Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

Smartree: Cel mai mare risc de burnout il prezinta angajatii cei mai performanti

Intre Brasov si Curtici se va putea circula mai rapid cu trenul, cu 160 kilometri/ora, din 2025, a declarat luni, la Brasov, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea.
Reprezentantul CFR SA a participat la evenimentul de prezentare a solutiei tehnologice care va fi folosita pentru implementarea contractului ''Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea: 2. Apata - Cata", organizat de asocierea de firme care si-a adjudecat aceasta lucrare, Asocierea Railworks, impreuna cu producatorul masinilor de forat, respectiv compania germana Herrenknecht.
"Este cel mai mare proiect de infrastructura de transport pe cale ferata care se desfasoara in prezent, in Romania. Este un proiect extrem de complex. Aproximativ 80% din lucrari se desfasoara pe un nou amplasament, sunt lucrari de mare anvergura, sunt tuneluri care insumeaza in total 24 de km de linie desfasurati, precum si lucrari de arta insemnate - poduri, viaducte, pasaje superioare. Complexitatea proiectului deriva din insusi faptul ca sunt elemente constructive noi si ca se desfasoara pe un traseu accidentat, pe actualul traseu nefiind posibile viteze de 160 km/ora", a precizat Pintea.
Potrivit acestuia, pe intregul culoar de cale ferata Constanta-Curtici au fost efectuate sau sunt in desfasurare ori in proiect lucrari. Este si cazul tronsonului Predeal-Brasov, care este in faza de elaborare a studiului de fezabilitate.
"In zona Brasovului, urmatorul proiect (al CFR - n.r.) va fi Brasov-Predeal, un proiect foarte scump, pentru ca este vorba de zona montana si pentru ca linia va trebui proiectata pe un alt amplasament", a mentionat Pintea.
Conform reprezentantului constructorului, lucrarile la tronsonul Apata-Cata au inceput in luna februarie, inclusiv la poduri, insa deocamdata nu si la cele doua tuneluri Ormenis si Homorod, care vor fi realizate prin tehnologia TBM (Masina pentru forat tuneluri).
Termenul contractual de realizare a acestora este de 48 de luni. Valoarea estimata a proiectului, anuntata in 2017, la publicarea anuntului de licitatie pentru desemnarea constructorului, este de 2,8 miliarde de lei, fonduri europene.

Din aceeasi categorie

11 Noi 11:31 | AMBITO estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2026
05 Noi 12:57 | EXEC-EDU: Relatia dintre angajat si lider are o importanta mare in anul dificil 2026
04 Noi 06:00 | MANPOWER marcheaza revenirea la crestere organica, in pofida provocarilor globale
03 Noi 06:00 | RANDSTAD: Stabilitate financiară și progres al strategiei „Partner for Talent” in T3 2025
23 Oct 15:41 | PIFM: Forta de munca straina devine o realitate permanenta a economiei nationale
22 Oct 12:19 | GENESIS Property: Biroul ramane un pilon de stabilitate pentru multi angajati
21 Oct 11:37 | AI si automatizarea vor duce la crearea a 170 milioane locuri de munca pana in 2030
20 Oct 10:06 | MAZARS: Romania se pregateste sa aplice Directiva UE privind transparenta salariala
17 Oct 12:12 | AFSRU: Viitorul muncii, sub semnul optimizarii: program flexibil si integrare AI
17 Oct 11:30 | D&B: Transparenta salariala devine obligatorie, conform noilor norme europene
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA