Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

Depozit Virtual: Black Friday este o iluzie in domeniul materialelor de constructii

In fiecare an, in noiembrie, vedem aceleasi reclame stridente, bannere cu "–70% la tot" si promisiuni spectaculoase. In domeniul materialelor de constructii, Black Friday este o iluzie, explica specialistii de la Depozit Virtual. De exemplu, caramida, fierul beton, profilele metalice, acoperisurile, panourile sandwich, instalatiile sau pavajul fac parte din categoria materialelor grele, unde profitabilitatea reala se joaca in cativa euro pe tona. Astfel, reducerile anuntate sunt imposibil de pus in practica.
"Spre deosebire de electronice sau fashion, unde adaosurile comerciale pot fi ajustate temporar, in constructii vorbim despre marje de 3–7%, dictate de costul materiilor prime si de transport. Nu ai cum sa reduci un pret cu 50% fara sa-l fi umflat inainte sau fara sa vinzi in pierdere", explica Cosmin Raileanu, fondatorul Depozit Virtual, platforma vindem-ieftin.ro 

De ce nu pot exista reduceri reale la materiale de baza
Adaosul mediu la fier beton este intre 3 si 7%, iar transportul poate insemna inca 10–15% din costul final. La panouri sandwich, pretul depinde direct de cursul metalului si de energia electrica.
"Cand vezi reduceri de 40–50% la materiale de baza, e clar ca cineva a crescut pretul inainte. Nu exista magie in cifre, doar manipulare in ambalaj", afirma Cosmin Raileanu.
 
Inducerea in eroare prin marketing – oamenii nu stiu ce cumpara
O alta problema grava a pietei este lipsa de educatie tehnica a cumparatorilor. Multi nu stiu sa interpreteze diferentele intre calitatile materialelor – grosimi, densitati, acoperiri sau coeficienti termici. Asa apar reclamele „cu jumatate de pret" care, in realitate, ascund compromisuri serioase: materiale mai subtiri, izolatii slabe, produse care nu respecta standardele tehnice.
"Ofertele spectaculoase profita de necunoasterea clientului. De fapt, omul plateste mai mult pe termen lung, prin reparatii, pierderi de eficienta si calitate scazuta", explica fondatorul Depozit Virtual.
 
 
Unde se pot face reduceri reale
Exista totusi zone unde Black Friday are sens – la produsele de finisaj si amenajare, unde designul, stocurile vechi sau seriile scoase din productie pot fi lichidate. Acolo exista o anumita flexibilitate de pret. Insa nu la materialele de baza, care tin o casa in picioare. In aceste cazuri, reducerile spectaculoase sunt fie trucuri de marketing, fie pierderi mascate.
 
"Black Friday 365" – modelul corect
Depozit Virtual a ales o alta abordare: preturi corecte tot anul, negociate direct cu producatorii si importatorii, fara artificii de campanie.
"De peste 11 ani demonstram ca poti construi un business solid fara sa pacalesti clientul cu o zi de reduceri. Avem Black Friday in fiecare zi, pentru ca negociem constant cele mai bune preturi, nu le gonflam ca sa le taiem apoi", spune Cosmin Raileanu.

Educatia pietei – responsabilitate comuna
Industria constructiilor are nevoie de transparenta si de educatie. Clientii trebuie sa inteleaga diferenta dintre o reducere reala si o strategie de marketing, dintre calitate certificata si produs economic.
"Intr-o piata unde fiecare metru de fier sau caramida conteaza, cel mai mare castig este increderea. Asta ar trebui sa fie noua moneda de schimb in constructii", adauga Raileanu.
 
Constructiile nu se fac intr-o zi, iar pretul corect nu se schimba dupa reclama
Black Friday este o inventie buna pentru retailul de impuls, dar constructiile nu sunt despre impuls. Sunt despre planificare, logica si incredere.
"Mesajul meu pentru antreprenori, constructori si dezvoltatori este simplu: construiti cu cap, cumparati inteligent. La Depozit Virtual, Black Friday e in fiecare zi – pentru ca pretul corect nu are data in calendar", concluzioneaza Cosmin Raileanu.

Din aceeasi categorie

19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
17 Noi 06:00 | ARMSTRONG: Crestere de doua cifre si revizuire pozitiva a estimarilor pentru 2025
14 Noi 06:00 | HOLCIM accelereaza tranzitia catre constructii sustenabile prin NextGen Growth 2030
11 Noi 14:55 | INSTALATIE de captare si stocare carbon la fabrica de ciment Holcim Campulung
11 Noi 06:00 | LINDAB: Consolidare strategica a diviziei de ventilatii, in trimestrul al treilea din 2025
06 Noi 06:38 | FORTEM: Productie record de BCA la Iernut si noi planuri de extindere si dezvoltare
05 Noi 11:54 | APMR si ASFOR: Parteneriat strategic pentru consolidarea lantului valoric al lemnului
05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA