Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

Ministrul Muncii: Proceduri simplificate pentru obtinerea ajutorului de stat

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anuntat ca Guvernul a simplificat procedurile pentru obtinerea ajutorului de stat pentru companii, prin completarea OUG nr. 30/2020, primul act care se referea la conditiile de acordare a somajului tehnic. Toate companiile, IMM, PFA si intreprinderile individuale pot beneficia de somaj tehnic, valoarea acoperita de stat fiind de 75% din salariul mediu brut, adica nu mai mult de 2.300 de lei, iar facilitatile vor fi acordate doar pentru perioada starii de urgenta.
Potrivit ministrului Muncii, in prezent exista circa 400.000 de contracte de munca suspendate.
 
"In sedinta de guvern de ieri am adus cateva clarificari si am simplificat procedura prin care companiile pot avea acces la resursele guvernamentale care sa le permita sa acorde angajatilor fondurile pentru somaj tehnic. (...) Pentru solicitarile adresate de companiile a caror activitate a fost incheiata ca urmare a deciziilor autoritatilor, respectiv pentru companiile a caror activitate este afectata de aceasta epidemie, total sau partial, pe baza unei cereri, insotita de o declaratie simpla, la care se ataseaza lista angajatilor pentru care deja s-a dispus masura intreruperii temporare a activitatii in sensul de intrare in somaj tehnic, se pot depune documentele la Agentiile judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, astfel incat sa poata beneficia de fondurile alocate de guvern pentru aceste costuri. Procedura a fost simplificata si in sensul reducerii termenului pana la care se efectueaza platile, mai precis de indata ce actele sunt depuse la AJOFM, in maxim 15 zile, spre deosebire de prevederea initiala care se referea la 30 de zile, agentiile judetene vor efectua platile pentru angajator. De aceea, primul pas pe care trebuie sa il faca fiecare angajator este sa isi pregateasca documentele, astfel ca, la inceputul lunii aprilie, pentru perioada 16 - 31 martie sa aiba documentele gata, sa le prezinte la AJOGM in vedere efectuarii platilor", a declarat Violeta Alexandru.
 
Ministrul a mai precizat ca angajatorul nu trebuie sa avanseze de la ei platile pentru somaj tehnic, platile urmand a se vor face direct de catre AJOFM, astfel incat, la inceputul lunii aprilie, angajatorii sa dispuna de fonduri pentru acoperirea costurilor de somaj tehnic.
 
"La fel se va intampla si la inceputul lunii mai, pentru perioada aferenta lunii aprilie, anume 1 - 16 aprilie, asa cum sunt reglementate cele doua perioade, cea din martie si din aprilie, de decretul domnului presedinte. Pentru alte categorii, pentru alti angajatori, pentru tot ce inseamna angajator din mediul neguvernamental, prevederile privind somajul tehnic li se aplica in totalitate, astfel incat incurajam deopotriva agentii economici, organizatiile neguvernamentale sa isi pregateasca documentele si sa le depuna la AJOFM", a mai spus ministrul Muncii.
 
Violeta Alexandru a mai spus ca, pentru alte categorii (pentru persoane fizice, pentru PFA etc.), procedura pe care guvernul a stabilit-o si a detaliat-o prin actul normativ adoptat aseara, prevede ca, pe baza aceleiasi proceduri, si anume o declaratie pe proprie raspundere, sa se depuna solicitari la agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala, urmand ca, pe masura ce aceste documente se primesc, sa se efectueze platile in cuantum de 75% din salariul mediu brut pe tara pentru fiecare solicitare adresata.
 
Toate solicitarile se pot depune online.
 
"Obiectivul care ne intereseaza este sa ajunga fondurile cat mai repede la cei care, in acest moment, se confrunta cu probleme serioase in plata angajatilor, respectiv in acoperirea costurilor pentru activitatea pe care o desfasoara", a mai spus oficialul guvernului.

Din aceeasi categorie

11 Noi 11:31 | AMBITO estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2026
05 Noi 12:57 | EXEC-EDU: Relatia dintre angajat si lider are o importanta mare in anul dificil 2026
04 Noi 06:00 | MANPOWER marcheaza revenirea la crestere organica, in pofida provocarilor globale
03 Noi 06:00 | RANDSTAD: Stabilitate financiară și progres al strategiei „Partner for Talent” in T3 2025
23 Oct 15:41 | PIFM: Forta de munca straina devine o realitate permanenta a economiei nationale
22 Oct 12:19 | GENESIS Property: Biroul ramane un pilon de stabilitate pentru multi angajati
21 Oct 11:37 | AI si automatizarea vor duce la crearea a 170 milioane locuri de munca pana in 2030
20 Oct 10:06 | MAZARS: Romania se pregateste sa aplice Directiva UE privind transparenta salariala
17 Oct 12:12 | AFSRU: Viitorul muncii, sub semnul optimizarii: program flexibil si integrare AI
17 Oct 11:30 | D&B: Transparenta salariala devine obligatorie, conform noilor norme europene
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA