Duminică, 04 Mai 2025
RO EN

URALITA: Crestere usoara a vanzarilor grupului, in primul trimestru

In primele trei luni ale anului in curs, vanzarile grupului Uralita au crescut cu 1,2% fata de aceeasi perioada din 2013, pana la 134,4 milioane de euro, in special datorita evolutiei optime a exporturilor de la fabricile din Peninsula Iberica, precum si sporirii cererii de materiale izolatoare in Europa. Din punct de vedere geografic, incasarile obtinute in afara Spaniei (care reprezinta circa 78% din totalul afacerilor grupului), au crescut cu 2%, datorita performantelor bune de pe majoritatea pietelor europene. Totusi, vanzarile din Spania au continuat sa se contracte, in primele trei luni ale anului, cu 3%, mai ales ca urmare a blocarii unor proiecte importante de infrastructura de mediu in prima parte a anului. Chiar si in aceste conditii, indicatorul EBITDA s-a plasat la 8,6 milioane de euro in trimestrul intai, respectiv la un nivel aproape dublu comparativ cu primele trei luni din 2013. "Cresterea s-a datorat in mod fundamental optimizarii costurilor de productie, precum si continuarii implementarii planurilor de eficientizare energetica a unitatilor de productie si reducerii costurilor fixe, toate aceste masuri fiind luate inca de anul trecut", se arata in raportul financiar trimestrial publicat de grupul Uralita.
Din punct de vedere geografic, subsidiarele din centrul si vestul Europei, ce au generat 55% din vanzarile totale ale holdingului spaniol in trimestrul intai, au raportat o crestere medie cu 4% in intervalul analizat, fata de aceeasi perioada din 2013. In Europa de Est si Rusia (de unde provin 22% din afacerile grupului) activitatea Uralita s-a imbunatatit, de asemenea, in pofida faptului ca vanzarile in moneda euro au scazut cu 2%, afectate de devalorizarea brusca a rublei rusesti. Afacerile din Spania (22% din total) au scazut cu 3%.
Livrarile trimestriale de materiale si solutii pentru interior (sisteme de izolatii si de gips-carton) s-au plasat la 115,7 milioane de euro, in crestere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2013, ambele categorii de produse inregistrand rezultate bune. Pe segmentul de acoperisuri vanzarile au crescut cu 24%, pana la 6,5 milioane de euro, in timp ce divizia de tubulatura s-a contractat cu 8%, la 12,8 milioane de euro, afectata de blocarea proiectelor de infrastructura de mediu, mai ales in Spania.
 

Din aceeasi categorie

30 Apr 07:00 | H.B. Fuller: Sporirea livrarilor /preturilor, compensata prin costul materiilor prime
15 Apr 14:24 | Stona: Lider de piata in comercializarea pietrei naturale orientat spre inovatie
10 Apr 07:00 | ETEX obtine stabilizarea performantei financiare prin noi investitii in dezvoltare
08 Apr 07:00 | HEMPEL raporteaza pentru 2024 cel mai bun rezultat operational din istoria firmei
04 Apr 07:00 | Interconnection: Crestere globala de 3,9% pentru sistemele de pardoseala
02 Apr 16:31 | Henkel se alatura comunitatii Equilibrium 2, consolidand diversitatea complexului
01 Apr 15:55 | Lider Servicii: Cererea de termoizolatii de calitate a crescut cu 22% in ultimii 2 ani
01 Apr 07:00 | Interconnection: Revigorare a pietei europene de panouri sandwich in 2024
26 Mar 14:47 | Florin Popescu, ROCKWOOL: Noul P118 adoptat face cladirile din Romania mai sigure
14 Mar 06:00 | ARKEMA: Rezilienta si capacitate de adaptare, atuuri pentru contextul economic dificil
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA