.jpg)
Grupul german Henkel a inregistrat vanzari consolidate de aproximativ 5,2 miliarde euro in primul trimestru al anului 2025, comparativ cu aproximativ 5,3 miliarde euro, in aceeasi perioada a exercitiului financiar precedent. Din punct de vedere organic s-a consemnat o diminuare de 1% a rezultatelor ca urmare a contextului geopolitic si macroeconomic dificil, care s-a inrautatit semnificativ de la inceputul anului. Acest lucru a afectat atat cererea industriala, cat si increderea consumatorilor, in special in America de Nord. Cu toate acestea, vanzarile diviziei de adezivi au crescut organic, sustinute de un mix echilibrat de preturi si volume. Conducerea Henkel a aratat ca volatilitatea si incertitudinea pe pietele globale au crescut semnificativ de la inceputul anului. Obiectivele stabilite pentru anul fiscal curent raman insa neschimbate, fiind de asteptat o crestere organica a vanzarilor si o imbunatatire progresiva a rezultatelor financiare in 2025. Din punct de vedere geografic, cresterea organica a vanzarilor in regiunea Europa a fost de -2,0%, in regiunea IMEA (India, Orientul Mijlociu si Africa), vanzarile au sporit organic cu 4,6%, iar in America de Nord, s-au diminuat cu 5,6%. In America Latina, cresterea a fost de 1,5%, in vreme ce in Asia-Pacific s-a plasat la 3,6%. Divizia Adhesive Technologies a generat vanzari de 2,715 miliarde euro, reprezentand o crestere nominala de 1,4% (+1,1% din punct de vedere organic). Performanta a fost determinata in principal de sectorul de activitate mobilitate si electronica, care a inregistrat un spor de 3,1%, ca urmare a activitatilor din sectorul electronic si industrial. De asemenea, rezultatele sectiei de constructii au avansat cu 0,4%, dar in Europa vanzarile au fost sub nivelul celor din perioada de referinta. Pentru intregul an 2025, expertii Henkel preconizeaza o crestere organica a vanzarilor cuprinsa intre 1,5% si 3,5%, pentru divizia de adezivi sporul urmand sa fie de 2% - 4%. In Romania, cele mai recente date financiare disponibile indica pentru 2023 vanzari de 1,19 miliarde lei, cu 1,7% mai mare fata cele din precedentul an fiscal. Subsidiara locala a Henkel activeaza prin intermediul a trei unitati de productie, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (Cluj) si Roznov (Neamt).