Marți, 11 Noiembrie 2025
RO EN

Dova comercializeaza exclusiv ansambluri speciale din lemn

 

Cristian Vaduva (32 de ani)
Functia/firma:
Director General Adjunct al Dova;
Experienta profesionala: 3 ani in domeniu;
Studii: Facultatea de Automatica si Calculatoare, Universitatea Politehnica din Timisoara;
Hobby: sport, salsa.

Societatea Dova – Timisoara este recunoscuta pe piata tamplariei termoizolante din lemn ca fiind prima companie din Romania care a comercializat inca de la infiintare, din anul 1992, produse de acest tip. In prezent, este specializata in productia, montajul si distributia de ferestre pentru interior/exterior, usi si rulouri. Aceasta activitate contribuie cu 80% la cifra de afaceri, in conditiile in care firma realizeaza si elemente destinate amenajarii interioare a locuintelor. Toate sortimentele se executa la comanda, conform cerintelor beneficiarilor, ceea ce contribuie la stabilirea exacta a fazelor de proiectare a lucrarilor executate cu ansambluri Dova. Gama de servicii acordate beneficiarilor mai cuprinde: masuratori, montaj, service in perioada de garantie (care este de 10 ani) si postgarantie.

- Detaliati activitatea companiei si descrieti structura vanzarilor.
- In 2007, in conditiile in care capacitatea noastra de productie s-a situat la nivelul de 652 mp/luna, am realizat efectiv 7.500 mp, in crestere cu 30% fata de 2006. Singura esenta utilizata in fabricatie a fost cea de meranti, profilele fiind triplustratificate (ansamblurile sunt echipate cu feronerie Roto). De asemenea, intrebuintam materiale de finisare ecologice, marca Sayerlack, firmele Würth si VBH fiind principalii furnizori pentru elementele conexe necesare productiei. Ponderea in volumul vanzarilor a fost detinuta de ferestre (cu 44%), urmate de usi (33%) si alte elemente. Dintre lucrarile executate cu produsele specifice, majoritatea (75%) au avut o suprafata de peste 200 mp. In 2008, intrucat capacitatea de productie se situeaza la 2.500 mp/luna, preconizam ca vom atinge un volum de 12.000 mp/an, cresterea fiind, la fel ca anul trecut, semnificativa (+60%). Principalele orase in care se comercializeaza ansamblurile Dova sunt Bucuresti, Timisoara, Brasov, Ploiesti si Oradea.

 - Care va fi nivelul estimat al cifrei de afaceri din 2008?
- Concomitent cu majorarea capacitatii de fabricatie, in 2007 am inregistrat si o sporire de 30% a cifrei de afaceri, care s-a situat la 1,3 milioane de euro. Intrucat preconizam o evolutie optima a pietei, pentru 2008 se estimeaza vanzari de 1,5 milioane de euro (+20% fata de 2007). Rezultatele bune permit alocarea sumei de 0,5 milioane de euro pentru investitii, majoritatea in utilaje. De altfel, acest proiect a fost demarat inca din 2007, cand fondurile au fost alocate prioritar pentru modernizarea echipamentelor. Recent, unul dintre cei mai importanti beneficiari ai Dova s-a hotarat sa investeasca in acesata companie. Astfel, avem un buget de doua milioane de euro din fonduri proprii si urmeaza sa accesam inclusiv fonduri europene in vederea retehnologizarii.

- Cum se contureaza situatia actuala a pietei regionale?
- Cererea de ansambluri speciale este in continua crestere, acestea fiind solicitate atat pentru imobile rezidentiale noi, cat si in vederea restaurarii cladirilor istorice. De altfel, lucrarile de renovare pot contribui decisiv la majorarea numarului de contracte/comenzi pentru achizitia de ferestre si usi din lemn stratificat, cu un grad ridicat de performanta si aspect deosebit. La nivel zonal, antreprenorii si beneficiarii finali doresc sa identifice furnizori de tamplarie din lemn de inalta calitate, care sa aiba o capacitate mare de productie. In ceea ce priveste migratia fortei de munca, nu am fost afectati de acest fenomen, deoarece angajatii s-au format in cadrul companiei si au o experienta de 10-15 ani la Dova, constientizand beneficiile acestei situatii. De fapt, stabilitatea personalului poate deveni o certitudine in contextul in care se pot asigura conditii bune de lucru si un nivel salarial corespunzator. Tinand cont de pozitia pe piata a companiei noastre, consideram ca nu ne confruntam cu situatii de concurenta directa, fiind preocupati de cresterea permanenta a calitatii produselor si de indeplinirea noilor exigente ale clientilor.

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA