Duminică, 09 Noiembrie 2025
RO EN

DUFA TEC: Posibila lansare a productiei in Romania

Liviu Stan (55 de ani)
Functia/Firma: asociat, Dufa Tec;
Experienta profesionala: 20 ani in comercializarea sistemelor de finisare.
 
Societatea Dufa Tec (din localitatea Aricestii Rahtivani, judetul Prahova) a accesat piata autohtona din domeniul materialelor de finisare in a doua jumatate a anului 2010, in calitate de partener, asociat si reprezentant pe plan autohton al concernului de origine germana Meffert AG. In pofida faptului ca, din cauza contextului economic din acea perioada, momentul relansarii unei marci pe o piata afectata de recesiune parea nefavorabil, firma a reusit, in doar cateva luni - pana la incheierea exercitiului fiscal - sa realizeze o cifra de afaceri de 0,5 milioane de euro, datorita unei campanii puternice de marketing si comunicare.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei pana in prezent?
- Profitand de notorietatea marcii Dufa, de situatia de incertitudine de pe piata in acel moment si de faptul ca societatile concurente isi protejau resursele, neefectuand investitii in promovare, am initiat o campanie de comunicare, inclusiv prin spoturi publicitare TV. Totodata, in cele cateva luni ramase din anul 2010, am reusit sa reunim o echipa de lucru, sa punem la punct reteaua de distributie prin parteneri regionali si sa realizam o strategie de marketing si comerciala prin dezvoltarea permanenta a gamei de produse, mai ales ca prima piata de desfacere vizata a fost cea de retail. Practic, in urma acestor masuri, cifra de afaceri din 2010 a fost depasita cu mult anul trecut, cand am consemnat livrari de circa 3 milioane de euro, pentru 2012 fiind estimate incasari de aproximativ 5 milioane de euro, care ar trebui sa corespunda unei cote de piata de 5%.
 
- Care este directia de actiune pe termen mediu?
- Avand in vedere faptul ca miza cresterii economice este reprezentata de atragerea fondurilor europene, unde domeniile de investitii - infrastructura, agricultura, energia alternativa etc. - sunt direct legate de un consum moderat de materiale din industria de vopsele decorative, vizam toate categoriile de clienti, respectiv din retail, din retele de tip Do-It-Yourself (DIY), precum si “business-to-business”, pentru care am creat deja un pachet complet de produse si servicii, cu un raport convenabil calitate-pret. In ceea ce priveste categoria DIY, suntem prezenti in retelele Hornbach, Obi, Ambient si Brithouse, fiind in discutii cu alte companii importante din domeniu.
 
- Ce factori au contribuit la scaderea pietei specifice in 2011? 
Dinamica pietei specifice a fost puternic influentata de lipsa investitiilor noi in sectorul rezidential si de deficientele programul “Prima Casa”, in cadrul caruia s-au calificat doar o parte dintre aplicanti. Situatia a fost generata de lipsa unor oferte de apartamente cu suprafete de circa 50 mp, care puteau fi accesibile mai multor solicitanti, precum si de reducerile salariale ce au determinat amanarea lucrarilor de renovare si reparatii ale locuintelor detinute de persoanele fizice. Cu toate acestea, piata a fost echilibrata prin continuarea unor investitii in centre comerciale si retele DIY, precum si de proiectele de termoizolare a cladirilor, ce au reusit sa atraga diversi consumatori de materiale de constructii. In prezent, capacitatile de productie instalate, depasesc dublul consumului actual.
 
- Cum este structurata reteaua de distributie?
- Sistemele de finisare marca Dufa sunt livrate printr-o retea complexa, ce cuprinde 1.800 de magazine si 20 de distribuitori regionali. Strategia noastra actuala prevede inchirierea unor capacitati de productie pentru fabricarea gamei de produse economice, pe care le vom realiza sub licenta Dufa-Meffert, in cadrul unor colaborari locale. In viitor, avem in vedere oportunitatea de a investi - prin achizitie sau constructie - intr-o noua unitate de fabricatie pe plan autohton.

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA