Joi, 25 Septembrie 2025
RO EN

BestJobs: 3 angajati din 5 isi doresc sa continue sa lucreze intr-un sistem hybrid

Peste 64% din totalul angajatilor care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs spun ca si-ar dori sa continue sa lucreze o parte din timp de acasa si dupa ce va trece pandemia de coronavirus. Daca ar putea sa-si aleaga programul, 23% dintre acestia considera ca lucrul la distanta ar fi util cel putin 1-2 zile pe saptamana, in timp ce aproape 12% ar vrea sa mearga la birou doar 4 zile pe luna.
Inainte de debutul pandemiei, peste 81% dintre angajatii care au raspuns sondajului BestJobs lucrau de la birou - numai de la birou (61%) sau in cea mai mare parte a timpului de la birou (20%) -, dar odata ce au experimentat si munca remote au constatat ca nu mai pierd timp cu deplasarea zilnica (69%) si si-au redus semnificativ si cheltuielile zilnice, legate de transport, masa de pranz, haine etc. (51%). Insa beneficiul principal, pe care majoritatea respondentilor (56%) l-au resimtit lucrand de acasa, este ca s-au putut proteja mai bine de Covid-19.
In plus, programul flexibil si confortul biroului lor de acasa le-a permis celor mai multi dintre intervievati sa petreaca mai mult timp cu familia (45%), sa-si gestioneze mai bine timpul (36%), sa fie mai productivi (28%) si mai putin stresati (19%).
Totusi, mai bine de jumatate (56%) dintre angajatii care au raspuns sondajului BestJobs recunosc faptul ca le lipseste interactiunea zilnica cu colegii si, chiar daca lucreaza de acasa, 52% spun ca ajung sa aloce mai mult de opt ore pe zi activitatii profesionale si ca le este dificil sa delimiteze viata profesionala de cea personala (43%), mai ales ca sunt adesea intrerupti de copii, animale de companie sau au probleme cu conexiunea la internet (39%). Cu toate acestea, peste 82% dintre cei care lucreaza de acasa, ar recomanda cunoscutilor sa experimenteze acest mod de lucru.
Cum revenirea la birou va fi treptata si voluntara, iar in multe locuri in sistem mixt, cu munca de acasa, in unele zile, si sedinte pentru proiecte la birou in altele, 81% din totalul angajatilor participanti la sondajul Bestjobs considera ca angajatorul ar trebui sa le plateasca utilitatile (internet, curent electric, apa) si consumabile (apa potabila, cafea, articole de birotica si papetarie etc.), dar si sa aloce un buget suplimentar pentru a acoperi beneficiile de la birou (49%) sau sa subventioneze achizitia unui mobilier de birou adecvat si echipamente suplimentare (47%).
Pana acum, principalele beneficii pe care le-au avut angajatii in perioada de telemunca, din partea companiei angajatoare, au fost flexibilitatea programului de lucru (63%), asigurari de sanatate private (38%), training-uri, workshop-uri, programe de dezvoltare sau reconversie (22%), dar si bonusuri in bani (14%), zile de concediu in plus (8%) sau acces la consiliere psihologica sau de cariera si mentorat (8%).
Sondajul a fost efectuat in perioada 15 - 31 ianuarie 2021, pe un esantion de 1.300 de utilizatori de internet din Romania.

Din aceeasi categorie

03 Sep 07:00 | ADECCO: Vanzari de 5,8 miliarde euro si prognoze de crestere a profitabilitatii
02 Sep 11:50 | Colliers: Piata constructiilor din Romania atinge un record de 460.000 de angajati
29 Aug 15:30 | MMSS: 48 de accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 3 luni din 2025
28 Aug 11:50 | Colliers: Doar 1% din tinerii Generatiei Z vad munca la distanta ca un motivator real
19 Aug 07:15 | FCFDP: O infrastructura solida si rezilienta incepe mereu cu ingineri bine pregatiti
15 Aug 07:00 | RANDSTAD are activitatea orientata preponderent spre solutii digitale in anul 2025
12 Aug 08:04 | PeliPartners isi extinde practica de Dreptul Muncii, in sprijinul companiilor
04 Aug 07:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,5 miliarde USD in trimestrul al doilea din acest an
25 Iul 10:05 | ITM Bucuresti: Amenzi de 780.000 de lei in 5 zile, dupa controale pe santiere
17 Iul 15:46 | PIFM: Crestere accelerata a cererii de forta de munca pentru industria de constructii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA