Sâmbătă, 08 Noiembrie 2025
RO EN

GLULAM SA: Evolutie medie anuala de 9% a afacerilor in urmatorii trei ani

Glulam SA, primul producator autohton de grinzi din lemn lamelat incleiat si panouri termoizolante cu fete nemetalice, si-a propus o crestere cu 12% pentru acest an, dupa ce in 2012 a realizat o cifra de afaceri de doua milioane de euro. Societatea este prezenta pe piata locala din anul 2004, deruland activitati in domeniul productiei si comercializarii grinzilor si structurilor din glulam si a panourilor termoizolante tip sandwich. Unitatea de productie functioneaza in comuna Ulmi (judetul Dambovita), acopera o suprafata utila de peste 5.500 mp si o are o capacitate lunara de procesare de 350 mc de glulam si de 2.500 mp de panouri termoizolante. Glulam SA reprezinta o companie si un concept unitar care inglobeaza servicii de consultanta, proiectare, fabricatie, livrare si montaj. Printre proiectele de referinta realizate se numara Bazinul de polo Steaua - Bucuresti, Acoperisul Iulius Mall - Cluj Napoca, Bazinul de inot olimpic - Brasov, Divertiland - Chiajna, Hala de depozitare a ingrasamintelor chimice - Giurgiu, Manejul si Sala de festivitati Panicel - Rasnov etc.
Interviu cu Adrian Puica, director de vanzari al Glulam SA.
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata de panouri termoizolante?
- In ansamblu, putem spune ca volumele rulate in Romania incep sa se compare cu cele ale tarilor occidentale, existand premisele unei cresteri moderate pentru anii urmatori, datorita faptului ca aceste produse castiga in mod constant teren in detrimentul solutiilor asa-zis clasice. Un alt motor al dezvoltarii potentiale este dat de preocuparea producatorilor autohtoni pentru diversificarea gamelor sortimentale ofertate. Consider ca ar fi gresit sa confundam reculul initial si stagnarea relativa inregistrata in ultimii patru ani, a carei cauza o constituie recesiunea economica, cu o saturare a pietei.
 
- Estimati valoarea pietei panourilor termoizolante si precizati pozitia firmei in domeniu.
- Intr-o piata estimata la 80 milioane de euro si care absoarbe anual aproximativ 4,5 milioane mp de panouri termoizolante, preponderent cu fete metalice si aplicatii in constructii industriale, noi concuram pe un culoar paralel, promovand materiale componente diferite si vizand in special domeniul constructiilor civile. Anul 2012 ne-a adus o crestere de 7% a cererii de panouri termoizolante cu fete nemetalice fata de anul anterior, sustinuta preponderent de lucrarile in care am fost implicati direct incepand de la faza de conceptie, continuand cu cea de executie si finalizand cu cea de punere in opera.
 
- Precizati regiunea in care s-au inregistrat cele mai multe vanzari.
- Un procent mare din lucrarile executate este concentrat in zona capitalei si in centrul tarii, regiuni din care primim cele mai multe solicitari de oferte. In primele sase luni ale anului in curs, aceste comenzi au inregistrat, numeric, o crestere de peste 70%, sustinuta in mare parte de interesul beneficiarilor pentru dezvoltarea proiectelor rezidentiale individuale pe solutii constructive de tipul celor propuse de compania noastra.
 
- Ce obiective aveti stabilite pe termen scurt si mediu?
- In prezent, urmarim sa onoram un procent cat mai mare de lucrari rezidentiale, fara a ne abate atentia de la proiectele finantate din fonduri europene. O provocare pe termen scurt o constituie, pentru noi, cresterea cifrei de afaceri in privinta careia ne pastram un optimism moderat. Echipa de management a companiei are ca obiectiv financiar o evolutie medie anuala de 9% in urmatorii trei ani, perioada care consideram ca va marca finalul recesiunii economice si definirea unei noi normalitati. Ulterior, vom pregati un plan de dezvoltare mai ambitios.
 

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA