ARKEMA anunta vanzari de 2,4 miliarde euro pe o piata marcata de cererea slaba
21 Aug 07:00 | SIKA: Cresterea marjei EBITDA si obiective ambitioase privind sinergiile si performanta
21 Aug 07:00 | TARKETT inregistreaza o usoara crestere organica a vanzarilor si prognoze moderate
20 Aug 07:00 | ARMSTRONG raporteaza o crestere de 16,3% a cifrei de afaceri in trimestrul al doilea
19 Aug 07:00 | PPG raporteaza rezultate bune pentru S1, sustinute de segmentul Performance Coatings
18 Aug 07:00 | DOW anunta activitate slaba in Europa si incertitudine generata de politici tarifare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA