Marți, 06 Mai 2025
RO EN

KNAUF INSULATION: Digitalizarea transforma profund industria constructiilor

Desi multi considera ca digitalizarea reprezinta un panaceu pentru problemele existente in domeniul constructiilor, in opinia managerului de strategie digitala din cadrul Knauf Insulation, Inge Bommerez, acest lucru este departe de a fi real. La momentul actual exista o sumedenie de initiative de acest tip care nu au nicio sansa de a genera rezultatele scontate, in principal din cauza faptului ca ignora una dintre cele mai importante verigi ale procesului - si anume clientul. Este cert ca tehnologia prin ea insasi nu are capacitatea de a adauga valoare, ci reprezinta doar un instrument util pentru a furniza beneficiarilor ceea ce acestia asteapta. Din punctul de vedere al consumatorilor, tehnologia nu este altceva decat un element care faciliteaza accesul la produsul sau serviciul dorit si nimic mai mult decat atat. Din pacate, industria constructiilor se adapteaza mai dificil la tendintele actuale de digitalizare, in comparatie, de exemplu, cu domeniul transporturilor, comertului sau divertismentului, dar este clar in acelasi timp ca gigantii IT au multe de oferit acestui segment care detine in majoritatea statelor de pe mapamond o pondere insemnata in PIB. De pilda, consumatorii moderni s-au obisnuit deja sa comande online, sa urmareasca traseul produselor, sa acceseze toate datele de care au nevoie, sa controleze in orice moment disponibilitatea produselor in stoc etc. Acest proces extraordinar nu a penetrat insa in totalitate domeniul constructiilor. Un alt factor important al comertului digital este acela ca beneficiarii solicita sa fie „intelesi” de sistemele inteligente, care au capacitatea de a le memora obisnuintele de consum si de a le satisface in mod optim nevoile. O asemenea paradigma trebuie sa se implementeze obligatoriu si in sectorul constructiilor, in caz contrar cei care ignora aceasta necesitate riscand sa fie eliminati de pe piata. O solutie pentru adaptarea rapida la noua paradigma este aceea de a asculta cu mare atentie doleantele clientilor si de a indeparta rapid problemele cele mai stringente, cum ar fi, de exemplu, timpul lung de asteptare a produselor. Desigur, este dificil de implementat o astfel de abordare radicala, dar alternativa nu exista. O alta cale relativ facila este aceea de revitalizare a canalelor online de comunicare, prin modernizarea si optimizarea website-urilor fiind posibila o imbunatatire neta a parteneriatelor actuale. In acest context, platformele business-to-business trebuie sa asigure o urmarire eficienta a produselor/serviciilor, iar centrele virtuale de instruire este necesar sa se constituie rapid intr-o alternativa viabila la cele fizice. Aceasta nu este insa totul. In perioada care va urma este posibil sa apara veritabile miscari seismice in domeniu, generate mai ales de curentul de proiectare BIM, ce are principala calitate de a aduce impreuna toate elementele lantului valoric, punandu-le la dispozitie intr-un format accesibil. Sistemul BIM este unul dintre factorii decisivi de influenta a dezvoltarii ulterioare, deoarece are capacitatea de a acoperi toate activitatile din domeniu, de la planificare si identificarea surselor ideale de aprovizionare cu materiale, pana la exploatare si demolare, implicand toti factorii umani: beneficiari, proiectanti, antreprenori, producatori si furnizori.

Din aceeasi categorie

05 Mai 07:00 | SGS raporteaza o crestere de 7,5% a cifrei de afaceri, pe baza achizitiilor sustinute
30 Apr 10:56 | BASF investeste intr-o noua fabrica de acid sulfuric pentru semiconductori
29 Apr 17:46 | METIGLA: 20% crestere a afacerilor in 2024 si planuri de investitii pe termen lung
28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 11:05 | ASFOR: Lemnul si padurea sunt cheia tranzitiei catre un viitor verde si sustenabil
24 Apr 10:59 | MET Group a realizat venituri consolidate de 17,9 miliarde de euro in 2024
24 Apr 10:45 | DVI Production inaugureaza fabrica de BCA din Iernut, dupa investitii de 40 mil. euro
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA