Luni, 10 Noiembrie 2025
RO EN

CERAMICA IASI: Tendinta de stabilizare a pietei de caramida in 2011

 
Piata de caramida s-a stabilizat in prima parte a anului in curs, continuand tendinta de stagnare remarcata inca din ultimul trimestru al anului trecut. In continuare, volumul investitiilor in domeniul constructiilor si in sectorul imobiliar s-a redus semnificativ fata de nivelul din 2008, afectand, implicit, sectorul materialelor pentru zidarie. Iulian Mangalagiu, directorul general al companiei Ceramica Iasi - unul dintre liderii pietei de caramida din Romania - considera ca evolutia vanzarilor din domeniu este dificil de evaluat, deoarece in tara noastra nu se intrevede nicio schimbare majora din punct de vedere economic.
 
Iulian Mangalagiu, director general al companiei Ceramica Iasi: "Anul trecut, vanzarile de caramida din Romania s-au situat, din punct de vedere valoric, la jumatatea nivelului celor din 2008. Din pacate, pentru 2011 evolutia pietei este dificil de evaluat, intrucat, in momentul de fata, nu se anunta o schimbare majora la nivel economic. In acelasi timp, situatia reala o putem cunoaste in lunile iunie si septembrie, care constituie perioade de varf ale livrarilor de caramida. De asemenea, un factor esential care a afectat afacerile din domeniu a fost reprezentat de conditiile meteorologice nefavorabile din aceasta primavara. Avand in vedere acesti factori, ceea ce pot afirma in mod cert este faptul ca nu ne putem astepta la schimbari majore in 2011. Din punct de vedere al cererii, anul trecut am remarcat intensificarea tendintei de achizitionare a caramizilor la preturi cat mai mici, calitatea si performantele materialelor aflandu-se pe un plan secundar. Astfel, ne aflam intr-o continua schimbare si adaptare la necesitatile si posibilitatile financiare ale clientilor si incercam sa oferim produse cu un raport calitate-pret optim, fara a renunta, insa, la calitate. La nivel national, atunci cand vorbim de volumul de livrari putem afirma ca in ultimul an acesta a scazut cu 10%. Regiunea in care am consemnat cele mai importante livrari a fost zona Moldovei, dar am remarcat o crestere a preferintei clientilor pentru caramizile Brikston, la nivel national. In continuare, principala dificultate pe care o intampina producatorii de materiale de constructii este reprezentata de cresterea pretului gazului metan, aspect care, conform previziunilor din domeniu, ne va afecta si mai puternic in lunile care urmeaza. Totodata, vom fi influentati si de scumpirea carburantilor, realitate care va influenta pe termen lung piata materialelor de constructii, in special din punct de vedere al pretului de comercializare. Pe langa acestea, tendinta de scadere a costului de vanzare a produselor, remarcata in tara noastra in contextul recesiunii, va prejudicia, in perioada urmatoare, intreaga industrie de profil".
 

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA