Vineri, 07 Noiembrie 2025
RO EN

HORNBACH: Comertul electronic are un rol tot mai mare pe piata de bricolaj

Reteaua germana de bricolaj Hornbach, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 140 de milioane de euro prin intermediul a sase magazine, a raportat o crestere de 5,7% a veniturilor consolidate din primul semestru al anului fiscal 2017/2018 (corespunzator intervalului martie - august a.c.), pana la 2,3 miliarde euro. Totodata, rezultatul operational (EBIT) s-a majorat cu 15,2%, la 175,8 milioane de euro.
In cadrul celui mai mare subgrup operativ, Hornbach Baumarkt AG (comert cu amanuntul, de tip DIY) - ce detine 156 de magazine in Europa -, vanzarile nete au avansat cu 3,9%, depasind un miliard de euro, in contextul unui profit operational de 141,6 milioane de euro (+18,5%).
"Activitatile de retail din afara Germaniei au avut, din nou, o contributie semnificativa la evolutia afacerilor din bricolaj. In timp ce vanzarile nete din Germania au sporit cu 0,3% in trimestrul al doilea si cu 2% in primul semestru al acestui an, ratele de crestere pe celelate piete europene s-au situat intre 8,3% si 9,5%. Ca rezultat, ponderea afacerilor internationale la veniturile totale ale grupului s-a majorat la 46,3% in prima jumatate a acestui an, fata de cota de 44,6% inregistrata in aceeasi perioada din 2016", se arata in cel mai recent raport financiar al companiei germane.
Conform datelor grupului, in primul semestru al acestui an vanzarile realizate prin intermediul mediului online au continuat sa creasca. "Comertul electronic reprezinta o parte integrala a formatului nostru de retail, mediul online si cel offline reprezentand doua fete ale aceleiasi monede. Inca de la lansarea afacerilor online in Germania, in anul 2010, am investit aproape un sfert de miliard de euro in digitalizarea modelului de business", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al grupului Hornbach. La finele lunii august 2017, compania detinea magazine online in Germania, Austria, Elvetia, Olanda, Luxemburg si Cehia. Din septembrie a.c. a devenit operationala o astfel de unitate in Slovacia si din 2018 vor fi lansate doua noi centre online, in Romania si Suedia.
"Internetul ne permite sa atragem noi clienti la Hornbach si sa ii inspiram cu brandul nostru chiar si in afara magazinelor traditionale de bricolaj", a precizat Albrecht Hornbach.
In ceea ce priveste comertul profesional cu materiale de constructii, derulat prin subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), cifra de afaceri din perioada analizata a crescut cu 10,4%, la 136,1 milioane de euro. In cadrul acestei divizii grupul detine 25 de magazine specializate localizate in zona de sud-vest a Germaniei si alte doua in Franta, in regiunea Lothringen.
 

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA