Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

FullRemoteSkills (studiu): Ce competente trebuie sa aiba un telelucrator performant?

Colaboratorul care lucreaza de la distanta, prin absenta fizica si prin neincluderea sa in schimburile informale, risca, in cele din urma, sa fie marginalizat de restul echipei din care face parte, conform studiului “FullRemoteSkills: ce competente trebuie sa aiba un telelucrator performant?”, realizat de Catedra de Competente, ocuparea fortei de munca si decizii de resurse umane din cadrul Scolii de Management Normandie, coordonata de Prof. Jean Pralong. Pentru a depasi constrangerile telemuncii, cercetatorii au identificat un mod de coordonare, narativa, care consta, in principal, in a le permite celor prezenti sa isi imagineze ce fac cei absenti.
"Diferentele intre ratele de succes si traiectoriile profesionale inainte, in timpul si dupa episodul de telemunca sunt explicate prin stapanirea a cinci competente specifice: cunoasterea de sine, capacitatea de a rezolva probleme complexe, identificarea oamenilor-cheie, precum si promovarea si intelegerea deplina a organizatiei. Pornind de la competente egale, telemunca incetineste evolutia profesionala a telelucratorilor care nu isi cultiva aceste «soft skills» (competente de relationare). Fara a fi un birou transferat intr-un univers digital, telemunca este un spatiu nou, cu interactiunile sale proprii", spune Prof. Jean Pralong, coordonatorul cercetarii.
Conform analizei, ce ia ca reper societatea franceza, pana in anul 2020 telemunca integrala viza doar 2% dintre angajati. Insa, dupa carantina impusa de criza sanitara din martie 2020, telemunca „full remote” (integral la distanta) vizeaza aproximativ 25% dintre angajatii din Franta. In plus, performanta telelucratorilor este, in prezent, esentiala pentru a mentine activitatea intreprinderilor.
"Derulat in ianuarie 2020, studiul dobandeste, in prezent, o valenta cu totul speciala, punand la dispozitia responsabililor de resurse umane, dar si a angajatilor, un cadru de referinta pentru aceasta noua situatie si solutii pentru a se adapta: ce soft skills trebuie sa cultivam pentru a reusi in caz de telemunca? Ce erori sa evitam? Cum pot responsabilii de resurse umane sa creeze conditii favorabile in mod activ?", mai spune autorul cercetarii.
Studiul “FullRemoteSkills: ce competente trebuie sa aiba un telelucrator performant?” analizeaza traiectoriile profesionale, performantele si competentele comportamentale ale unui grup de 317 de telelucratori in perioada 2009-2019, acestia fiind reprezentativi pentru populatia lucratorilor „full remote” anterior crizei Covid-19. Potrivit autorilor analizei, acest grup se caracterizeaza, in primul rand, prin eterogenitatea ratelor de succes inainte si dupa episodul de telemunca. Grupul a inclus atat colaboratori foarte performanti, pentru care telemunca a fost o recompensa, cat si colaboratori neperformanti.
Studiul integral va fi publicat luni, 9 noiembrie 2020. Pentru a consulta prezentarea detaliata a acestuia, click aici!

Din aceeasi categorie

11 Noi 11:31 | AMBITO estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2026
05 Noi 12:57 | EXEC-EDU: Relatia dintre angajat si lider are o importanta mare in anul dificil 2026
04 Noi 06:00 | MANPOWER marcheaza revenirea la crestere organica, in pofida provocarilor globale
03 Noi 06:00 | RANDSTAD: Stabilitate financiară și progres al strategiei „Partner for Talent” in T3 2025
23 Oct 15:41 | PIFM: Forta de munca straina devine o realitate permanenta a economiei nationale
22 Oct 12:19 | GENESIS Property: Biroul ramane un pilon de stabilitate pentru multi angajati
21 Oct 11:37 | AI si automatizarea vor duce la crearea a 170 milioane locuri de munca pana in 2030
20 Oct 10:06 | MAZARS: Romania se pregateste sa aplice Directiva UE privind transparenta salariala
17 Oct 12:12 | AFSRU: Viitorul muncii, sub semnul optimizarii: program flexibil si integrare AI
17 Oct 11:30 | D&B: Transparenta salariala devine obligatorie, conform noilor norme europene
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA