Joi, 25 Septembrie 2025
RO EN

Smartree: Cel mai mare risc de burnout il prezinta angajatii cei mai performanti

Intre Brasov si Curtici se va putea circula mai rapid cu trenul, cu 160 kilometri/ora, din 2025, a declarat luni, la Brasov, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea.
Reprezentantul CFR SA a participat la evenimentul de prezentare a solutiei tehnologice care va fi folosita pentru implementarea contractului ''Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea: 2. Apata - Cata", organizat de asocierea de firme care si-a adjudecat aceasta lucrare, Asocierea Railworks, impreuna cu producatorul masinilor de forat, respectiv compania germana Herrenknecht.
"Este cel mai mare proiect de infrastructura de transport pe cale ferata care se desfasoara in prezent, in Romania. Este un proiect extrem de complex. Aproximativ 80% din lucrari se desfasoara pe un nou amplasament, sunt lucrari de mare anvergura, sunt tuneluri care insumeaza in total 24 de km de linie desfasurati, precum si lucrari de arta insemnate - poduri, viaducte, pasaje superioare. Complexitatea proiectului deriva din insusi faptul ca sunt elemente constructive noi si ca se desfasoara pe un traseu accidentat, pe actualul traseu nefiind posibile viteze de 160 km/ora", a precizat Pintea.
Potrivit acestuia, pe intregul culoar de cale ferata Constanta-Curtici au fost efectuate sau sunt in desfasurare ori in proiect lucrari. Este si cazul tronsonului Predeal-Brasov, care este in faza de elaborare a studiului de fezabilitate.
"In zona Brasovului, urmatorul proiect (al CFR - n.r.) va fi Brasov-Predeal, un proiect foarte scump, pentru ca este vorba de zona montana si pentru ca linia va trebui proiectata pe un alt amplasament", a mentionat Pintea.
Conform reprezentantului constructorului, lucrarile la tronsonul Apata-Cata au inceput in luna februarie, inclusiv la poduri, insa deocamdata nu si la cele doua tuneluri Ormenis si Homorod, care vor fi realizate prin tehnologia TBM (Masina pentru forat tuneluri).
Termenul contractual de realizare a acestora este de 48 de luni. Valoarea estimata a proiectului, anuntata in 2017, la publicarea anuntului de licitatie pentru desemnarea constructorului, este de 2,8 miliarde de lei, fonduri europene.

Din aceeasi categorie

03 Sep 07:00 | ADECCO: Vanzari de 5,8 miliarde euro si prognoze de crestere a profitabilitatii
02 Sep 11:50 | Colliers: Piata constructiilor din Romania atinge un record de 460.000 de angajati
29 Aug 15:30 | MMSS: 48 de accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 3 luni din 2025
28 Aug 11:50 | Colliers: Doar 1% din tinerii Generatiei Z vad munca la distanta ca un motivator real
19 Aug 07:15 | FCFDP: O infrastructura solida si rezilienta incepe mereu cu ingineri bine pregatiti
15 Aug 07:00 | RANDSTAD are activitatea orientata preponderent spre solutii digitale in anul 2025
12 Aug 08:04 | PeliPartners isi extinde practica de Dreptul Muncii, in sprijinul companiilor
04 Aug 07:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,5 miliarde USD in trimestrul al doilea din acest an
25 Iul 10:05 | ITM Bucuresti: Amenzi de 780.000 de lei in 5 zile, dupa controale pe santiere
17 Iul 15:46 | PIFM: Crestere accelerata a cererii de forta de munca pentru industria de constructii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA