Vineri, 16 Mai 2025
RO EN

GEALAN Romania: Solutii tehnice pentru ferestre de case pasive

 

Aurel Vlaicu (47 de ani);
Functia/Firma: director general, Gealan Romania;
Studii: Facultatea de Transporturi, Universitatea Politehnica Bucuresti;
Experienta profesionala: 16 ani in domeniul furnizarii de sisteme din PVC;
Hobby: schiul, calatoriile, automobilele si fotbalul.

Gealan Romania reprezinta unul dintre principalii furnizori nationali de sisteme de profile din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Parte a grupului german Gealan Fenster Systeme GmbH, compania a realizat, in ultimii ani, cifre de afaceri importante in acest sector de activitate, atingand un nivel maxim istoric in 2008, cand valoarea vanzarilor a depasit peste 90 de milioane de euro. In prezent, firma detine o unitate de productie in Bucuresti si are peste 600 de parteneri la nivel national. In ultimul an, criza economica a afectat activitatea in Romania, pe fondul scaderii drastice a investitiilor in domeniul constructiilor, dar la nivel de management au fost aplicate toate masurile pentru a fi pastrata pozitie de lider al pietei de profile din PVC pentru ferestre.
 
 - Detaliati istoricul companiei, precum si felul in care a evoluat cariera dumneavoastra in aceasta companie.
- Marca Gealan este prezenta de 16 ani pe piata romaneasca de profile din PVC. Se poate afirma faptul ca am mizat consecvent pe o dezvoltare rapida a distributiei in Romania si pe promovarea intensiva si extensiva a imaginii Gealan, ajungand ca - in scurt timp - sa devenim principalii furnizori din bransa. Rezultatele foarte bune, obtinute intr-un interval relativ scurt de timp, au determinat ca, in 1998, sa fie demarat un proiect investitional amplu, destinat constructiei primei fabrici de extrudare a profilelor din PVC din Romania, noua capacitate de productie fiind inaugurata la foarte putin timp. Ulterior, ne-am consolidat rapid pozitia in cadrul grupului, incepand sa livram profile in Republica Moldova si Bulgaria. Reprezentanta locala a reusit performanta de a exporta si catre firma-mama, certificandu-se, astfel, identitatea retetei utilizate si tehnologiei de fabricatie. In ceea ce priveste evolutia personala in cadrul companiei, drumul parcurs a fost firesc. Practic, am dezvoltat aceasta afacere de la nivelul zero. Inceputul a insemnat o adevarata provocare pentru mine, deoarece trebuia sa pun bazele unei retele de parteneri locali, iar rezultatele firmei pe piata din Romania depindeau exclusiv de persoana.
- Cum s-a dezvoltat afacerea pe plan national?
- Afacerea Gealan s-a plasat permanent pe un trend ascendent, afirmatie demonstrata prin faptul ca, incepand cu anul 1995, cand am realizat primul milion de euro, cifra de afaceri s-a dublat la fiecare doi ani. In 2009, in pofida contextului economic nefavorabil, am reusit sa ne mentinem pozitia de lider pe piata, ceea ce ne incurajeaza si ne determina sa facem in continuare toate eforturile pentru a ne pastra in fruntea clasamentului. Referitor la distributie, reteaua noastra s-a dezvoltat foarte puternic, devenind una dintre cele mai importante din Romania. Practic, livram componentele si tehnologia necesare productiei de ferestre termoizolante unui numar de peste 600 de companii specializate in fabricatia de tamplarie din PVC.
- Care au fost noutatile lansate in ultima perioada pe piata de profil?
- Recent, am lansat profilele ecologice Gealan Forte, produse dupa reteta cu stabilizatori de calciu-zinc. In prezent, suntem pe cale sa aducem in fata actualilor si potentialilor colaboratori o serie de argumente suplimentare, prin promovarea tehnicii patentate Gealan STV (vitraj static uscat). Aceasta face posibila realizarea de ferestre mult mai mari decat pana acum si asigura imbunatatiri nete ale performantelor de termoizolare, prin obtinerea unor valori imbunatatite ale coeficientului de transfer termic cu pana la 0,2 W/mp (in functie de combinatia de profile utilizate). Un alt avantaj al acestei solutii propuse de noi este constituit de protectia sporita antiefractie, deoarece indepartarea geamului prin mijloace mecanice devine mult mai dificila. De asemenea, clasa antiefractie este imbunatatita si prin folosirea unui sistem performant de feronerie, cu proprietati speciale, elementele fiind furnizate de Selve.
- Mentionati principalele directii de dezvoltare, pe termen scurt.
- Strategia de expansiune a afacerii, aferenta anului 2010, vizeaza consolidarea pozitiei pe care o detinem pe piata din Romania, imbunatatirea relatiilor de colaborare cu partenerii existenti, precum si cu utilizatorii finali. De asemenea, vom pune accent pe dezvoltarea retelei de comercializare la nivel national, prin programe de perfectionare si de evaluare tehnica. Nu in ultimul rand, ne concentram pe o mai buna comunicare cu partenerii de afaceri, incercand sa raspundem in timp util solicitarilor acestora.
- Derulati proiecte speciale de investitii in aceasta perioada?
- Fondurile alocate in prezent de compania noastra sunt orientate, in principal, spre consolidarea suportului acordat clientilor in cadrul activitatilor de marketing, imbunatatirea seriei de produse deja existente pe piata, precum si implementarea unor programe de specializare, destinate companiilor de tamplarie. Ca lider de piata, este firesc sa ne straduim sa promovam produse performante, care indeplinesc toate exigentele stipulate in cadrul standardelor europene armonizate (SR EN 12608 si SR EN 14351-1).
- Cum caracterizati participarea companiei in cadrul targului de la Nurnberg, organizat in luna martie a.c.?
- La editia din acest an a expozitiei internationale Fensterbau/Frontale, grupul Gealan a prezentat cele mai recente si spectaculoase inovatii, produse ce au calitati imbatabile si un design atractiv. La acest eveniment, in prim plan au fost pozitionate profilele colorate de tip Acrylcolor, precum si sistemele cu adancime constructiva superioara, S 7000 IQ plus si S 8000 IQ plus. De asemenea, cei interesati a avut ocazia sa testeze, in premiera, vitrajul static uscat STV, amintit anterior. Raspunzand preocuparilor actuale legate de imbunatatirea termoizolatiei pentru ferestre, am mai promovat cateva dintre solutiile special dezvoltate in acest scop, cum ar fi sisteme alternative de ranforsare si tehnologiei de izolare suplimentara cu spuma poliuretanica a profilelor. Aceste inovatii contribuie la atingerea obiectivului Gealan cu privire la performanta: valori ale coeficientului de transfer termic al ferestrei la niveluri mai mici de 0,8 W/mpK. Practic, prin combinarea tehnicii STV cu tehnica izolarii cu spuma la sistemul S 7000 IQ plus, s-au obtinut valori corespunzatoare standardului de casa pasiva.

Din aceeasi categorie

14 Mai 10:14 | SIPEX a realizat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in trimestrul intai
13 Mai 12:29 | TERAPLAST: Crestere de 41% a cifrei de afaceri consolidate, in primul trimestru
13 Mai 07:00 | HOLCIM anunta vanzari stabilizate la 5,5 miliarde CHF pentru trimestrul intai 2025
09 Mai 07:00 | DOW are ca obiective flexibilitatea financiara si competitivitatea pe termen lung
08 Mai 15:50 | BOSCH a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 90,3 miliarde euro la nivel de grup
08 Mai 14:08 | METIGLA: Investitii de 15 milioane euro si planuri de expansiune europeana
08 Mai 09:51 | Gebrüder Weiss Romania anunta o crestere de 20% pentru anul 2024, la 112 mil. euro
07 Mai 07:00 | SAINT-GOBAIN consemneaza inceputul redresarii pietei europene a constructiilor
05 Mai 07:00 | SGS raporteaza o crestere de 7,5% a cifrei de afaceri, pe baza achizitiilor sustinute
30 Apr 10:56 | BASF investeste intr-o noua fabrica de acid sulfuric pentru semiconductori
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA