Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

PwC: Aproape jumatate din companii vor sa aplice permanent munca de acasa

Aproape doua treimi (64%) dintre companiile chestionate la nivel global pregatesc noi masuri de siguranta a angajatilor pentru a putea reveni la locurile de munca, arata cea mai recenta editie a sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse, din 28 aprilie. In acest context, 55% dintre respondenti spun ca vor sa reconfigureze spatiile de lucru pentru a permite distantarea fizica si 22% vor sa-si reduca suprafata birourilor.
”Majoritatea companiilor au depasit faza de reactie pe termen scurt fata de criza generata de COVID-19, in care s-au concentrat prioritar asupra rezolvarii problemelor imediate: siguranta angajatilor si supravietuirea afacerii. Acum trebuie sa se gandeasca cum stabilizeaza activitatea pentru a functiona in noua normalitate. O componenta esentiala a acestor planuri o reprezinta redeschiderea birourilor, fabricilor si a altor spatii de lucru. Din acest motiv, primele doua masuri avute in vedere sunt siguranta la locul de munca si reconfigurarea spatiilor pentru a asigura distantarea”, a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner al PwC Romania.
In noul context, 47% dintre companii intentioneaza sa introduca permanent munca de acasa pentru rolurile care permit acest lucru, 46% vor sa accelereze automatizarea si sa introduca noi moduri de lucru si 44% sa programeze munca in ture pentru a diminua expunerea.
In ceea ce priveste impactul COVID-19 asupra afacerilor, nivelul de ingrijorare a ramas constant cu editia anterioara a sondajului, 70% dintre liderii de finante aratand ca sunt foarte preocupati de acest lucru si majoritatea (80%) asteapta o scadere a veniturilor si profitului.
Din perspectiva industriei, directorii financiari ai companiilor de retail sunt cei mai ingrijorati (75%), din cauza reducerii increderii consumatorilor, dar si a puterii de cumparare, ca urmare a scaderii veniturilor. Cel mai scazut nivel de ingrijorare cu privire la impactul potential asupra afacerilor a fost raportat de liderii de finante din energie, utilitati si resurse (57%).
Ponderea respondentilor care considera ca organizatia lor ar putea reveni la activitatea obisnuita („business as usual”) in termen de trei luni, in cazul in care criza ar fi incheiata astazi, a scazut la 49% de la 56% in editia anterioara a sondajului.
Alte concluzii ale sondajului
- Principala prioritate a liderilor de finante este tinerea sub control a cheltuielilor. Astfel, ponderea celor care iau in considerare masuri de reducere a costurilor a crescut la 82%, de la 77% in editia anterioara.
- In topul preocuparilor directorilor financiari se afla recesiunea globala (69%), impactul financiar asupra operatiunilor companiei (67%) si reducerea consumului (58%, in crestere de la 39% in studiul anterior).
- Respondentii din sectorul financiar sunt cei mai preocupati de recesiune (74%) si impactul financiar (72%).
- Cei mai pesimisti CFO sunt cei din Irlanda, 98% asteptandu-se la scaderi ale afacerilor. Chiar si in tarile cu o perspectiva mai optimista, directorii financiari se asteapta la reduceri ale veniturilor: Elvetia (80%), Danemarca (73%) si Germania (66%).
- La nivel de industrii, liderii de finante din servicii financiare (86%), industria manufacturiera si auto (86%) si retailul (80%) au cea mai mare pondere de CFO care estimeaza scaderea veniturilor.
- Aproximativ jumatate dintre directorii financiari spun ca vor acorda prioritate dezvoltarii optiunilor alternative de aprovizionare (52%), intelegerii starii financiare si operationale a furnizorilor lor (50%) si schimbarii clauzelor contractuale (42%).
- 56% intentioneaza sa includa impactul in situatiile financiare.
Sondajul a fost realizat in data de 28 aprilie in randul a 871 de directori financiari din 24 de tari: Armenia, Azerbaidjan, Brazilia, Cipru, Danemarca, Franta, Germania, Irlanda, Japonia, Kazahstan, Malta, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Filipine, Portugalia, Singapore, Slovacia, Suedia, Elvetia, Thailanda, Turcia, SUA si Vietnam.

Din aceeasi categorie

11 Noi 11:31 | AMBITO estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2026
05 Noi 12:57 | EXEC-EDU: Relatia dintre angajat si lider are o importanta mare in anul dificil 2026
04 Noi 06:00 | MANPOWER marcheaza revenirea la crestere organica, in pofida provocarilor globale
03 Noi 06:00 | RANDSTAD: Stabilitate financiară și progres al strategiei „Partner for Talent” in T3 2025
23 Oct 15:41 | PIFM: Forta de munca straina devine o realitate permanenta a economiei nationale
22 Oct 12:19 | GENESIS Property: Biroul ramane un pilon de stabilitate pentru multi angajati
21 Oct 11:37 | AI si automatizarea vor duce la crearea a 170 milioane locuri de munca pana in 2030
20 Oct 10:06 | MAZARS: Romania se pregateste sa aplice Directiva UE privind transparenta salariala
17 Oct 12:12 | AFSRU: Viitorul muncii, sub semnul optimizarii: program flexibil si integrare AI
17 Oct 11:30 | D&B: Transparenta salariala devine obligatorie, conform noilor norme europene
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA